کمیسیون و شورای اروپا بریگزیت را تایید کردند

به گزارش جملات زیبا، روسای کمیسیون و شورای اروپا امروز آدینه توافق بریگزیت را که توسط انگلیس تصویب شده است برای تسهیل فرایند تصویب توسط مجلس اروپا امضاء کردند.

کمیسیون و شورای اروپا بریگزیت را تایید کردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با مجری مستقیم تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در صفحه توییتر خود نوشت: من به همراه شارل میشل توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضاء کردیم تا راه را برای تصویب آن در مجلس اروپا باز کنیم.

با امضای این دو مقام اروپایی بریگزیت باید اکنون در مجلس اروپا در تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن ماه) برای تصویب به رای گذاشته گردد و پنج شنبه آینده دیپلمات های کشورهای عضو اتحادیه اروپا این توافق را تصویب خواهند کرد که با آن خروج قطعی انگلیس از این اتحادیه را در نیمه شب 31 ژانویه قطعی خواهند کرد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در توییتی اظهار داشت: همه چیز به ناچار تغییر خواهد نمود اما دوستی ما باقی خواهد ماند. ما به عنوان شریک و متحد وارد فصل جدیدی خواهیم شد. من می خواهم این صفحه جدید را با یکدیگر بنویسم.

میشل بارنیه، مذاکره کننده فرانسوی اتحادیه اروپا، نیز در مراسم امضای این توافق که در مقر کمیسیون اروپا در شهر بروکسل برگزار گردید، حضور داشت. این توافق می بایست به لندن فرستاده گردد تا توسط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به امضاء برسد.

مجلس اروپا آخرین سازمانی خواهد بود که در این رابطه تصمیم خواهد گرفت. اعضای کمیسیون امور قانون اساسی روز پنج شنبه با اکثریت 23 رای موافق و سه رای مخالف توصیه کردند که 29 ژانویه این توافق در یک رای گیری عمومی به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 120

به "کمیسیون و شورای اروپا بریگزیت را تایید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون و شورای اروپا بریگزیت را تایید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید