دوباشی: کرونا نقش مردم در حل مسائل را نمایان کرد

به گزارش جملات زیبا، قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان گفت: مردم در مبارزه با کرونا نقش خود را دیدند؛ با این وجود به عنوان نظاره گر ننشستند و بگویند که این وظیفه دولت است به هر روی حاکمان نظام باید این موضوع را درک کنند.

دوباشی: کرونا نقش مردم در حل مسائل را نمایان کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محسن دوباشی، قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان در نشست خبری اولین جشنواره روایت جهاد گفت: یکی از آفت های حرکت انقلاب اسلامی وجود یک درک اجمالی و غیر تفضیلی از آرمان ها و اصول انقلاب است و همین باعث شده ما نتوانیم بحث های حاشیه ای و پیرامونی را از مباحث اصلی جدا کنیم. با این وجود در یک جاهایی موضوعاتی مانند فعالیت های موشکی و موفقیت های دفاعی مقدسی که جزئی از یک هندسه بزرگ هستند برای ما موضوعیت پیدا می کنند، اما در خصوص دیگر مسائل که متاثر از نقش آفرینی مردم هستند غفلت می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نقش مردم را در اندیشه امامین انقلاب درک نکنیم آن اتفاقی که باید در جهت حرکت انقلاب اسلامی بیفتد رخ نمی دهد، اضافه کرد: بازخوانی کنش های انقلاب نشان می دهد که نقش مردم در پیگیری و تحقق چالش های کشور یک نقش مهم و بی بدیل است و این نقش خود را در جا های مختلف نشان داده است.

دوباشی با اشاره به اینکه بنده به نقش مردم در انقلاب اسلامی به عنوان یک نقش میدان ساز و الگوی جدید نگاه می کنم، شرح داد: کارنامه حیرت آور جهاد سازندگی، بنیاد مستضعفان، سپاه و دیگر نهاد های مردمی گام جدی در انقلاب اسلامی بود که روی جدیدی از حکمرانی را به دنیا نشان داد.

قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان با تاکید بر اینکه اگر مسئولان نقش مردم را در مسائل کشور به درستی نبینند نمی توانند از یک بحران بزرگ عبور کنند، اضافه کرد: مردم در مبارزه با کرونا نقش خود را دیدند با این وجود به عنوان نظاره گر ننشستند و بگویند که این وظیفه دولت است به هر روی حاکمان نظام باید این موضوع را درک کنند که نقش مردم مهم بوده و یک نقش فانتزی نیست.

وی با طرح این سوال که اگر واقعا مردم نبودند ما چگونه بحران ماسک را پشت سر می گذاشتیم و قطعا دولت و حاکمیت به تنهایی نمی توانستند از این بحران عبور کنند، شرح داد: ما نمی خواهیم زحمات دولت را در مقابله با کرونا نقض کنیم دولت تلاش کرد، اما باید درک کنیم که نقش مردم را در این مبارزه نادیده بگیریم بسیاری از کار ها روی زمین می ماند.

دوباشی با تاکید بر اینکه باید در بخش های مختلف برای نقش آفرینی مردم نقش تعریف کنیم، شرح داد: سوال این است که آیا امروز مردم در اقتصاد مقاومتی، صنعت، آموزش عالی و فرهنگ نقش خود را به خوبی دریافته اند؟ بنده به بسیاری از کنندگان گفته ام که مردمی سازی مجلس تنها شنیدن حرف های مردم نیست بلکه مردمی سازی یعنی اینکه برای مردم نقش تعریف کنیم.

قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان با بیان اینکه هدف ما از برگزاری اولین جشنواره روایت جهاد این است که نقش مردم را در مقابله با کرونا تعریف کنیم و از زاویه جهاد به این مبارزه نگاه کنیم، شرح داد: حضور مردم در عرصه جهاد و مقابله با کرونا زیباست و دولت ها باید در تسهیل گری این عرصه وارد شوند.

وی با بیان اینکه نقش حاکمیت و دولت ها این است که در عرصه جهاد به تسهیل گری بپردازند، اظهار کرد: مسئولان می توانند مردم را وارد یک نقش آفرینی در مدل حکمرانی گام دوم انقلاب کنند. به هر روی ما در مقابله با کرونا شاهد تصویری از نقش آفرینی مردم بودیم که می توانند یک طلیعه بزرگ در گام دوم انقلاب باشد.

دوباشی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل کشور به دست مردم قابل حل هستند فقط باید نقش آن ها به درستی تعریف شود، اضافه کرد: قطعا اگر مردم حس می کردند که دولت در مقابله با کرونا کم کاری می کند آن ها نیز پای کار نمی آمدند با این وجود اگر شاهد حضور مردم در این عرصه بودیم به خاطر این بود که احساس کردند که دولت کم کاری نکرده البته بنده نمی خواهم بگویم که دولت همه کار هایی را که باید انجام می داده، انجام داده است.

قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان با اشاره به اینکه صدا و سمیا می توانست روایت زیباتری از نقش مردم در مقابله با کرونا عرضه کند، گفت: امیدواریم در سرانجام مدت زمان فراخوان اولین جشنواره روایت جهاد بتوانیم نمایش خوبی از آثار ارائه شده به تصویر بکشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 567

به "دوباشی: کرونا نقش مردم در حل مسائل را نمایان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوباشی: کرونا نقش مردم در حل مسائل را نمایان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید