مرگ یک مسافر چینی به دلیل ابتلا به ویروس هانتا، میزان کشندگی این ویروس 38 درصد است

به گزارش جملات زیبا، یک مسافر چینی از استان یون نان در جنوب غربی این کشور در هنگام سفر به شاندونگ با اتوبوس، در بین راه بر اثر ابتلا به ویروس هانتا جان باخت.

مرگ یک مسافر چینی به دلیل ابتلا به ویروس هانتا، میزان کشندگی این ویروس 38 درصد است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار ، براساس گزارش های رسیده از کشور چین، یک مرد بر اثر ابتلا به ویروس هانتا جان خود را از دست داده است.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز نوشت این مرد از استان یون نان در جنوب غربی چین در هنگام سفر به شاندونگ با اتوبوس در بین راه جان باخت.

براساس گزارش های منتشرشده بعد از نمونه برداری از جسد این مرد تعیین شده که وی مبتلا به ویروس هانتا است، به همین دلیل 32 مسافری که همراه وی در اتوبوس بودند نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. هنوز نتایج آزمایش مسافران اتوبوس تعیین نشده است و این ویروس به ندرت از فردی به فرد دیگر منتقل می گردد.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، اعضای گروه پاتوژن های ویروس هانتا اغلب به وسیله جوندگان منتقل می گردد و آلودگی به وسیله هر کدام از انواع ویروس های هانتا باعث بروز بیماری های متفاوتی را در افراد می گردد.

دانشمندان معتقدند که ویروس هانتا در جوندگان متفاوت وجود دارد و در بدن آن ها تکثیر می گردد. این ویروس وقتی به وسیله ادرار، مدفوع و بزاق جونده از جوندگان خارج و در هوا پراکنده می گردد به افراد منتقل گردد و اگر جونده آلوده به ویروس هانتا فردی را گاز بگیرد به این عارضه مبتلا می گردد.

متخصصان معتقدند اگر دست فردی به سطوح آلوده به ادرار، مدفوع یا بزاق جونده برخورد کند و سپس دهان یا بینی خود را با دست آلوده لمس کند ممکن است به این ویروس مبتلا گردد.

در قاره آمریکا انواع متداول ویروس هانتا که عامل ایجاد سندروم ریوی (HPS) است. نوعی از ویروس هانتا تحت عنوان جهانی کهن یا قدیم Old World نامیده می گردد و بیشتر در اروپا و آسیا است. می تواند باعث ایجاد سندروم کلیوی (HFRS) گردد.

دانشمندان معتقدند که ویروس هانتا در آمریکا نمی تواند از انسان به انسان منتقل گردد اما در مواردی در شیلی و آرژانتین انتقال از انسان به انیان دیگر گزارش شده است.

افرادی که در جنگل ها، مراتع و زمین های کشاوری که جونده های زیادی حضور دارند، زندگی می نمایند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس هانتا هستند.

خستگی، تب، دردهای عضلانی مخصوصا در بخش ران ها، کمر و باسن و گاهی شانه ها است. احساس سرگیجه، سردرد، حالت استفراغ و لرز از علائم ویروس هانتا است که بین چهار تا 10 روز پس از ابتلا به ویروس هانتا، افراد دچار تنگی نفس و سرفه شده و حدود 38 درصد از بیماران جان خود را از دست می دهند.

امروزه جهان در حال درگیری با ویروس کرونا است و مرگ این مرد چینی تا حدودی باعث دامن زدن به فضای ترس شده است اما به نظر می رسد ویژگی های ویروس هانتا متفاوت تر از ویروس کرونای جدید باشد و انتقال انسان به انسان در آن خیلی به ندرت اتفاق می افتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 389

به "مرگ یک مسافر چینی به دلیل ابتلا به ویروس هانتا، میزان کشندگی این ویروس 38 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک مسافر چینی به دلیل ابتلا به ویروس هانتا، میزان کشندگی این ویروس 38 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید