راه اندازی دفتر جهانی گردشگری سلامت به وسیله Airbnb

به گزارش جملات زیبا، Airbnb کوشش می نماید تا با معرفی راهکار های فراگیر، مزایای ناشی از مسافرت را به طور یکسان بین همه جوامع تقسیم کند و در نتیجه از کسب و کارهای کوچک و ساکنان محلی همه بخش های دنیا حمایت کند.

راه اندازی دفتر جهانی گردشگری سلامت به وسیله Airbnb

Airbnb، دفتر جهانگردی سلامت را با هدف مدیریت جهانگردی محلی، معتبر و پایدار در کشورها و شهرهای سراسر دنیا راه اندازی نموده است و به موازات راه اندازی این دفتر، اطلاعاتی را منتشر نموده است که مزایای جهانگردی سلامت را برای میزبانان، مهمانان و شهرهای مختلف دنیا نشان می دهد. بعلاوه اعلام شد که یک شورای مشورتی تازه متشکل از رهبران صنعت جهانگردی از نقاط مختلف دنیا نیز تشکیل شده است.

از 10 سال پیش که این شرکت تاسیس شد، مسافرین مقصدها و محله های تازهی را به غیر از راستاهای معمول جهانگردی کشف کردند و در نتیجه، این شرکت توانست منافع مالی جهانگردی را برای کسب و کارهای کوچک و ساکنان محلی در همه نقاط دنیا به ارمغان بیاورد. Airbnb کوشش می نماید تا به وسیله مشارکت، برگزاری برنامه ها و رویدادها، قدرت مالی جوامع را توسعه بخشد، امکان سفر به اماکن کمتر شناخته شده را فراهم کند و از عادات مسافرتی زیست محیطی حمایت کند.

در زمان کنونی که سفر و جهانگردی سریع تر از سایر بخش های مالی رشد می نماید، باید شرایطی را فراهم کرد که مردم بیشتری از منافع آن بهره مند شوند. Airbnb جایگزینی سالم برای مسافرت های جمعی که طی دهه های متوالی شهرها را با تهدید روبه رو نموده است ارائه می دهد تا منفت های حاصل از مسافرت را به طور یکسان تقسیم کند.

کریس لهان، رئیس سیاست گذاری دنیای Airbnb، می گوید:

Airbnb از نوعی از جهانگردی حمایت می نماید که محلی، معتبر، متنوع، فراگیر و پایدار است. این شرکت با استفاده از عایدی میزبانان؛ توانایی ما برای ترویج جهانگردی در مکان هایی که بیشتر از بقیه احتیاجمند آن هستند و مزیت های پایدار و ذاتی میزبانی، کوشش می نماید روشی از مسافرت را ترویج کند که بیشترین مزیت را برای مقصدها، ساکنان و مسافران - به طور یکسان - فراهم کند.

دفتر جهانگردی سلامت Airbnb

این شرکت در حال حاضر چند طرح ابتکاری را برای ترویج جهانگردی سلامت در دست انجام دارد. جو جبیا (Joe Gebbia)، یکی از بنیانگذاران شرکت Airbnb و مدیر اجرایی آن، در سال گذشته خانه یوشینو سدار (Yoshino Cedar House) را در روستایی افتتاح کرد به علت سالخورده بودن جمعیت آن، نرخ پایین تولد و خروج ساکنان جوان از آن به تدریج در حال از بین رفتن بود. بعد از باز شدن این خانه، 70 شغل در آن جامعه کوچک ایجاد شده و یوشینو از صدها مهمان از 32 کشور مختلف پذیرایی نموده است. دفتر جهانگردی سلامت همچنان توجه خود را معطوف بازسازی روستاها - از روستاهای کوچک ایتالیا گرفته تا حومه شهر چین - نموده است تا به بهره مندی از مزایای مالی جهانگردی در منطقه های که خواستار حضور مسافران بیشتر در جوامع خود در منطقه خود به شیوه ای پایدار و محلی است، یاری کند.

در پروژه دیگری برای ترویج جهانگردی سلامت، Airbnb با همکاری دانشکده بازرگانی دانشگاه کیپ تاون، میزبانی اجلاس سفر آفریقا در سپتامبر 2018 را به عهده خواهد داشت. این نشست سه روزه، متفکران مبتکر را از سراسر قاره گرد هم جمع نموده است تا در خصوص تاثیر فناوری در شکل گیری جهانگردی پایدار و فراگیر که به جوامع فقیرنشین در آفریقا یاری می نماید، با یکدیگر به گفتگو بپردازند. این نشست بعلاوه بر چگونگی ایجاد یک جهانگردی انعطاف پذیر که در صورت کمبود منابع بتواند از شهرها و روستاها حمایت کند، تاکید خواهد نمود.

Airbnb بعلاوه به برگزاری رویدادهای بزرگ به شیوه ای پایدار یاری می نماید. پژوهشی که پس از بازی های تابستانی 2016 به وسیله انجمن دنیای اقتصاد در ریودوژانیرو برگزار گردید، گزارش می دهد که این شهر احتیاج به ساخت 257 هتل دارد تا برای میزبانی از شرکت نمایندگان در این بازی ها اتاق کافی در اختیار داشته باشند. برای آخرین بازی های زمستانی که در کره جنوبی برگزار گردید، 15٬000 مهمان از Airbnb برای اقامت استفاده کردند که به معنی اضافه کردن 7٬500 اتاق در هتل ها بود. روی هم رفته، میزبانان این منطقه بیش از 2٬300٬000 (2 میلیون و 300 هزار دلار) به دست آوردند که 97٪ مبلغی بود که هزینه نموده بودند و مطمئن شدند که نقدینگی از کشور خارج نشده و ساکنین محلی در منطقه به جای مانده اند.

شیوه سفر سالم Airbnb نیز دارای تاثیر مثبت و معنی داری در شهرها و کشورهای دنیا بوده است. این شرکت اطلاعات 300 شهر و 80 کشور برتر در سال 2017 را در راستای تعهد خود نسبت به رعایت شفافیت در جوامع محلی منتشر نموده است که مزایای جهانگردی سلامت را نشان می دهد. به عنوان مثال، داده ها در ایالات متحده نشان می دهد که:

  • ایالات متحده، جامعه ای متشکل از میزبانانی فعال است که مسافران را از بیش از 150 کشور به این جا فراخوانده و از آن ها در خانه های خود پذیرایی می نمایند.
  • در ایالات متحده، یک میزبان معمولی در حدود 7٬296 دلار به ازای 43 روز اجاره مکان خود عایدی کسب می نماید که عایدی قابل ملاحظه ای برای افراد و خانواده های معمولی محسوب می گردد.
  • ایالات متحده در سال گذشته از 31٬000٬000 (31 میلیون) مهمان پذیرایی کرد و بیش از 38٬000٬000 (38 میلیون) مسافر از این کشور به مقصدهای دیگر سفر کردند و با جوامع آن سوی مرزها و فرهنگ ها رابطه برقرار کردند.

بعلاوه، Airbnb اطلاعات تازهی در خصوص چگونگی حمایت Airbnb از جهانگردی سالم در سراسر دنیا منتشر نموده است:

  • ٪88 از میزبانان Airbnb در سراسر دنیا از شیوه های سبز در میزبانی استفاده نموده اند، مانند استفاده از مواد پاک نماینده سبز، بازیافت زباله، تشویق مهمان به استفاده از حمل و نقل عمومی و نصب پانل های خورشیدی.
  • ٪79 از مهمانان گفتند که به این علت از Airbnb استفاده کردند که می خواستند مانند یک فرد محلی زندگی نمایند و 66٪ از مهمانان گفتند که مزایای زیست محیطی اقامت در یک خانه مشترک، عاملی مهم در انتخاب Airbnb بوده است.
  • ٪89 از مهمانان گفتند که Airbnb را انتخاب کردند چون اقامت در سطح شهر خیلی راحت تر از هتل ها است و
  • ٪44 از مهمانان، پول های خود در همان محلی که در آن اقامت نموده بودند، خرج کردند.
  • ٪53 از مهمانان، پولی را که با استفاده از Airbnb صرفه جویی نموده بودند، در کسب و کارهای شهرها و محله هایی که از آن ها بازدید کردند، خرج کردند.

اخبار تازه انجمن مشاوره جهانگردی Airbnb

ترویج جهانگردی سلامت و پایدار از اهمیت ویژه ای برای صنعت در حال رشد جهانگردی برخوردار است. بر اساس گزارش شورای دنیای سفر و جهانگردی (WTTC)، صنعت جهانگردی از 313 میلیون شغل حمایت می نماید و 10٪ از فراوری ناخالص داخلی دنیا را فراوری می نماید. در حالی که Airbnb یک راستا ذاتا سلامت برای سفر است، این کمیته یک هیئت مشاوره جهانگردی تشکیل داده است تا به شکل گیری منظره و فعالیت های بلند مدت این شرکت، برای اطمینان از این که Airbnb راه چارهی برای مقابله با ازدحام جهانگردان ناشی از سفرهای جمعی است، یاری کند.

هیئت مشاوره جهانگردی شامل متفکران جهانگردی دنیای و رهبران سیاسی است که این صنعت را طی سال ها مدیریت نموده اند:

  • دیوید اسکوزیل، مدیر اجرایی شرکت EON Reality و رئیس سابق و مدیر عامل شورای دنیای سفر و جهانگردی
  • طالب ریفایی، دبیر کل سابق سازمان دنیای جهانگردی ملل متحد
  • روزت روگامبا، مدیر عامل شرکت Songa Africa and Amakoro Lodge و مدیرکل سابق جهانگردی رواندا
  • پروفسور هون باب کار، وزیر سابق امور خارجه استرالیا و نخست وزیر پیشین نیو ساوت ولز

با ثروتمندتر شدن دنیا، مسافرت روز به روز آسان تر می گردد. تا سال 2030، یک میلیارد نفر دیگر در طبقه میانه دنیای قرار خواهند گرفت و این افراد تازه با سفر کردن در پی افزایش افق های خود خواهند بود. تراکم جهانگردی در بعضی از مکان های بسیار مهم تبدیل به عاملی تهدیدنماینده برای آینده این مکان ها شده است و باعث ایجاد ازدحام و شلوغی بیش از حد و کاهش کیفیت زندگی سالم برای ساکنان آن منطقه ها می گردد.

دیوید اسکوزیل، عضو هیئت مدیره مشاوره جهانگردی Airbnb می گوید:

Airbnb با ایجاد پیوند بین مهمان ها و مکان های تازه و جذب عایدی بیشتر برای ساکنان محلی، سازمانی پیشگام در عرصه جهانگردی بوده است. توسعه جهانگردان در نقاط مختلف جغرافیایی شهرها و کشورهای مختلف یک گام مهم برای حل مشکل ازدحام جهانگرد است. من مشتاقانه خواستار همکاری بیشتر با آن ها هستم.

کریس لهان می گوید:

بسیار مفتخریم که شماری از رهبران برتر در صنعت جهانگردی را در هیئت مدیره مشاور جهانگردی خود جمع نموده ایم. آن ها، همگی، از رهبران پیروز و معتبری هستند که برای ترویج جهانگردی سلامت کوشش نموده اند. ما، به همراه اعضایی از چهار قاره مختلف، امیدواریم که دیدگاه های آن ها را در خصوص راه چاره های پیشگیری از ازدحام جهانگرد بشنویم و از تخصص آن ها برای ترویج و راهنمایی جهانگردی سالم در سرتاسر دنیا بهره ببریم.

منبع: کجارو / 4hoteliers.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1454

به "راه اندازی دفتر جهانی گردشگری سلامت به وسیله Airbnb" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دفتر جهانی گردشگری سلامت به وسیله Airbnb"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید