یمن: حملات عربستان به مراکز درمانی صنعاء جنایت جنگی است

به گزارش جملات زیبا، خبرگزاری خبرنگاران-مقامات دولت نجات ملی یمن حملات بامداد امروز ائتلاف سعودی به مراکز آموزشی و چند بیمارستان و مرکز درمانی در صنعاء را محکوم کردند.

یمن: حملات عربستان به مراکز درمانی صنعاء جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسیره؛ طلعت الشرجبی سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن گفت: حمله عمدی ائتلاف سعودی به منطقه ای پر ازدحام از جمعیت که چند مجتمع پزشکی و درمانی هم در آنجا واقع است، جنایت جنگی تمام عیار برای به رنج انداختن بیش تر ملت یمن است.

او اضافه کرد: همزمان با تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء، ما به نهاد ها در مورد کاهش برنامه های بشردوستانه آن ها برای خدمت به فقرا و بیمارستان های یمن شکایت کردیم.

به گفته منابع یمنی، حملات بامداد امروز ائتلاف سعودی به نزدیکی بیمارستان العلیاء صنعاء موج ترس و وحشت بیماران و کادر پزشکی شده بود و خسارات سنگینی که به بیمارستان وارد آمد که موجب توقف خدمات رسانی به بیماران شده است.

ائتلاف سعودی یک منطقه کاملا پزشکی و درمانی را در مرکز صنعاء هدف گرفت که سه بیمارستان خصوصی و دولتی و ده ها مرکز تشخیصی و درمانی در آنجا واقع است.

در این حملات دستکم 20 نفر زخمی شدند و بیماران از بیمارستان های آسیب دیده از حملات تخلیه شدند.

مطهر المرونی رئیس دفتر بهداشت صنعاء هم تاکید نمود که حمله هوایی ائتلاف سعودی به بیمارستان ها اقدامی عمدی برای تحت فشار قرار دادن بخش بهداشت یمن است که اساسا از تجاوز و محاصره رنج می برد.

او با اشاره به خسارات سنگینی که به بیمارستان های مرکز آمده است، گفت که مراکز تشخیص پزشکی کاملا تعطیل شدند و هزاران بیمار در صنعاء و دیگر استان ها که برای درمان به مرکز می آمدند از این شرایط آسیب دیدند.

وزارت آموزش و پرورش دولت نجات ملی یمن نیز حمله ائتلاف سعودی به پیرامون تاسیسات آموزشی در صنعاء را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: حملات هوایی امروز علیه صنعاء منجر به وارد آمدن خسارات سنگینی به صندوق حمایت از معلم و طرح های آموزشی و بعلاوه مرکز فراوری وسایل آموزشی و مدرسه بغداد در خیابان بغداد صنعاء شد.

وزارت آموزش و پرورش یمن سکوت جامعه بین المللی در قبال جرایم ائتلاف سعودی در حق ملت یمن را که مغایر با منشور ها و قوانین بین المللی است محکوم کرد و گفت: جنایات علیه یمنی ها نشان دهنده شرایط هیستری، سطح ناکامی روانی و انحطاط اخلاقی نیرو های متجاوز است.

در خاتمه بیانیه آمده است: ما از نهاد های حقوقی و انسانی می خواهیم جرایم دشمن را محکوم نموده و بر شورای امنیت برای عمل به وظیفه قانونی خود در حفاظت از غیرنظامیان و تاسیسات مدنی فشار اورد.

در روز های اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به منطقه ها مختلف یمن از جمله مرکز این کشور شدت یافته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1469

به "یمن: حملات عربستان به مراکز درمانی صنعاء جنایت جنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن: حملات عربستان به مراکز درمانی صنعاء جنایت جنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید