ابتلا به کرونا در کدام بیماران شدیدتر است؟

به گزارش جملات زیبا، تهران (پانا) - این مطالعه بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماران که به تازگی تحت عمل جراحی پیوند عضو قرار گرفته اند برای جلوگیری از خطر ابتلا به عفونت کووید-19 تأکید می نماید.

ابتلا به کرونا در کدام بیماران شدیدتر است؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه سویل در اسپانیا در این مطالعه تازه که با همکاری 12 نفر از محققان بیمارستان های اسپانیا صورت گرفته است، ویژگی های بالینی دریافت کنندگان پیوند عضو را که به کووید-19 مبتلا هستند، ارزیابی کردند.

آنها در این مطالعه، 210 بیمار مبتلا به کووید-19 را مورد آنالیز قرار دادند. 140 نفر از این افراد مرد و بقیه زن بودند؛ میانگین سنی این افراد 63 سال بود. این مطالعه نشان داد که 90 درصد بیماران از سینه پهلو رنج می بردند که شایع ترین نشانه های آن تب، سرفه، اختلالات دستگاه گوارش و تنگی نفس است. 17 درصد از بیماران نیازمند پذیرش در بخش مراقبت های ویژه بودند و 5/7 درصد آنها از اختلال عملکرد پیوند رنج می بردند. بعلاوه 45 نفر از بیماران مورد آنالیز هم فوت کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مواردی مانند سن بالا، نارسایی تنفسی، افت لنفوسیت ها و افزایش آنزیم لاکتات دهیدروژناز (lactate dehydrogenase) از عوامل مرتبط با بستری شدن این بیماران در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و یا علل فوت آنها بود.

این مطالعه، توضیح دقیق تری در خصوص عوارض ناشی از کووید-19 در گیرندگان پیوند عضو ارائه می دهد و شاخص های بالینی سودمندی را برای شناسایی زودهنگام بیماری فراهم می نماید.

نتایج این مطالعه یاری می کند تا اقدامات و مراقبت های درمانی، براساس ارزیابی های فردی هر بیمار صورت گیرد. این مطالعه بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیمارانی که به تازگی پیوند عضو انجام داده اند، برای پیشگیری از خطر ابتلا به کووید-19 تاکید می نماید.

دکتر الیسا کوردرو که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: این مطالعه نشان می دهد که ابتلا به کرونا در بیمارانی که پیوند عضو انجام داده اند به ویژه در نخستین ماه های پس از پیوند عضو، شدیدتر است. در نتیجه، انجام دادن اقدامات جدی احتیاطی، موضوع بسیار مهمی است.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به اسم ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به علت حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

اولین بار، شرکت داروسازی فایزر آمریکا آبان ماه 1399 خاطرنشان کرد که به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل نموده است.

علاوه بر این کشورهای زیادی همانند ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه فراوری واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب نموده اند. در حال حاضر در بسیاری از کشورها واکسیناسیون علیه ویروس کووید 19 در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1192

به "ابتلا به کرونا در کدام بیماران شدیدتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به کرونا در کدام بیماران شدیدتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید