واکنش انصارالله به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری نو یمن

به گزارش جملات زیبا، ایسنا نوشت:عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به تصمیم رئیس جمهور مستعفی یمن برای واگذاری تمامی اختیارات خود به شورای رهبری ریاست جمهوری اظهار کرد، این تصمیم همه را غافلگیر کرد.

واکنش انصارالله به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری نو یمن

به گزارش سایت شبکه خبری المیادین، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) در واکنش به اقدام اخیر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن برای واگذاری تمامی اختیارات خود به یک شورای رهبری ریاست جمهوری اظهار کرد: این اقدام همه را غافلگیر کرد، در واقع رشاد العلیمی به عنوان رئیس تازه این شورا انتخاب شد؛ چون او یک چهره آمریکایی است.

البخیتی در ادامه گفت: رشاد العلیمی تنها کسی است که در تصویب بند مربوط به حضور آمریکا در یمن مخالفتی نشان نداد.

او اضافه نمود: ما یک روز مانده به جنگ در آستانه اتخاذ تصمیمی مشابه این بودیم پس چرا این تصمیم امروز با انتخاب یک چهره آمریکایی-عربستانی گرفته شد؟ یمن در تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری چه نقشی ایفا کرد؟

این عضو دفتر سیاسی انصارالله در ادامه گفت: این اقدام مشروعیت دروغین جنگ علیه یمن را از بین برد و قطعاً مقاومت مردم یمن باعث شده چنین تصمیم غیرقانونی و بدون توجیهی که در راستای منافع مردم یمن نیست، گرفته گردد.

بعلاوه البخیتی تاکید نمود: مصاحبه باید میان یمن و چهار کشور متخاصم باشد زیرا این شورا رویکرد مردم یمن را انعکاس نمی دهد.

او اضافه نمود: مشروعیت واقعی در یمن در واقع برای کسی است که از استقلال این کشور دفاع می نماید و شورای ریاستی امتداد اشغالگری است و هیچگونه مشروعیتی ندارد.

این چهره انصارالله ادامه داد: موافقت ما با مصاحبه با دست نشانده های کشورهای متخاصم که هیچ اختیاری ندارند، به این کشورها یاری می نماید بدون برعهده گرفتن مسؤولیت، راه چاره را مختل نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1531

به "واکنش انصارالله به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری نو یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری نو یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید