پیشتازی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در حوزه اینترنت اشیا

به گزارش جملات زیبا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: یکی از حوزه هایی که دانشگاه خلیج فارس در زمینه کارآفرینی در آن پیشتاز بوده، بحث اینترنت اشیا است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

پیشتازی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در حوزه اینترنت اشیا

روح الله فاتحی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد شاخص های کارآفرینی گفت: دانشگاه خلیج فارس طبق برنامه ریزی که سال 95 در سند راهبردی خود برای دانشگاه کارآفرین داشته، اقدام به تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری نموده است.

فاتحی اضافه کرد: این مرکز در 3 سال گذشته، اقدامات خوبی برای ترویج مفاهیم کارآفرینی بین دانشجویان انجام داده است و از سویی به پذیرش تیم ها و هسته های کارآفرین از بین دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پرداخته است. به طوری که امروز، بر اساس فعالیت های مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس، تعداد دیگری از مراکز نوآوری و توسعه فناوری به صورت شاخه های تخصصی در این مرکز شکل گرفته اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: از جمله این موارد می توان به مرکز نوآوری و توسعه فناوری هوشمندسازی و اینترنت اشیا که تحت پوشش پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباط دانشگاه واقع شده است، اشاره نمود. علاوه بر آن، مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریا نیز در مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه شکل گرفته که در حوزه توسعه محصولات فناورانه دریایی و ارائه آن به بازار کار، فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: با این وجود، سه مرکز دیگر نیز زیر مجموعه مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه قرار است، ایجاد شوند که از جمله آن ها می توان به مرکز توسعه فناوری ساخت و مواد پیشرفته، مرکز صنایع خلاق که در زمینه توسعه گردشگری و هنر و صنایع دستی فعالیت خواهد داشت و همچنین مرکز نوآوری و توسعه فناوری علوم شناختی، اشاره نمود.

فاتحی با بیان اینکه راه اندازی این مراکز در راستای ایجاد فضای کارآفرینی در دانشگاه بوده است، ابراز کرد: در کنار این ها، دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به ساخت و راه اندازی مجتمع فناوری مروارید نموده است و در این مجتمع، فضا هایی برای استقرار شتاب دهنده ها و هسته های کارآفرین و شرکت های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی و رباتیک و سایر فناوری های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شده است.

وی یادآور شد: یکی از حوزه هایی که دانشگاه خلیج فارس بوشهر در زمینه کارآفرینی در آن پیشتاز است، بحث اینترنت اشیا است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت قرار گرفته و موجب توسعه زیرساخت های اینترنت اشیا در منطقه ای از بوشهر که دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر در آن قرار دارند، شده است و این می تواند بستر مناسبی برای توسعه کسب و کار های مرتبط با اینترنت اشیا در این حوزه باشد تا دانشجویان از این ظرفیت استفاده نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر توضیح داد: هدف دانشگاه خلیج فارس بوشهر از ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری و سایر مراکز زیرمجموعه آن، توانمندسازی دانشجویان بوده تا کارآفرین شوند و علاوه بر آن، ترویج و حمایت از شرکت های نوپا که در مراحل اولیه رشد احتیاج به حمایت دارند (از جمله حمایت های مادی همچون تامین زیرساخت های آزمایشگاهی و تجهیزاتی و حمایت های معنوی همچون ارائه آموزش های مورد احتیاج به آنان برای ورود به بازار کار). هدف دیگری که در این زمینه دنبال می کنیم، ایجاد فضایی زنده و پویا برای یادگیری شرکت های نوپا در کنار یکدیگر در این مراکز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 406

به "پیشتازی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در حوزه اینترنت اشیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در حوزه اینترنت اشیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید