کاهش آمار بستریها در سبزوار، مردم رعایت نکنند، بیماری دوباره اوج میگیرد

به گزارش جملات زیبا، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری ها بوده ایم اما این شرایط شکننده است و مردم رعایت نکنند، دوباره آمار اوج می گیرد.

کاهش آمار بستریها در سبزوار، مردم رعایت نکنند، بیماری دوباره اوج میگیرد

حسین شاد در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: میزان بستری ها و فوتی ها در شهرستان طی روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته که این نتیجه اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها و همچنین همکاری مردم و اصناف است.

شاد تاکید نمود: فرایند کاهش بیماری کاملا به میزان رعایت مردم بستگی دارد و شرایط های مرتبط با کرونا کاملا شکننده است؛ به طوری که با تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی قطعا به شرایط بهتری خواهیم رسید و در صورت نادیده دریافت پروتکل ها بیماری مجدد اوج خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با وجود سیر کاهشی بیماری اما شرایط شهرستان همچنان قرمز است که این به دلیل بالا بودن آمار اولیه است و تا مرز نارنجی پیش رفتیم و امیدواریم که با ادامه فرایند کاهشی در گزارش های جدید اعلام شرایط ها شهرستان سبزوار به شرایط نارنجی برسد.

شاد به تاثیر محدودیت ها و ممنوعیت ها در کاهش فرایند بیماری اشاره نمود و افزود: اعمال این محدودیت ها و ممنوعیت ها مردم و فضای شهری را بر آن داشت که بیماری بیشتر جدی گرفته گردد و تعطیلی اصناف نیز باعث شد که حضور مردم در شهر کمتر گردد و از طرفی منع تردد از ساعت 9 شب به بعد تاثیر بسزایی در کاهش دورهمی ها و در نتیجه کاهش مبتلایان داشت.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه شرایط شهرستان همچنان قرمز است این محدودیت ها و ممنوعیت ها از 15 آذر ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

سرپرست فرمانداری سبزوار افزود: در زمینه تجهیزات پزشکی و با توجه به اینکه آمار بستری ها تا حدودی کاهش یافته است، کمبودی نداریم اما با توجه به تداوم حضور کادر درمان در مراکز درمانی، همچنان فشار کاری کادر درمان بالاست و امیدواریم که هر چه سریع تر به یک ثبات و پایداری در اوضاع برسیم.

بنا بر جدیدترین گزارش ستاد ملی کرونا، در حال حاضر در استان خراسان رضوی، مشهد، قوچان و سبزوار در شرایط قرمز بیماری و خلیل آباد در شرایط فوق قرمز بیماری قرار گرفته است و بقیه شهرستان های استان در شرایط های نارنجی و زرد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 848

به "کاهش آمار بستریها در سبزوار، مردم رعایت نکنند، بیماری دوباره اوج میگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار بستریها در سبزوار، مردم رعایت نکنند، بیماری دوباره اوج میگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید