سهمیه های کنکور شرایط آشفته ای را در دانشگاه ها ایجاد کرده است

به گزارش جملات زیبا، رئیس دانشگاه تهران گفت: متاسفانه سهمیه ها در کنکور شرایط آشفته ای را در دانشگاه ها ایجاد کرده و در سال های مختلف سهمیه های جدیدی به لایحه سنجش و پذیرش کنکور اضافه شده بود که این ها با هم همخوانی نداشتند و باعث انباشتگی مسائل در دانشگاه ها شدند.

سهمیه های کنکور شرایط آشفته ای را در دانشگاه ها ایجاد کرده است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمود نیلی محمود آبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با میزان ، درباره لایحه ساماندهی سهمیه ها در کنکور گفت: متاسفانه سهمیه ها در کنکور شرایط آشفته ای را در دانشگاه ها ایجاد کرده و در سال های مختلف سهمیه های جدیدی به لایحه سنجش و پذیرش کنکور اضافه شده بود که این ها با هم همخوانی نداشتند و باعث انباشتگی مسائل در دانشگاه ها شد.

سهمیه های کنکور باعث اختلاف کیفیت ورودی دانشگاه ها شده است

نیلی محمود آبادی در ادامه اظهار داشت: این سهمیه ها باعث شدن افراد با استعداد برای بخش کوچکی از رشته های پر طرفدار رقابت کنند و بخش نسبتا بزرگی از پذیرش دانشجویان برای سهمیه های مختلف تقسیم شود؛ و این باعث می شد که اختلاف کیفیت ورودی زیادی را در رشته ها مخصوصا رشته های پر طرفدار داشته باشیم .

سهمیه های موجود در کنکور آسیب اجتماعی بزرگی را فراهم کرده است

وی در ادامه افزود: این سهمیه های موجود در کنکور آسیب اجتماعی بزرگی را برای جوانان فراهم کرده بود آسیبی که باعث می شد جوانی که انتظار ورود به دانشگاه را دارد و صلاحیت لازم را نیز داشته است، ولی به دلیل اعمال این سهمیه ها عملا از امکان ورود به دانشگاه منع می شد .

سهمیه های کنکور باعث سرخوردگی وحشتناکی شده است

وی در ادامه افزود: سهمیه های کنکور سرخوردگی وحشتناکی را برای جوانان رقم می زد؛ و همچنین باعث می شد جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش برود و بخش هایی از جامعه مقابل بخش هایی دیگری از جامعه قرار بگیرد .

نیلی محمود آبادی در ادامه افزود: این بحث ساماندهی سهمیه ها خیلی بحث مهمی است و باید تصویب بشود البته باید زودتر از این ها تصویب می شد .

مجلس پایه گذار بدعت اشتباه سهمیه ها است

وی در ادامه افزود: این لایحه دوبار به مجلس برده شده، ولی تصویب نشده و خود مجلس پایه گذار این بدعت اشتباه بوده است .

رئیس دانشگاه تهران در ادامه گفت: چیزی به نام سهمیه فرزندان هیات علمی نداشتیم و فقط تسهیلات بوده است و این ها اگر همگی ساماندهی شوند خیلی خوب است.

نیلی محمود آبادی در ادامه افزود: این لایحه باید برای تصویب شدن حتما دو سوم آرا را بیاورد. این مصوبات سهمیه ها در کنکور مجلس را در مظان اتهام قرار داد که قوانینی را تصویب می کنند که به نفع مردم نیست. امیدواریم این لایحه تصویب شود و هم مسائل در دانشگاه ها را کم کند و هم یک آرامش به جوانانی که می خواهند در یک رقابت سالم درس بخوانند فراهم کند .

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 84

به "سهمیه های کنکور شرایط آشفته ای را در دانشگاه ها ایجاد کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه های کنکور شرایط آشفته ای را در دانشگاه ها ایجاد کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید