صادرات رسمی 592هزار دلاری صنایع دستی از کردستان

به گزارش جملات زیبا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تشریح اقدامات، فعالیت ها و دستاوردهای حوزه صنایع دستی در سال 98، از فعالیت 258 هزار صنعتگر در کردستان اطلاع داد.

صادرات رسمی 592هزار دلاری صنایع دستی از کردستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، اسماعیل مریوانی در این خصوص گفت: هم اکنون در سطح استان 258هزار صنعتگر در بخش های مختلف صنایع دستی فعالیت می نمایند که 70درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

او اضافه نمود: میزان صادرات محصولات صنایع دستی کردستان 592هزار دلار بوده است که این میزان بدون احتساب زیورآلات و تجارت چمدانی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به 9 صنعتگر کردستانی که دارای مهر اصالت هستند اشاره نمود و گفت: این 9 نفر در رشته های سازسازی، نازک کاری، خراطی، چاقوسازی، گلیم دروزی پیروز به دریافت مهر اصالت شده اند.

مریوانی با اشاره به آموزش 689 نفر در سال 1398 اضافه نمود: پیگیر ایجاد شهرک های عرضه و فروش صنایع دستی در سطح استان هستیم که در صورت تحقق برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

او با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر محصولات صنایع دستی استان گفت: در سال 1398 تعداد 12 بازارچه و نمایشگاه موقت در راستای معرفی، عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در استان دائر شده است که احتیاج است در سال جدید این تعداد افزایش داده گردد.

مریوانی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت در فضای مجازی و راه اندازی سایت های الکترونیکی جهت معرفی و فروش محصولات صنایع دستی گفت: 13 سایت الکترونیکی به صورت تخصصی در زمینه معرفی محصولات صنایع دستی استان کردستان فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان میزان اعتبار جذب شده برای پرداخت تسهیلات به صنعتگران بخش خصوصی را 3میلیارد ریال گفت و اضافه نمود: این میزان از محل تفاهم نامه بانک سینا با بنیاد علوی به صنعتگران استان پرداخت شده است.

او تعداد صنعتگران بیمه شده را در سطح استان6850 نفر برشمرد و گفت: در سال 98 تعداد 2736پروانه انفرادی و تعداد 15 پروانه کارگاهی برای فعالین و صنعتگران کردستانی صادر شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 537

به "صادرات رسمی 592هزار دلاری صنایع دستی از کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات رسمی 592هزار دلاری صنایع دستی از کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید