کوشش اروپایی ها برای بازگشت به زندگی عادی

به گزارش جملات زیبا، شمار زیادی از کشورهای اروپایی بخش گسترده ای از تدابیری را که برای مقابله با کرونا وضع نموده بودند، لغو نموده یا جدول زمانی لغو آنها را اعلام کردند.

کوشش اروپایی ها برای بازگشت به زندگی عادی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هرچند نگرانی های زیادی درباره شیوع موج دوم کرونا وجود دارد، بسیاری از کشورهای اروپایی کوشش کردند تا با لغو ممنوعیت ها زمینه را برای بازگشت به زندگی عادی فراهم نمایند.

دولت های مختلفی در سراسر دنیا، از استرالیا گرفته تا اتریش کوشش کردند تا مرزهای خود را بازگشایی نموده و محدودیت ها را لغو نمایند اما این در حالی است که شیوع گسترده کرونا در کشورهایی همچون آمریکا و روسیه ادامه دارد.

شدت فاجعه مالی ناشی از کرونا زمانی آشکارتر شد که خبرها حکایت از آن دارد که حتی آلمان به عنوان موتور مالی اروپا وارد دوره رکود شده است.

در حالی که یک سال با فراوری واکسن کرونا فاصله وجود دارد دولت ها کوشش می نمایند تا با برداشتن گام هایی به زندگی عادی بازگردند.

برخی کشورها کاهش شمار مبتلایان را توجیه مناسبی برای لغو محدودیت ها می دانند. برای نمونه، دانمارک از جمله نخستین کشورهایی که بازگشایی تدریجی را آغاز کرد، روز آدینه گزارش داد که در 24 ساعت گذشته هیچ مورد تازه ای از ابتلا به کرونا را شناسایی ننموده است.

اسلوونی نخستین کشور اروپایی است که روز آدینه انتها همه گیری کرونا را خاطرنشان کرد و گفت که مرزهایش را بازگشایی می نماید.

آلمان آماده می گردد تا از امروز (شنبه) لیگ داخلی فوتبال را با ورزشگاه های خالی و رعایت پروتکل های بهداشتی دوباره آغاز کند.

فرانسه نیز که از روز دوشنبه برخی محدودیت ها را لغو نموده است، برای نخستین تعطیلات آخر هفته در پی کاهش این محدودیت ها آماده شده و هشدار داده است تا مردم از تجمعات گسترده پرهیز نمایند.

سه کشور لاتونی، استونی و لیتوانی کوشش کردند تا یک حباب بالتیک در حوزه دریای بالتیک ایجاد نموده و جابجایی و مسافرت میان این سه کشور را فراهم نمایند.

واتیکان نیز خاطرنشان کرد که از روز دوشنبه آینده کلیسای سن پیتر را که پس از دو ماه بازگشایی خواهد نمود.

جدول زمانی ایتالیا برای از سرگیری کار و سفر

ایتالیا که بشدت از شیوع کرونا آسیب دیده، کوشش کرد تا برنامه ای برای بازگشایی سواحل خود منتشر کند اما این در حالی است که گردشگران خارجی فعلاً اجازه یا برنامه ای برای سفر به این کشور ندارند.

دولت ایتالیا بامداد شنبه خاطرنشان کرد که از سوم ژوئن (14 خرداد) اجازه سفر به خارج کشورها و مسافرت به این کشور را خواهد داد. این برنامه ریزی، تحول گسترده ای در لغو محدودیت های قرنطینه به شمار می آید.

علاوه بر این، سفرهای داخلی در سراسر کشور نیز از همان تاریخ مجاز خواهد بود. رستوران ها و فروشگاه های ایتالیا هم آماده می شوند تا از 18 می (29 اردیبهشت) فعالیت خود را از سر بگیرند، البته باید فاصله گذاری اجتماعی و برخی محدودیت های دیگر را رعایت نمایند.

بیش از 31 هزار و 600 نفر در ایتالیا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که در این زمینه پس از آمریکا و انگلیس سومین رده را در سراسر دنیا دارد.

بازگشت دانش آموزان بلژیکی به مدارس

برخی دانش آموزان بلژیکی با پوشیدن ماسک از روز آدینه به کلاس های خود بازگشتند. مدارس ابتدایی و هدایت اجازه یافته اند با حفظ فاصله گذاری اجتماعی کلاس های دانش آموزان نهایی را برگزار نمایند اما برخی مدارس اعلام نموده اند که بازگشایی آنها به صورت آزمایشی خواهد بود.

برخی دانش آموزان نیز روز آدینه در کلاس ها حاضر نشدند اما انتظار می رود که از روز دوشنبه کلاس ها با ظرفیت کامل فعالیت خود را آغاز نمایند.

بلژیک 11 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و میزبان نهادهای اتحادیه اروپا و ناتوست. این کشور گزارش نموده که بیش از 54 هزار فرد مبتلا به کرونا را شناسایی نموده که از این تعداد، حدود 9 هزار نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

حفظ محدودیت سفر در نروژ

ارنا سولبرگ نخست وزیر نروژ روز آدینه گفت که احتمالاً برخی محدودیت هایی که وضع شده تا 20 اوت (30 مرداد) همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

این محدودیت ها شامل ممنوعیت سفر به خارج کشور، قرنطینه 10 روز برای شهروندان بازگشته از خارج و ممنوعیت ورود غیرنروژی هایی که مجوز اقامت یا کار در نروژ را ندارند، می گردد.

احتمال می رود که دولت نروژ تصمیم بگیرد از 25 ژوئن (پنجم تیرماه) سفرهای تفریحی شهروندان خود به کشورهای نوردیک را لغو و پنج روز بعد از آن نیز سفر میان برخی کشورهای گزینش شده در اروپا را نیز ملغی اعلام کند.

بازگشایی رستوان ها و کافه های وین

اتریش نیز از جمله کشورهای پیشتاز در لغو محدودیت های قرنطینه ای بود و در گامی نمادین، رستوران ها و کافه های وین را بازگشایی کرد.

این کشور خاطرنشان کرد که در دو هفته آینده مجوز برگزاری رویدادهای فرهنگی که کمتر از یکصد شرکت نماینده دارند، صادر خواهد شد و از اول اوت (یازدهم مرداد) رویدادهایی که کمتر از یک هزار شرکت نماینده دارند، اجازه برگزاری خواهند داشت.

فعلاً سالن های سینما و تئاتر اجازه فعالیت نخواهند داشت؛ اقدامی که باعث فشار بر دولت شده و وزیر فرهنگ روز آدینه مجبور شد کناره گیری کند.

البته قرار است سالن های سینما و تئاتر از اول ژوئیه (یازدهم تیر ماه) با ظرفیت محدود و حفظ محدودیت ها فعالیت خود را آغاز نمایند.

قرار است هتل ها و سایر اماکن اسکان گردشگران از روز 29 می (نهم خرداد) بازگشایی شوند تا بتدریج زمینه ورود گردشگران خارجی، خصوصا آلمان ها که نقش اساسی در اقتصاد اتریش دارند، فراهم گردد.

برنامه ریزی چک برای بازگشایی هتل ها و آغاز فوتبال

مقام های جمهوری چک نیز خاطرنشان کردند که از 25 می (پنجم خرداد) به رستوران ها، هتل ها و استخرها اجازه داده خواهد شد تا فعالیت خود را آغاز نمایند.

برگزاری رویدادهایی که کمتر از یکصد شرکت نماینده دارد از همان تاریخ مجاز خواهد بود اما همه این موارد مشروط به آن است که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و شهروندان در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمایند.

سوت آغاز لیگ فوتبال این کشور نیز از هفته آینده بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه ها زده خواهد شد.

جمهوری چک 10 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و گزارش های رسمی حاکی است که 8 هزار و 352 مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که از میان آنها 293 نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 501

به "کوشش اروپایی ها برای بازگشت به زندگی عادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اروپایی ها برای بازگشت به زندگی عادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید