ایرادات میرزاده به گزارش تحقیق و تفحص، شهریه ترم بهمن تغییر نمی کند

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصرامروز در حاشیه جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد گفت: جلسه هیات امنای مرکزی تشکیل شد. این ششمین جلسه ای بود که در دوره مدیریت جدید تشکیل می گردد.

ایرادات میرزاده به گزارش تحقیق و تفحص، شهریه ترم بهمن تغییر نمی کند

وی به مصوبات این جلسه اشاره نمود و گفت: در این جلسه ترازنامه سال 92 دانشگاه آزاد به تایید هیات امنای دانشگاه رسید دستور جلسه بعدی تصویب نهایی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در جلسات گذشته هیات امنای مرکزی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد تصویب شده بود و لازم بود 5 نفر از اعضای حقیقی عضو باشگاه شوند که انتخاب شدند و به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: مصوبه دیگر، هیات امنای کانون فارغ التحصیلان بود که در این جلسه قرار شد هیات امنای کانون فارغ التحصیلان به ترتیب قبلی به کار خود ادامه دهد و فقط در اساسنامه قبلی با یک نگاه جدید و یک روش جدید تجدید نظر گردد و همچنین مقرر شد در جلسه بعدی اساسنامه جدید فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد را ارائه دهیم.

میرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا در این جلسه در خصوص تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نیز مسئله ای مطرح شد گفت: صحبتی در این خصوص نشد ولی نمایندگان مجلس از مدیریت دانشگاه آزاد بویژه در توسعه تحصیلات تکمیلی در سراسر ایران تشکر و قدردانی کردند و ما نیز از نمایندگانی که به دانشگاه آزاد یاری می نمایند قدردانی می کنیم.

وی در خصوص شهریه دانشگاه آزاد نیز گفت: شهریه ای که الان دانشگاه آزاد در دست اقدام دارد مصوبه سال گذشته است و تا مهر سال 94 تغییری نمی نماید. شهریه سال 94 باید به تایید هیات امنای دانشگاه آزاد برسد.

وی ادامه داد: شهریه ترم دوم که از بهمن ماه آزاد می گردد نیز افزایشی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان گفت: ما به چندین روش با دانشجویان همکاری داریم. دانشجویان می توانند شهریه خود را تقسیط نمایند و همچنین در کنار تخفیف و تقسیط وام ازدواج به دانشجویان می دهیم همچنین به دانشجویانمان از صندوق رفاه و همچنین صندوق خود دانشگاه وام می دهیم و همچنین دانشجویان می توانند با هماهنگی های اجرا شده با سیستم بانکی نیز وام دریافت نمایند.

وی گفت: اگر دانشجویان هر دو زوج باشند می توانند 20 میلیون وام ازدواج نمایند همچنین با کارخانجات فراوریی هماهنگی های لازم را به عمل آورده ایم که 5 قلم از لوازم اساسی را با تخفیف 30 درصد دریافت نمایند.

میرزاده در ادامه اضافه کرد: طبق برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد ما باید در سال 94 به هدف برنامه که توسعه تحصیلات تکمیلی بود می رسیدیم اما امروز در سال 93 و آبان ماه ما به این هدف دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی بیشتر گسترش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران به مسئله تحقیق و تفحص از مجلس از دانشگاه آزاد اشاره نمود و گفت: این تحقیق و تفحص حق مجلس است و هدف این است که سیستم اصلاح گردد ولی گزارشی که ارائه شده دارای ایراداتی است. اول اینکه پاسخ مدیران وقت دانشگاه در این گزارش نیامده است و از نظر عدالت لازم بود که پاسخ مجموعه مدیران در این گزارش باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: اصل تحقیق و تفحص ایجاب می نماید علاوه بر نقاط ضعف نقاط قوت نیز گزارش گردد ولی در این گزارش بیشتر به نقاط ضعف اشاره شده است.

میرزاده ادامه داد: به گفته بیشتر کارشناسان ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی تاثیر بسیاری در فراوری ناخالص ملی داشته و این عادلانه نبود که فقط به نقاط ضعف دانشگاه بپردازند.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: خیلی از ایراداتی که در این گزارش آمده است توسط مدیران بعد از رفع شدن پاسخ داده شده است ولی در این گزارش به آن اشاره ای نشده است.

وی ادامه داد: همچنین این درست نبود قبل از اینکه این گزارش به استماع نمایندگان برسد به دست رسانه ای گردد.

میرزاده در ادامه در خصوص گزینه جدید وزارت علوم، دکتر فرهادی نیز گفت: بدون اغراق می گویم وی یکی از نیروهای ارزشی و دانشمند برجسته ایران است. دکتر فرهادی مرد علم و عمل است و وی فعالیت های اجرایی بسیار خوبی در حوزه وزارت بهداشت و آموزش عالی داشته است. کشور ما دانشمند کمی مانند فرهادی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 279

به "ایرادات میرزاده به گزارش تحقیق و تفحص، شهریه ترم بهمن تغییر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات میرزاده به گزارش تحقیق و تفحص، شهریه ترم بهمن تغییر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید