خبرنگاران لایروبی 33 هکتار از آب بندان های آستارا

به گزارش جملات زیبا، آستارا - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی آستارا از لایروبی 33 هکتار از آبندهای شهرستان با هدف بهبود و افزایش منابع آبی برای اراضی کشاورزی این شهرستان در مرداد ماه اطلاع داد.

خبرنگاران لایروبی 33 هکتار از آب بندان های آستارا

ایرج شیارکار سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا لایروبی 2 آب بند ویرمونی و بیجاربین به مساحت 13 هکتاربه انجام رسیده و لایروبی 20 هکتار از آب بندهای دمیرلیک نیز با تجهیزات و ماشین آلات جهاد کشاورزی آستارا شروع شده و تا پایان هفته ادامه می یابد.

وی بیان نمود: برای لایروبی سه آب بندان یاد شده 18 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که با همکاری اداره منابع آب در حال اجرا است.

وی با بیان ایرکه اینکه در سال زراعی جاری با تنش جدی آب در اراضی باغی و شالیکاری روبرو نشدیم، اضافه نمود : از 11 پهنه آب بندان به مساحت 200 هکتار در شهرستان برای آبیاری 750 هکتار اراضی کشاورزی و پرورش ماهی استفاده می گردد.

شیارکار گفت: ظرفیت آب کشاورزی این شهرستان 15 میلیون متر مکعب است و با توجه به محدودیت منابع در تابستان، تجهیز چاه های عمیق، صرفه جویی و اجرای طرح های تامین آب پیگیری می گردد.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت رشته رودخانه، 11 آب بندان و هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در غرب استان گیلان واقع شده و کشت غالب آن برنج است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 633

به "خبرنگاران لایروبی 33 هکتار از آب بندان های آستارا" امتیاز دهید

4 کاربر به "خبرنگاران لایروبی 33 هکتار از آب بندان های آستارا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لایروبی 33 هکتار از آب بندان های آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید