چینی های تازه به دوران رسیده!

به گزارش جملات زیبا، درحال حاضر 2755 میلیاردر در دنیا وجود دارد که طبق تخمین های موجود، ثروت آن ها بیش از 13 هزار میلیارد دلار است. این گروه کوچک از جمعیت دنیا به ثروتی رسیده اند که برای دیگران حتی تصورش آسان نیست و این کمیابی سبب می گردد میلیاردر شدن جذاب تر باشد. آمار و ارقام مربوط به ثروتمندترین افراد همیشه جالب توجه بوده است. در مطلب حاضر به 14 واقعیت درباره این گروه اشاره می کنیم. نخستین واقعیت این است که طی سال گذشته 493 نفر به جمع میلیاردر های دنیا اضافه شدند. تحقیقات نشان می دهد همه گیری کرونا به علل گوناگونی سبب افزایش شکاف ثروت در دنیا شده، به این معنا که طی این دوره، بیشتر ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شده اند. در فهرست جدید نشریه فوربس نام 493 نفر جدید ثبت شده است.

چینی های تازه به دوران رسیده!

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از گو بنکینگ ریت، دومین واقعیت این است که بیشترین رشد تعداد میلیاردر ها در چین و هنگ کنگ بوده است. در فهرست جدید نشریه فوربس 210 نفر از کسانی که نام شان به این فهرست اضافه شده از چین و هنگ کنگ و 98 نفر آمریکایی هستند. به این ترتیب بخش اعظم میلیاردر های جدید در دو اقتصاد عظیم دنیا زندگی می نمایند. سومین حقیقت این است که 86 درصد میلیاردر ها طی سال گذشته ثروتمندتر شده اند. اگرچه ثروت تعدادی از ثروتمندترین افراد دنیا سال قبل کاهش یافت، اما ثروت بیشتر آن ها بیشتر شد. در واقع 250 نفر که طی سال های قبل از فهرست خارج شده بودند، به این فهرست بازگشتند.

چهارمین واقعیت این است که مجموع ثروت 10 نفر اول فهرست 1150 میلیارد دلار است که این یعنی ثروت آن ها نسبت به سال قبل 686 میلیارد دلار بیشتر است. زمانی که نشریه فوربس فهرست را منتشر کرد این 10 نفر شامل جف بزوس از شرکت آمازون، ایلان ماسک از شرکت تسلا و اسپیس ایکس، برنارد آرنو از شرکت ال وی اچ ام، بیل گیتس از شرکت مایکروسافت، مارک زاکربرگ از شرکت فیس بوک، وارن بافت از شرکت برکشایرهث وی، لری الیسون از شرکت اوراکل، لری پیج و سرگئی برین از گوگل و ماشک آمبانی از شرکت ریلاینس انداستریز بودند.

پنجمین واقعیت این است که ثروتمندترین فرد دنیا در فهرست امسال 157 میلیارد دلار بیشتر از ثروتمندترین فرد سال 1987 ثروت دارد. سال 1987 هنگامی که نشریه فوربس تهیه فهرست میلیاردر ها را شروع کرد، ثروتمندترین فرد دنیا 20 میلیارد دلار ثروت داشت و امسال جف بزوس 177 میلیارد دلار ثروت دارد. ششمین واقعیت این است که اکنون نسبت به سال 1987 تعداد میلیاردر ها 20 برابر شده است. در آن سال تنها 140 نفر با ثروت بالاتر از یک میلیارد دلار در دنیا وجود داشتند و مجموع ثروت آن ها 295 میلیارد دلار بود و امسال 2755 نفر با مجموع ثروت بیش از 13 هزار میلیارد دلار وجود دارند.

هفتمین واقعیت این است که درحال حاضر چهار نفر در دنیا ثروتی بالاتر از 100 میلیارد دلار دارند. سال گذشته تنها ثروت جف بزوس بالاتر از این رقم بود و امسال سه نفر دیگر به ثروتی بالاتر از رقم یادشده رسیده اند: ایلان ماسک، برنارد آرنو و بیل گیتس. هشتمین واقعیت این است که بیشترین تعداد میلیاردر ها آمریکایی هستند. اگرچه چین دارای بیشترین تعداد میلیاردر های جدید است، اما هنوز هم بیشترین تعداد میلیاردر های دنیا آمریکایی هستند، در این کشور 724 میلیاردر و در چین 698 میلیاردر وجود دارد. پس از این دو کشور، هند با 140 میلیاردر و آلمان با 136 میلیاردر در صندلی های سوم و چهارم هستند و روسیه با 117 میلیاردر در صندلی پنجم واقع شده است.

نهمین واقعیت این است که بیشتر میلیاردر های دنیا خودساخته هستند. سال 2001 کمتر از نیمی از میلیاردر های دنیا یعنی 49 درصد با کوشش خود به ثروت رسیده و بیشتر میلیاردر ها ثروت شان را به ارث برده بودند. در فهرست امسال 72 درصد میلیاردر ها خودساخته هستند. این رقم یک درصد بالاتر از رقم مربوط به سال قبل است. دهمین واقعیت این است که 106 میلیاردر کمتر از 40 سال سن دارند. طبق گزارش نشریه فوربس، اکنون بیش از 100 میلیاردر، جوان و دو سوم میلیاردر های جوان خودساخته هستند.

یازدهمین واقعیت این است که مجموع ثروت میلیاردر های جدید 975 میلیارد دلار است. در واقع مجموع ثروت 493 نفری که امسال به فهرست فوربس اضافه شده اند، نزدیک به هزار میلیارد دلار است. سال 2002 تعداد میلیاردر های جدید 28 نفر و مجموع ثروت آن ها 39 میلیارد دلار بود. دوازدهمین واقعیت این است که طی سال گذشته 61 نفر از فهرست میلیاردر های دنیا خارج شدند. در فهرست امسال 61 نام که در فهرست قبلی بودند حذف شده اند. این کمترین کاهش طی یک دهه اخیر است. کایلی جنر یکی از مشهورترین میلیاردر هایی بود که امسال نام او از فهرست حذف شد.

سیزدهمین واقعیت این است که ثروتمندترین مرد دنیا 100 میلیارد دلار بیشتر از ثروتمندترین زن دنیا ثروت دارد. ثروتمندترین زن دنیا خانم فرانسوا بتن کورت از فرانسه است که 6/ 73 میلیارد دلار ثروت دارد، یعنی بیش از 100 میلیارد دلار کمتر از جف بزوس. او نوه بنیان گذار شرکت اورئال است. چهاردهمین واقعیت این است که ثروت جوان ترین میلیاردر دنیا 3/ 3 میلیارد دلار است. کوین دیوید لمان از آلمان، جوان ترین میلیاردر دنیا است. او به تازگی سهم پدرش را از داروخانه های زنجیره ای دراگری از آن خود نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1174

به "چینی های تازه به دوران رسیده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی های تازه به دوران رسیده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید