بازارها احتمالا به این اخبار واکنش نشان دهند

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، بازارهای امروز ممکن است به کدام اخبار واکنش نشان دهند؟ 10 خبر مهم احتمالا موثر بر بازارهای امروز را در زیر بخوانید:

بازارها احتمالا به این اخبار واکنش نشان دهند

ـ در حالی که نرخ سود سپرده قانونی افزایش پیدا نکرده است بعضی بانک ها خودسرانه نرخ سود یکساله را افزایش داده اند. بعضی دیگر هم با لحاظ نکردن نرخ شکست قانونی چراغ خاموش در حال دور زدن نرخ های سود مصوب هستند.

ـ معاون اول رئیس جمهور، موافقت دولت با افزایش سرمایه 500 میلیارد تومانی بانک مرکزی را به رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ کرد.

ـ روسای اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به تداوم چالش برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان خاطرنشان کردند در صورت عدم برطرف مشکل، تبعات این موضوع دامن واردات را خواهد گرفت.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: شرایط معیشتی بخش عمده ای از مردم علی رغم همه کوشش های مسئولین و جبران های انجام گرفته، نیازمند توجه جدی غیر شعاری است. قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی گردد با سرمایه گذاری گسترده و مولد است که فراوری و رفاه افزایش می یابد.

ـ معاون دفتر مالی وزارت راه و شهرسازی در مورد تمدید اتوماتیک اجاره نامه ها در سال 1400 شرح داد: قرارداد مستاجرانی که بعد از تیرماه تمام می گردد به صورت اتوماتیک تمدید می گردد. موجر به دلیل تمدید اتوماتیک قرارداد، نمی تواند حکم تخلیه بگیرد و بعد از انتها قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نمی گردد. سال جاری میزان افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد، کلانشهر ها 20 درصد و سایر شهر ها 15 درصد است.

ـ بورس کالای ایران در سال 99 شاهد ثبت رکوردهای جدیدی بود، بر این اساس، ارزش کل معاملات این بورس با رشد 108 درصدی نسبت به سال 98 به رقم 350 هزار و 927 میلیارد تومان رسید.

ـ رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای مدیریت و کنترل زنجیره فراوری، تامین و توزیع کالاهای ضروری مردم گفت: برنامه ریزی ها برای مدیریت بازار نباید مقطعی و کوتاه مدت باشد بلکه باید تنظیم بازار تا انتها سال را در نظر داشته باشد.

ـ وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر ضرورت برداشتن کامل و نهایی تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا، به گونه ای که جمهوری اسلامی ایران آنها را راستی آزمایی کند تاکید نمود و اضافه نمود: در این صورت است که به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

ـ سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: کارنامه تجارت خارجی کشورمان در اسفند ماه، هفت میلیارد و 458 میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و 328 میلیون دلار و سهم واردات چهار میلیارد و 130میلیون دلار بوده است.

ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای ضمن استقبال از سند همکاری ایران و چین، بازگشت آمریکا به برجام را منوط به لغو یکباره و یکپارچه تحریم ها و راستی آزمایی ملموس از آن دانستند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1047

به "بازارها احتمالا به این اخبار واکنش نشان دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارها احتمالا به این اخبار واکنش نشان دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید