چهره گشایی از سیمای روستای تاریخی ملهذان در خوی

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، پرداختن به زندگی شیرین مردم روستای ملهذان و سیر تاریخ اجتماعی آن و ویژگی های مالی و کشاورزی از نقاط برجسته این اثر بوده و رجوع به منابع مهم و کتب اصلی در حوزه های پژوهشی و همچنین تحقیقات میدانی نویسندگان در رجوع به بزرگان طایفه های مختلف این روستا این کتاب را به یکی از منابع در موضوع مونوگرافی روستایی خوی تبدیل نموده است.

چهره گشایی از سیمای روستای تاریخی ملهذان در خوی

فرمان یکانی، از نویسندگان این کتاب در آیین رونمایی از این اثر گفت: در کتاب سیمای روستای تاریخی ملهذان در چهار فصل با عناوین آنالیز تاریخی، آنالیز ویژگی های جغرافیایی، ویژگی های اجتماعی و همچنین مالی به ابعاد مختلف این روستا پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این کتاب به آداب و رسوم ازدواج محلی، مراسم و جشن های مختلف طول سال مانند چیلله گئجه سی، عیدنوروز، چهارشنبه سوری تکمچی ها، سایاچی ها، برداشت گندم، تیکان لیق، غذاهای محلی و بازی های بچگانه پرداخته شده است.

یکانی ادامه داد: این کتاب با آنالیز های اقتصاد کشاورزی ملهذان از دوران کشاورزی با سبک قدیم را سرآغاز و در این فصل اثر، به تاریخچه آسیاب های آبی موجود در روستا و آنالیز جغرافیای و تاریخی 10 آسیاب برجای مانده از دل تاریخ و علل روآوری مردم از بعد مالی به این آسیاب ها پرداخته است.

این نویسنده اعلام کرد: اشعار ترکی و بایاتی های برجای مانده از دل تاریخ فولکلور و مردمان این دیارنیز در 25 صفحه، منتشر شده است.

کتاب سیمای روستای تاریخی ملهذان توسط بهمن یکانی و فرمان یکانی در 348 صفحه نوشته شده و در تاریخ 1399 به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 970

به "چهره گشایی از سیمای روستای تاریخی ملهذان در خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره گشایی از سیمای روستای تاریخی ملهذان در خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید