مسائل پروژه های ریلی کشور به یاری فاینانس چین رفع می گردد

به گزارش جملات زیبا، معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی در سفر آینده خود به کشور چین تامین منابع اقتصادی 7 طرح راه آهن کشور را به وسیله فاینانس چین نهایی می نماید.

مسائل پروژه های ریلی کشور به یاری فاینانس چین رفع می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزراش خبرنگاران از اردبیل٬ علی نورزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل که در استانداری برگزار شد٬ گفت: محدودیت منابع اقتصادی سبب شده است که پروژ ه های وزارت راه و شهرسازی دچار مشکل گردد چرا که با اعتبارات دولتی مشکل پروژ ه های عمرانی کشور نظیر راه آهن اردبیل - میانه حل نخواهد شد و تکمیل و بهره برداری این پروژه ها احتیاجمند سرمایه گذاری های بخش خصوصی و استفاده از فاینانس های داخلی و خارجی است.

وی اضافه نمود: در پروژه های ریلی و راه آهن کشور با راه اندازی کارخانه فراوری ریل مسئله ای در ریل گذاری این پروژه ها نخواهیم داشت و اگر دولت بتواند چندین سال به صورت متوالی به این پروژه ها اعتبارات مناسبی اختصاص دهد قطعا پروژه های ریلی به بهره برداری خواهد رسید و در غیر این صورت اگر بتوانیم سرمایه گذار بخش خصوصی و یا فاینانس خارجی را به این پروژه ها اضافه کنیم حتما از این راه چاره نیز زودتر به نتیجه خواهد رسید.

معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: تامین منابع اقتصادی برای پروژه های بزرگ و راه آهن کشور حائز اهمیت بوده که وزیر راه و شهرسازی در سفر آینده خود به کشور چین منابع اقتصادی مورد احتیاج برای 7 پروژه راه آهن کشور را به وسیله فاینانس این کشور حل می نماید و خوشبختانه در این رابطه خبرهای خوشی در راه است و مذاکرات قابل قبولی به انجام رسیده که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این مذاکرات زمینه های رضایت مندی مردم استان های کشور که چندین سال در انتظار راه آهن هستند برآورده گردد.

نورزاده توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی در پروژه های متعدد عمرانی که تکمیل این پروژه ها با اعتبارات دولتی بسیاز سخت است که کوشش می کنیم با واگذاری به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت از سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانیم این پروژه ها را رد حد قابل قبولی به اتمام برسانیم.

وی اعلام کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی اوده که امیدواریم با برخورداری از امتیازات فاینانس هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی ومذاکره با شرکت های بزرگ سرمایه گذاری بتوانیم پروژه های عمرانی بزرگ را در سطح کشور تکمیل وبهره برداری کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 240

به "مسائل پروژه های ریلی کشور به یاری فاینانس چین رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل پروژه های ریلی کشور به یاری فاینانس چین رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید