همه چیز درباره فرودگاه های گرجستان

به گزارش جملات زیبا، اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه گرجستان کدام است؟ اگر تصوری از گرجستان در فکر خود ندارید بگذارید آن را بخوبی برای شما مجسم کنم. طبیعتی بکر، کوهستان هایی سرسبز و دست نخورده، مردمانی خوش برخورد و خون گرم، روستا هایی بشدت زیبا و بعلاوه جنب و جوشی فراوان در سطح شهر و در کنار تمامی این موارد، سواحلی بی نظیر و مجذوب کننده در باتومی، همه و همه گرجستان زیبا و مسحور کننده ای را نشان می دهند که می تواند مقصدی بشدت مجذوب کننده برای شما باشد. البته موضوع بحث ما در این مطلب فرودگاه گرجستان است اما پیش از آن باید دلیلی موجه برای رفتن به این کشور و البته فرودگاه آن داشته باشید.

همه چیز درباره فرودگاه های گرجستان

گرجستان

از لحاظ موقعیت جغرافیایی باید گفت که گرجستان هم در اروپا قرار گرفته است و هم در آسیا اما مردم این کشور اصرار دارند که خود را بیشتر اروپایی بدانند و در عضوی از اتحادیه اروپا باشند. مردم گرجستان بشدت مهربان و مهمان نواز بوده و به خون گرمی فراوان مشهور هستند. اگر این توانایی را در خود داشته باشید که با مردم و بعلاوه طبیعت بکر گرجستان رابطه ای دو طرفه برقرار کنید، شک نکنید که این سفر برای شما تجربه ای خاص و عجیب خواهد بود. طبیعت، محبت مردمان، تاریخ و گذشته پر بار گرجستان و منطقه ها و منظره ها دیدنی آن علتی محکم برای انتخاب این کشور با هدف گذراندن تعطیلات خواهد بود، شک نکنید!

فرودگاه های گرجستان

همانطور که از عنوان این قسمت تعیین است گرجستان فرودگاه های فراوانی دارد. این کشور در کل 18 فرودگاه دارد که 11 فرودگاه ها همگانی بوده و 7 فرودگاه به جامانده نظامی هستند. خب اگر بخواهیم کمی اختصاصی تر بحث را ادامه دهیم باید بگوییم که در این کشور دو شهر تفلیس و باتومی بیشترین پروازها را به خود اختصاص داده اند و البته تفلیس کمی بیشتر از باتومی پرواز بین المللی و خارجی دارد. پس در اینجا دو فرودگاه باتومی و تفلیس را برای شما معرفی خواهیم کرد.

فرودگاه بین المللی تفلیس

نام اصلی فرودگاه گرجستان که بین المللی بوده و در شهر زیبای تفلیس قرار گرفته است، شوتا روستاولی است که در ابتدای کار با نام نوو الکسیوکا کار خود را آغاز نموده بود. از نظر موقعیت مکانی در 11 کیلومتری جنوب شرقی شهر رویایی تفلیس قرار گرفته است. این فرودگاه به وسیله خیابانی با عنوان جورج بوش به مرکز شهر تفلیس وصل می گردد و شاید دانستن آن برای شما خالی از لطف نباشد که این فرودگاه بعد از فرودگاه شرمیتوو روسیه، بزرگترین فرودگاه اروپای شرقی بحساب می آید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی گرجستان در تفلیس

این فرودگاه گرجستان که هم اکنون به تمام نقاط جهان پرواز مستقیم دارد در تاریخ 1953 میلادی تاسیس شد، درست در مرکز و مرکز زیبا و دلفریب گرجستان یعنی تفلیس که تاریخی غنی و سبک معماری استالینیستی آن حرف های فراوانی برای گفتن دارد. ساختمان این فرودگاه یک طبقه بوده و یک باند 3 کیلومتری از جنس بتن دارد. مساحت زمین آن بطور تقریبی 25 هزار متر مربع است و اط یک طراحی بسیار مدرن بهره برده. این فرودگاه گرجستان قابلیت جابجا کردن 8 . 2 میلیون مسافر و جهانگرد را در طول سال دارد. این فرودگاه بین المللی در سال 1981 با خدمات ویژه ای که ارائه داد توانست عنوان دوازدهمین فرودگاه بسیار پر رفت و آمد و شلوغ در اتحاد جماهیر شوروی را از آن خود کند.

البته ناگفته نماند که این فرودگاه گرجستان از استانداردهای جهانی برخوردار است و به همین خاطر تاییدیه سازمان ملی هوانوردی آمریکا را نیز بدست آورده است. از 2 ترمینال با مساحت 150 متر مربع تشکیل شده و دارای امکاناتی مانند 5 پارکینگ هواپیما، 2 خروجی تعبیه شده کاملا مجزا، 3 عدد بالابر، یک پارکینگ که قابلیت گنجایش 250 وسیله نقلیه را دارد، بعلاوه 7 فروشگاه مواد خوراکی و نوشیدنی و یک شعبه بانک می باشد. بعلاوه در این فرودگاه و در کنار سایر خدمات ذکر شده، 6 دستگاه خودپرداز و 3 شرکت اصلی که خدمات موبایل و گوشی های همراه را ارائه می دهند جانمایی شده است.

فرودگاه گرجستان، پروازها و ترانسفر مسافران

بطور حتم نمیدانید که از تهران پرواز مستقیم به فرودگاه گرجستان نداریم. پرواز تهران به تفلیس مستقیم نیست و در ابتدا پرواز برخاسته از تهران به استانبول رفته و بعد از آنجا به تفلیس خواهد رفت. هواپیماهایی که به سمت تفلیس می روند معمولا از نوع ایرباس هستند. حال اگر شما تمایل به پرواز مستقیم و بدون توقف به سمت تفلیس دارید می توانید از پروازهای ایرانی مانند قشم ایر و غیره بهره ببرید. جهانگردانی که به فرودگاه گرجستان وارد می شوند بلافاصله بعد از ورود از قسمت سمت راست فرودگاه به سمت اتوبوس هایی راهنمایی می شوند که آنها را به مرکز شهر تفلیس خواهند برد. اتوبوس ها درست سمت راست قسمت ورودی اصلی فرودگاه جانمایی شده اند.

نباید فراموش کنید که این اتوبوس ها عنوان کرایه فقط و فقط سکه از شما دریافت خواهند کرد، هزینه انتقال دادن شما به مرکز شهر برای هر نفر نیم دلار است که بهتر است اندازه کافی سکه از بخش جهانگردی فرودگاه گرجستان گرفته و با خود بهمراه داشته باشید. در این فرودگاه هر 11 دقیقه یک اتوبوس با شماره 37 مبدا را به مقصد ایستگاه مرکزی قطار ترک می نماید و بعد از 50 دقیقه طی کردن یک مسیر تعیین، به آنجا خواهد رسید. البته جهانگردان و مسافران می توانند برای رسیدن به مرکز شهر تفلیس از تاکسی هم استفاده نمایند. تاکسی های فرودگاه گرجستان درست در مقابل خروجی ترمینال قرار دارند و شبانه روزی هستند. در ضمن یادآوری می کنیم که نرخ کرایه استاندارد بر روی تابلویی که در سمت راست خروجی فرودگاه درج شده قابل رویت است. با این حال بد نیست که بدانید نرخ کرایه از فرودگاه تا مرکز شهر 20 تا 30 لاری می باشد.

البته در فرودگاه گرجستان جهانگردان و مسافران علاوه بر تاکسی و اتوبوس از یک خط قطار که مستقیم به مرکز شهر می رود نیز می توانند استفاده نمایند. شما بعد از رسیدن به فرودگاه باید یک فاصله تقریبا 70 متری را طی کنید تا از ترمینال اصلی به یک ساختمان نیم دایره ای شکل برسید. این ساختمان همان ایستگاه قطار است. یک قطار به این سکو وارد می گردد و هر 35 دقیقه یک بار محل را به مقصد مرکز شهر ترک می نماید. البته هزینه بسیار جزئی و کمی دارد، کافی است نیم لاری گرجستان را پرداخت کنید تا به مرکز شهر برسید. یکی دیگر از راه های دسترسی به مرکز شهر شاتل است که در کل 3 ایستگاه از فرودگاه گرجستان تا مرکز شهر دارد و خدمات ان 24 ساعته ارائه می گردد.

فرودگاه بین المللی باتومی

این فرودگاه گرجستان یکی از مهم ترین فرودگاه های این کشور است که در شهر باتومی واقع شده است. شهری بسیار پر رفت و آمد و توریستی که هر ساله پروازهای مختلف و فراوانی به سمت آن حرکت می نمایند. این فرودگاه درست در 2 کیلومتری جنوب شهر باتومی مستقر شده و فاصله ای 32 متری با دریا دارد. در این فرودگاه بطور میانه در سال 600 هزار مسافر جا به جا می شوند. این فرودگاه به شهر آرتوین ترکیه نزدیک است و به همین علت در سال 2007 یک قرارداد رسمی مابین گرجستان و ترکیه امضاء شد که بر طبق این قرارداد به ترکیه اجازه داده شد تا از این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه داخلی در کشور خود استفاده کند. بعد از این قرارداد منعقد شده بین گرجستان و ترکیه، پروازهایی که حامل مسافران شهر آرتوین ترکیه بودند در این فرودگاه لندینگ می کردند و سپس مسافران به ترکیه ترانسفر می شدند.

در ضمن دیگر شهرهای گرجستان که در آن ها فرودگاه قرار گرفته است شهرهای کبولتی، کوتائیسی، لاگودخی، مستیا، مو خرانی، ناتاختاری، سوخامی، تسالکا و پوتی هستند. پروازهای مهم و معروف خطوط هوایی مختلف از سراسر جهان به فرودگاه گرجستان نیز پروازهای فلای دبی، ایر عربیا، آذربایجان ایرلاین، اطلس گلوبال، ایر آستانا، هواپیمایی ایژین، ایر بلتیک می باشند.

اطلاعات فرودگاه گرجستان

موقعیت مکانی فرودگاه گرجستان در شهر تفلیس است که نوع آن عمومی و همگانی می باشد. تعداد 1 باند دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 495 متر است. این فرودگاه بین المللی کدی اختصاری تحت عنوان Tbilisi International Airport دارد که مخصوص این فرودگاه است. فاصله زمانی آن تا شهر تهران 1 ساعت و 22 دقیقه محاسبه شده است و کد اختصاری فرودگاه یا کد یاتا، TBS می باشد. فاصله هوایی این فرودگاه تا تهران نیز 892 کیلومتر می باشد.

امکانات در فرودگاه گرجستان

فرودگاه گرجستان به علت بین المللی بودنش از امکاناتی جهانی برخوردار است. از جمله امکانات مهمی که در این فرودگاه تعبیه شده می توان به 6 دستگاه ATM، قرار گرفتن یک شعبه اصلی بانک، کرایه اتومبیل، ارائه وای فای رایگان و پرسرعت، رستوران های مختلف بسیار با کیفیت و منوهای متنوع سنتی و بین المللی، اتاقی برای مادران و بچه ها، مکان هایی مختلف و تعیین برای تبدیل کردن ارز، فروشگاه های متنوع و بزرگ برای ارائه مواد غذایی مختلف و نوشیدنی های متنوع، تجهیز انبار بار و چمدان مسافران، تعبیه فضای بازی مخصوص بچه ها، دسترسی داشتن شبانه روزی به خدمات پزشکی و غیره اشاره نمود که در نوع خود بسیار منحصر به فرد و بی نظیر هستند. در آخر جا دارد که تاکید کنیم تمامی امکانات فرودگاه شبانه روزی بوده و در هر ساعتی در دسترس مسافران و جهانگردان خواهند بود.

اطلاعات تکمیلی فرودگاه گرجستان

ساختار اصلی ساختمان این فرودگاه گرجستان که یک فرودگاه به تمام معنا، کامل و بین المللی است بدین گونه است که از یک فضای بزرگ کلی تشکیل شده که دارای 2 ترمینال است. در کل 2 باند در این فرودگاه تعبیه شده که یکی از باند ها صرفا برای تعمیر و نگهداری هواپیما ها جانمایی شده و باند مختص پرواز برای هواپیما ها 1 عدد است. این فرودگاه به علت پر رفت و آمد بودن از یک طراحی بسیار مدرن و یک معماری کاملا به روز بهره برده است که بشدت تحسین برانگیز است. معماری بنای فرودگاه باتومی بگونه ای است که در صورت احتیاج به توسعه هر بخش، بدون آسیب رساندن به قسمت های دیگر طرح توسعه براحتی انجام خواهد شد. طراحی اصلی بر طبق استانداردهای جهانی صورت می گیرد و امکانات کامل و مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است که بدون شک رضایت مراجعان و مسافران را به همراه خواهد داشت.

غالب فروشگاهی مواد غذایی و نوشیدنی و بعلاوه رستوران های بین المللی در این فرودگاه گرجستان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به جهانگردان و مسافران هستند. برای مسافران و جهانگردان در این فرودگاه وای فای کاملا رایگان و پرسرعت تعبیه شده اما متاسفانه باید بگوییم که جایگاه های شارژ گوشی در این فرودگاه زیاد نیستند و احتمالا ممکن است برای پیدا کردن جایگاه شارژ گوشی با مشکل روبرو شوید. اگر لازم بود تا هر زمان در فرودگاه بمانید و استراحت کنید هیچکس مزاحم شما نخواهد شد و کارکنان و متصدیان فرودگاه با این موضوع هیچ مسئله ای نخواهند داشت، ماندن شما تا هر زمانی که لازم باشد بلامانع خواهد بود. در ضمن یادآوری می کنیم که محیط فرودگاه گرجستان، محیطی گرم و فضایی با هوای مطلوب و مناسب دارد که امکان یک استراحت خوب را به مسافران و جهانگردان خواهد داد. نکته آخر و مهم اینکه مسافران به هیچ عنوان اجازه سیگار کشیدن در محیط داخلی فرودگاه را ندارند اما اگر مسافری این کار را انجام دهد، هیج برخورد نامناسب و نامطلوبی از کارکنان و متصدیان فرودگاه نخواهید دید.

سخن پایانی

شهر تفلیس و کشور گرجستان از جمله مقاصد مجذوب کننده جهانگردی محسوب می شوند که بواسطه آب و هوای خاص و منظره ها دیدنی چشم نواز، هر ساله جهانگردان و مسافران فراوانی را به خود جذب می نمایند. فرودگاه های گرجستان همگی بسیار پر رفت و آمد هستند و به علت حجم بالای جمعیت باید پاسخگویی دقیق و درستی داشته باشند. اینکه یک فرودگاه در سطح پاسخگویی به انتظارات تمامی افراد در نظر گرفته گردد، یک امتیاز محسوب خواهد شد که در فرودگاه های این کشور همه چیز به خوبی و با کیفیت بالا در نظر گرفته شده و ارائه می شوند. پرسنل فرودگاه های گرجستان همگی با تجربه و آموزش دیده هستند و در ارائه خدمات به برترین شکل ممکن توانایی و تبحر خاصی دارند. فرودگاه هر شهر اولین نقطه ای است که شما بعنوان یک مسافر یا جهانگرد با آن روبرو خواهید شد و هرچه محیط فرودگاه و پرسنل آن گرم تر و خوش برخوردار باشند، شما را به سفر دوباره به این مقصد بیشتر ترغیب خواهند کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1805

به "همه چیز درباره فرودگاه های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فرودگاه های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید