جاهای دیدنی ایروان

به گزارش جملات زیبا، جاهای دیدنی ایروان را بشناسیم

جاهای دیدنی ایروان شهر چندین هزار ساله و مرکز صورتی ارمنستان زبانزد خاص و عام است. قدیمی و تاریخی بودن ایروان سبب شده که این شهر، مقصد سفرهای بسیاری از مردم دنیا از جمله ایرانیان باشد. قدمت ایروان حدودا به قرن هشتم می رسد، زمانی که قلعه اربونی به وسیله پادشاه آرگیشتی اول ساخته شد. شاید تعجب کنید، اما ایروان در واقع قدیمی تر از رم ایتالیا است.

جاهای دیدنی ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

چندی پیش این شهر تولد 2800 سالگی خود را جشن گرفت، از این رو آثار و بناهای تاریخی بسیاری در ایروان وجود دارد. جالب است بدانید ایروان به علت استفاده از سنگ های رنگی در ساخت ساختمان ها با اسم شهر صورتی شناخته می گردد. ایروان در دهه های اخیر بسیار توسعه پیدا کرد و در حال حاضر تبدیل به منطقه ای گردشگری شده است. نزدیکی ارمنستان به ایران و عدم احتیاج به ویزا برای ایرانیان باعث شده است تا این شهر مقصد درجه یک بسیاری از گردشگران ایرانی باشد. از این رو در مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم تا برترین جاذبه های گردشگری ایروان را به شما معرفی کنیم.

کاسکاد ایروان

اگر می خواهید برترین منظره شهر ایروان را ببینید، باید از 572 پله بالا بروید. آنجایی که نفس هایتان به تعداده می افتد، تصویری زیبا در مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت. کاسکاد جزو مکان های تفریحی ایروان به شمار میرود. گردشگران در اطراف پله های کاسکاد می توانند باغی پرگل را ببینند که سرسبزی آن به تنهایی جزو جاهای تماشای ایروان محسوب می گردد.

در محوطه کاسکاد مجسمه ای از هنرمندان مشهور دنیا واقع شده است که همراهی آبشارها، فواره ها، گیاهان سرسبز و مجسمه های تاریخی منظره ها بی بدیلی را در مقابل دیدگان عموم ایجاد نموده اند. موزه کافسجیان هم در کاسکاد ایروان واقع شده است. بسیاری از کارگاه های آموزشی، کنسرت ها و فیلم ها در محل این موزه برگزار می شوند.

قوانین فرودگاهی ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان در سال 1920 تأسیس شد و به اسم خانه اجتماعات هم شناخته می گردد. آثار باستانی موزه تاریخ ارمنستان در عین سادگی، برای علاقه مندان به تاریخ بسیار خیره نماینده است. موزه تاریخ جزو جاهای تماشای ایروان به تعداد می آید. چرا که از آثار تاریخی عصر برنز تا عصر مدرن در موزه تاریخ ارمنستان در معرض دید عموم واقع شده است. به عبارتی علاقه مندان به تاریخ می توانند سیر فرایند تاریخی ارمنستان را در موزه به خوبی مشاهده نمایند.

ماتناداران

ماتناداران یکی از بناها و جاهای تماشای ایروان است که به طور رسمی به اسم عظیمترین موسسه نسخ خطی ارمنی باستان در دنیا شناخته می گردد. بنای ماتناداران هم به جزو مکان های تفریحی ایروان به تعداد می آید، چرا که معماری پر زرق و برق ساختمان توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید. مجسمه ای از ماشتوتس در بیرون ساختمان وجود دارد که در حال آموزش الفبا به کوریون (اولین نویسنده ارمنی زبان) است. در این بنای تاریخی بیش از 17 هزار نسخ خطی ارمنی وجود دارد.

کلیسای کاتوقیکه

کلیسای کاتوقیکه شاید کوچکترین کلیسای ارمنستان باشد اما توانسته در گذر زمان خود را از ویرانی به دور نگه دارد. کلیسای کاتوقیکه ایروان تنها کلیسای شهر بود که از زلزله ویرانگر این شهر در قرن هفدهم جان سالم به در برد. بعلاوه این کلیسا با کوشش جامعه محلی از نابودی به وسیله شوروی در امان ماند. کلیسای کاتوقیکه جزو جاهای تماشای ایروان به تعداد می آید که در مرکز شهر قرار گرفته است. فضای روحانی و معماری شاخص این کلیسا توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید.

کلیسای جامع سنت گرگوری

عظیمترین کلیسای حواریون ارمنی، کلیسای جامع سنت گرگوری در ایروان ارمنستان است. ساختمان مرکزی این کلیسا در سال 2001 تکمیل شد و به سبک کلاسیک ارمنی ساخته شده است. کلیسای سنت گرگوری که جزو جاهای تماشای ایروان به تعداد می آید، می تواند تا 1700 نمازگزار را در خود جای دهد.

این کلیسا در واقع مجموعه ای از سه ساختمان، کلیسای جامع و دو کلیسای کوچک است. در ابتدای کلیسا باغ های سرسبزی واقع شده است که مجسمه ای عظیم از سوارکاری آدرانیک اوزانین دیده می گردد. جالب است بدانید این کلیسا برخلاف سایر کلیساها بسیار نورانی و روشن است.

میدان جمهوری

یکی از جاهای تماشای ایروان میدان جمهوری است. معماری این میدان به وسیله تامانیان، معمار ارمنی طراحی شده است. اتفاق های عظیم در طول تاریخ در این میدان به وقوع پیوسته اند. میدان جمهوری به وسیله ساختمان های مهمی مانند خانه دولت و موزه تاریخ ارمنستان محاصره شده است.

این میدان به نام لنین در زمان اتحاد جماهیر شوروی نامگذاری شد (مجسمه او نیم قرن در میدان قرار داشت) اما پس از استقلال، بازسازی شد و شور و شادابی خاصی در آن به وجود آمد. آب نمایی موزیکال در این میدان واقع شده است که از ابتدای بهار تا آخر تابستان با موسیقی های جاز، راک و پاپ به پایکوبی در می آیند.

مسجد کبود

ارمنستان ممکن است قدیمی ترین ملت مسیحی دنیا به تعداد بیاید، اما آثار باستانی از حکومت اسلامی در بسیاری از شهرهای دنیا دیده می گردد. مسجد کبود یکی از جاهای تماشای ایروان به تعداد می آید که یادگار دوران حکمرانی اسلام است. باید بدانید که نام مسجد از رنگ متمایز گنبد گرفته شده است. این مسجد شیعه در قرن 18 تکمیل شده و به اسم چشمگیرترین بناهای تاریخی در ایروان شناخته می گردد.

بنای یادبود مادر ارمنستان

بنای یادبود مادر ارمنستان در پارک پیروزی واقع شده است. این بنا که زنی شمشیر به دست را نشان می دهد حکایت از مادر ارمنستان دارد که با افتخار از مرکز خود با تمام قدرت و لطف دفاع می نماید. بناید یادبود مادر ارمنستان یکی ازمکان های تفریحی ایروان به تعداد می آید که بر فراز کلیسایی ارمنی در وسط پارک مرکزی شهر قرار گرفته است. ارتفاع این بنای تاریخی 51 متر است.

میدان آزادی

میدان آزادی بنایی تاریخی در ایروان است که معماری آن مسافران ایرانی را به یاد تئاتر شهر می اندازد. جالب است بدانید که تا سال 1991 این بنا را با نام میدان تئاتر یا اپرا می شناختند. میدان آزادی ایروان به وسیله معمار معروف ارمنی تامانینان ساخته شده است. در دو طرف این میدان مجسمه برنزی از شاعران ارمنی واقع شده است. میدان آزادی از معروف ترین جاهای تماشای ایروان است که فضایی مشابه با ایران دارد.

برترین هتل های 3 ستاره ایروان

برترین زمان برای سفر به ایروان

بازدید از مکان های تفریحی ایروان در تمام طول سال بسیار عالی است اما لحظاتی وجود دارد که ممکن است این سفر برترین ایده نباشد. اگر این اولین سفر شما به ایروان (یا به طور کلی ارمنستان) است، از ماه های تابستان برای سفر به این شهر اجتناب کنید. چرا که گرمای طاقت فرسای +40 درجه سانتیگراد در انتظار شما خواهد بود. این امر گشت و گذار در ایروان را تقریباً غیرممکن می نماید. زمان دیگری که توصیه می گردد از ایروان تماشا نکنید، سال نو و کریسمس است. زیرا به علت تعطیلات، مغازه ها، موزه ها، رستوران های متعدد و کافه ها بسته خواهند بود.

در عین حال توصیه می گردد از ایروان در اوایل بهار یا اوایل پاییز تماشا کنید. زمانی که هوا دلپذیر است و خبری از گرما نیست. در این فصل ها روزها طولانی و آفتابی هستند و می توانید به طور کامل از ایروان تماشا کنید.

طاهره یلفانی

  • فرودگاه مهرآباد 83 ساله شد
  • جاهای تماشای ایروان + عکس
  • برترین مراکز خرید مشهد با قیمت مناسب

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1218

به "جاهای دیدنی ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید