مرندی: رزمایش سه جانبه اخیر خبر از انتها دنیای تک قطبی آمریکا می دهد، رژیم انگلیس حکومتی رو به افول است

به گزارش جملات زیبا، تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین گفت: این رزمایش حکایت از آن دارد که دنیای تک قطبی با موضوع آمریکا به خاتمه عمر خود رسیده است.

مرندی: رزمایش سه جانبه اخیر خبر از انتها دنیای تک قطبی آمریکا می دهد، رژیم انگلیس حکومتی رو به افول است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

سیدمحمد مرندی، تحلیلگر مسائل آمریکا و استاد دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد اظهارات رئیس کمیته امور خارجی مجلس انگلیس که رزمایش بین ایران، روسیه و چین را نگران نماینده دانسته و عنوان نموده بود انگلیس برای جلوگیری از نفوذ دنیای دیگران باید ائتلافی با هند، ژاپن، کانادا و استرالیا تشکیل دهد، گفت: ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه، چین به عنوان کشوری که به زودی قدرت اول اقتصاد در دنیا خواهد شد و روسیه به عنوان بزرگترین کشور دنیا و صاحب تکنولوژی های پیشرفته نظامی و رو به رشد وقتی کنار هم قرار می گیرند و رزمایشی را ترتیب می دهند خود این اتفاق حکایت از آن دارد که دنیای تک قطبی به خاتمه رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کارگزاران رژیم انگلیس که خود حکومت رو به افول است به خوبی این شرایط را درک می نمایند و اساسا شرایط پیش روی آنها این اجازه را نخواهد داد که ائتلافی در برابر ایران ایجاد نمایند چون کشورهایی مثل هند، کانادا، ژاپن و استرالیا منافع شان در تبعیت از آمریکا یا انگلیس نخواهد بود.

مرندی با اشاره به پیغام این رزمایش برای دشمنان جمهوری اسلامی گفت: این رزمایش به دشمنان ایران نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی منزوی نشده و کشور قدرتمندی مانند ایران با سیاست های یک جانبه آمریکا مخالفت خواهد نمود.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به حضور هم زمان سه کشور ایران، روسیه و چین در این رزمایش گفت: این حضور اهمیت ویژه این رزمایش را بیش از پیش نشان می دهد.

این استاد دانشگاه گریزی به اظهارنظر مقامات آمریکایی در وزارت دفاع این کشور مبنی بر اینکه به دقت مراحل این رزمایش را زیرنظر خواهیم داشت، زد و گفت: آمریکایی ها کوشش می نمایند تا شرایط همان دوران کوتاه بعد از فروپاشی شوروی که دنیا به نفع آمریکا تک قطبی شد را ایجاد نمایند ولی این اتفاق تکرار شدنی نیست.

وی درخاتمه اعلام نمود: رفتارهای آمریکایی ها چنان حماقت انگیز بوده است که به فرآیند افول دوران تک قطبی آنها بیش از پیش یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 160

به "مرندی: رزمایش سه جانبه اخیر خبر از انتها دنیای تک قطبی آمریکا می دهد، رژیم انگلیس حکومتی رو به افول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرندی: رزمایش سه جانبه اخیر خبر از انتها دنیای تک قطبی آمریکا می دهد، رژیم انگلیس حکومتی رو به افول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید