افزایش بی سابقه مبتلایان در برزیل، روسیه صدهزارتایی شد

به گزارش جملات زیبا، فارس نوشت:فرایند افزایشی ابتلای روزانه به ویروس کرونا در روسیه با ثبت بیش از شش هزار نفر همچنان ادامه دارد و تعداد کل مبتلایان در این کشور از مرز صد هزار نفر عبور کرد.

افزایش بی سابقه مبتلایان در برزیل، روسیه صدهزارتایی شد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

همزمان با عبور شمار مبتلایان ویروس کرونا در دنیا از مرز سه میلیون نفر، نمودار این بیماری در کشورهای روسیه، برزیل و مکزیک نیز همچنان صعودی است.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (پنجشنبه) گزارش داد طی بیست وچهار ساعت گذشته 7099 مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده که نسبت به دیروز شاهد افزایش است.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین 101 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که این رقم نیز نسبت به دیروز بیشتر شده است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به 106498 نفر و تعداد کل جان باختگان به 1073 تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده اند - تا کنون نزدیک به 3.5 میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته در یک مصاحبه گفته بود که مسکو انتظار دارد نقطه اوج بحران تا اواسط ماه می (ماه آینده میلادی) فروکش کند و در ماه ژوئن اوضاع بهتر خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اظهار داشت که طی بیست وچهار ساعت گذشته 6786 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که نسبت به دیروز افزایش چشمگیری داشته است.

به نوشته وبگاه جی وان، همچنین در این بازه زمانی، 450 مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به 79685 نفر و تعداد کل جان باختگان به 5513 تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای 1047 نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید19 در این کشور به 17799 نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش 163 نفری، به رقم 1732 تن رسید.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید19 مبتلا شده اند از روز دوشنبه از مرز 3 میلیون نفر فراتر رفت.

وزارت بهداشت افغانستان نیز اظهار داشت 232 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در 20 ولایت این کشور به ثبت رسیده است.

وحید مجروح، معاون درمانی وزارت بهداشت افغانستان امروز (پنج شنبه، 11 ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که از میان این تعداد موارد مثبت ویروس کرونا، 45 مورد در قندهار، 41 مورد در بلخ، 34 مورد در هرات، 20 مورد در کابل و 12 مورد در غزنی تشخیص شده است.

مجروح اضافه نمود که 10 مورد در پکتیا، 10 مورد در لوگر، 9 مورد در پنجشیر، 9 مورد در سمنگان، هشت مورد در تخار، هفت مورد در قندوز، پنج مورد در بغلان و پنج مورد دیگر مثبت ویروس کرونا هم در ننگرهار به ثبت رسیده است.

همچنین چهار مورد مثبت ویروس کرونا در بادغیس، چهار مورد در میدان وردک، سه مورد در لغمان، دو مورد در پروان، دو مورد در پکتیکا، یک مورد در سرپل و یک مورد نیز در 24 ساعت گذشته در فاریاب شناسایی شده است.

با ثبت این تعداد جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته، آمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به دو هزار و 171 نفر رسیده است.

معاون درمانی وزارت بهداشت افغانستان همچنین اظهار داشت که با فوت دو نفر در هرات و یک نفر در ولایت کابل براثر ابتلا به ویروس کرونا، مجموع افراد فوت شده ناشی از این بیماری به 64 نفر رسیده است.

همچنین تعداد افرادی که پس از ابتلا به کرونا، بهبودیافته اند، با بهبودی چهار نفر در یک شبانه روز گذشته در کابل، به 260 نفر رسیده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 353

به "افزایش بی سابقه مبتلایان در برزیل، روسیه صدهزارتایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه مبتلایان در برزیل، روسیه صدهزارتایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید