یمن، نشست امنیتی مهم برای فتح نهایی مأرب، روحیه بالای ملت برای ادامه نبرد

به گزارش جملات زیبا، منابع خبری از برگزاری نشست مهم امنیتی در صنعا به منظور رقم زدن پیروزی نهایی در جبهه مأرب خبر دادند.

یمن، نشست امنیتی مهم برای فتح نهایی مأرب، روحیه بالای ملت برای ادامه نبرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الراستاه، نشست امنیتی مهمی به ریاست عبدالله الحاکم رئیس سازمان اطلاعات نظامی دولت نجات ملی یمن در صنعا برگزار گشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نشست سازوکار رقم زدن سرنوشت جنگ مأرب و پیروزی نهایی در آن با همه ابزار مشروع برای نابودی توان دشمن تأکید شد.

الحاکم در این نشست گفت: نبرد ما در مأرب آزادی انسان قبل از آزادسازی اراضی است. راه برای بازگشت فریب خوردگان به راستا درست هموار است.

وی اضافه کرد: آنانی که با ما می جنگند از ساکنان مأرب نیستند بلکه سعودی و اماراتی و آمریکایی و مزدورانی از بعضی استان های دیگر یمن هستند.

الحاکم گفت: ما فریب خوردگانی را که کنار دشمن می جنگند قربانیانی می دانیم که با وسوسه های اقتصادی و وعده هایی که پوشالی بودن آن برای همگان آشکار شده است، فریب خورده اند.

وی اضافه کرد: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که از وضع اسفناک فریب خوردگان حکایت دارد و ما برای نجات آنها به دنبال بازگردانیدن آنها به جمع خانواده هایشان هستیم.

الحاکم بیان نمود: طی روز پنجشنبه گذشته 250 فریب خورده با هماهنگی به جمع خانواده خود بازگشتند. ما با گگرددن کانال هایی با افسران و نیروهای دشمن در مأرب توانستیم که کنترل را در دست بگیریم و دشمن را در تنگنا قرار دهیم.

وی اضافه کرد: با فاش شدن ماهیت اهداف متجاوزان، بسیاری از فریب خوردگان در داخل نیروهای دشمن نقش مطلوبی ایفا کردند و با هوشیاری شماری از کسانی که فریب خورده بودند ما پیروز به تعیین کردن بانک اهداف متجاوزان و مزدوران شدیم و تحرکات آنها برای ما آشکار شد.

الحاکم تأکید کرد: بیش از 2000 فریب خورده به مناطق و میان خانواده خود بازگشته اند و این پس از آن بود که به اهداف دشمن برای غارت منابع ما و دریافت کرامت ملت یمن، مطلع شدند.

وی در ادامه گفت: جنایت ربودن زنان، سبب همبستگی قبایل با ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنگ شد و این سازوکار هماهنگی میان نظامیان و نیروهای امنیتی و مردان قبایل را طلب می نماید.

الحاکم گفت: دشمن بسیار پست است و در مناطق تحت اشغال خود به تحقیر هموطنان ما می پردازد و ما این اجازه را به دشمن نخواهیم داد و نمی گذاریم که کرامت ملت ما خدشه دار گردد.

از سوی دیگر علی الکحلانی معاون وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن هم گفت: با توجه به پیروزی های به دست آمده در جبهه مأرب، ما باید کوشش ها برای تکمیل فرایند آزادسازی و رقم زدن اوضاع را دو چندان کنیم.

محمد العوامی از مسئولان بخش دفاعی نیز از سازوکار منظم ارتباطی با فریب خوردگان برای بازگشت بسیاری دیگر از این افراد اطلاع داد.

پیغام رهبر انصارالله یمن به مناسبت درگذشت علامه سهل بن عقیل

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در پیغامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت سهل بن عقیل عضو دارالفتوی یمن، گفت: سهل بن عقیل فریادی بلند در برابر قیمومیت آمریکا بر یمن بود و مواضع اصولی علیه اشغالگران آمریکایی سعودی داشت.

وی اضافه کرد: علامه سهل بن عقیل با مواضع خود نقشی مهم در وحدت کلمه و رویارویی با دشمن داشت.

مقام یمنی: گام عملی برای توقف جنگ برداشته نشده است

از سوی دیگر جلال الرویشان معاون امور دفاعی و امنیتی نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: درخواست ها برای توقف جنگ تا به حال اقدام تبلیغاتی و بدون گام های عملی و ملموس بوده است.

وی اضافه کرد: مواضع تا به امروز در حد حرف بوده است و این دعوت ها طی سالیان گذشته هم تکرار شده است و امیدواریم که دعوت های کنونی برای توقف جنگ سرآغاز مطلعی غرب باشد.

الرویشان تأکید کرد: مواضع آمریکایی ها در حد حرف است و بیانیه اتحادیه اروپا مفصل تر بود و ما این گام ها را ارج می نهیم.

وی ادامه داد: انگلیسی ها به دنبال نقش در آینده یمن هستند و امیدواریم که بیانیه های اتحادیه اروپا در حد بیانیه نماند.

الرویشان تأکید کرد: تعیین فرستاده از سوی آمریکا در امور یمن نشان دهنده دشواری دخالت نظامی در امور یمن است، این نشان می دهد که فرایند جنگ به نفع محور آمریکایی نیست و پایداری ملت ما نقشی بسزا در این زمینه دارد.

وی متذکر شد: جنگ همچنان ادامه دارد و درخواست های آمریکایی به توقف جنگ منجر نشده است. ما وارد هفتمین سال جنگ با روحیه عالی می شویم.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی تأکید کرد: امیدواریم که دعوت های غربی ها بر پایه اصول انسانی باشد و به این باور قطعی رسیده باشند که راه حل نظامی در یمن جواب نمی دهد.

الرویشان اضافه کرد: تنها راه حل برقراری صلح در یمن صلح میان یمنی ها و عقب نشینی نیروهای خارجی از اراضی ماست.

وی بیان نمود: عملیات نظامی ما علیه سعودی در مقایسه با حجم حملات روزانه دشمن تا بن دندان مسلح در بمباران و محاصره ملت یمن چیزی نیست. آنچه ما انجام می دهیم واکنشی به این حملات با امکاناتی است که ما در اختیار داریم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 965

به "یمن، نشست امنیتی مهم برای فتح نهایی مأرب، روحیه بالای ملت برای ادامه نبرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، نشست امنیتی مهم برای فتح نهایی مأرب، روحیه بالای ملت برای ادامه نبرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید