خبرنگاران استاد پاکستانی:اروپا منتظر تغییر نگرش ضدایرانی آمریکا است

به گزارش جملات زیبا، اسلام آباد - خبرنگاران - استاد دانشکده سیاسی و روابط بین الملل پاکستان با اشاره به تاثیرات تحریم های ضد ایرانی آمریکا بر اروپا گفت که اروپا منتظر تغییر نگرش ضد ایرانی واشنگتن برای توسعه روابط با ایران وحفظ برجام است.

خبرنگاران استاد پاکستانی:اروپا منتظر تغییر نگرش ضدایرانی آمریکا است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ظفر نواز جسپال روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران توضیح داد وابستگی متقابل و پیوندهای مالی غرب به ویژه طرف های اروپایی برجام با آمریکا باعث شده که آنها نقش کمرنگی در حفظ و اجرای برجام ایفا نمایند.

وی اضافه نمود:آمریکا با فشار سیاسی ،بانکی ومالی به کشورهای اروپایی باعث شده که آنها به تعهدات برجامی خود عمل ننمایند.

استاد دانشکده سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه قائداعظم پاکستان تاکید نمود: چین و روسیه در موقعیت بهتری برای ایفای نقش مثبت برای حفظ توافق هسته ای ایران قرار دارند. چین از خریداران نفت ایران است اما ایالات متحده با استفاده از فشار و تهدید دیگران از جمله هند آنان را مجبور به توقف واردات نفت از ایران می نماید.

وی گفت: کشورهای اروپایی با ادعای آمریکا مبنی بر عدم پایبندی ایران به برجام همسو نیستند بلکه آنان به رویکرد اصولی و شفاف جمهوری اسلامی اذعان داشته به همین دلیل به رغم فشار طرف آمریکایی، حاضر به خروج از توافق هسته ای نیستند.

ظفر نواز جسپال تاکید نمود: اروپایی ها از تحریم های آمریکایی وحشت دارند به همین آنان در موقعیتی نیستند یا ظرفیتی ندارند که بتوانند با این چالش روبرو شوند، وابستگی به سیستم بانکی آمریکا نیز از دیگر نقاط ضعف شرکای اروپایی برجام محسوب می گردد.

این استاد پاکستانی گفت: اگر آمریکا نگرش خود در قبال ایران را تغییر دهد شرایط فعلی نیز تغییر خواهد یافت در غیر این صورت نباید از امضانمایندگان اروپایی که بیم از دست رفتن منافع مالی خود را دارند، انتظار داشته باشیم که آنان گامی برای حفظ توافق هسته ای بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 579

به "خبرنگاران استاد پاکستانی:اروپا منتظر تغییر نگرش ضدایرانی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد پاکستانی:اروپا منتظر تغییر نگرش ضدایرانی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید