بالابودن آمار تحصیلات دانشگاهی بانوان نسبت به مردان

به گزارش جملات زیبا، رئیس دانشگاه الزهرا گفت: امروزه بیش از 50 درصد بانوان به نسبت آقایان دارای تحصیلات عالیه هستند.

بالابودن آمار تحصیلات دانشگاهی بانوان نسبت به مردان

فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نقش زنان در جامعه گفت: زنان حداقل 50 درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و بعد از انقلاب آمار تحصیل زنان نسبت به مردان در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر بوده است.

او اضافه نمود: بانوان که نیروی جوان و توانمند و متخصص جامعه هستند با بکارگیری دانش و اندیشه خود نقش موثری در برطرف مسائل کشور دارند.

حق بین توضیح داد: خانم ها در عرصه های مختلف فعالیت های خود را به نمایش گذاشته اند و با موفقیت در آن عمل نموده اند. برای مثال، در دوران کرونا برای مقابله با بیماری از تمام کوشششان به منظور حفظ سلامت هم وطنان استفاده کردند.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: طبق آمار، در بعضی از مشاغل خانم ها به خوبی ایفای نقش نموده اند. آموزش و تربیت از بنیادی ترین و مهم ترین بحث هاست که امروزه معلمان خانم بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می دهند و در منطقه ها محروم توانسته اند دانش خود را در اختیار دانش آموزان برای ارتقای سواد علمی بگذارند.

او اضافه نمود: زنان سرپرست خانوار یا خودپرست هم نقش بسیار مهمی برای برطرف مسائل کشور دارند که امروزه از آن ها در برنامه های مهم یاد می گردد و این موضوع نشانگر این است که این دسته از اقشار جامعه با وجود عدم حمایت های کافی توانسته اند بنیاد خانواده خود را با کوشش شبانه روزی حفظ نمایند.

رئیس دانشگاه الزهرا بیان نمود: اگر به بانوان کشور توجه گردد، می توانیم از پتانسیل و ظرفیت بیشتر آن ها برای برطرف مسائل کشور استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1427

به "بالابودن آمار تحصیلات دانشگاهی بانوان نسبت به مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالابودن آمار تحصیلات دانشگاهی بانوان نسبت به مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید