بخش جهانی سفر در حال تجربه بهبودی قوی است

به گزارش جملات زیبا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، بخش جهانی سفر در حال تجربه بهبودی قوی است.

بخش جهانی سفر در حال تجربه بهبودی قوی است

آخرین گزارش مؤسسه مالی مسترکارت نشان داد که سال 2024 شاهد چندین رکورد در بخش گردشگری بودیم، زیرا هزینه مصرف نمایندگان برای سفرهای تفریحی همچنان قوی است.

داده ها نشان می دهد مسافران پس از همه گیری همچنان در پی تجربیات منحصر بفردی هستند که ریشه در فرهنگ های محلی دارد و به طور فزاینده ای اولویت آنان به رویدادهای به یاد ماندنی در ورزش، موسیقی و جشنواره ها اختصاص دارد.

گردشگران به طور فزاینده ای هزینه بیشتری برای سفر در نظر می گیرند. علیرغم منظره مثبت کلی، بعضی از مقاصد با چالش هایی از جمله مسائل نیروی کار و مدیریت منابع در میان افزایش تعداد گردشگران و نگرانی های زیست محیطی مقابله می نمایند.

هزینه های مصرف نماینده برای سفر تا مارس 2024 همچنان قوی و ترافیک مسافران افزایش یافته است. با داشتن بازار کار قوی در سراسر دنیا، گردشگران بار دیگر در جاده ها، هوا و دریاها حضور خواهند داشت و بودجه بیشتر مردم در سفر خرج خواهد شد.

تحلیل موسسه اقتصاد مسترکارت نشان می دهد که مسافران بعلاوه در پی فرصت هایی هستند که اقامت خود را طولانی تر نمایند و اوقات فراغت را برای مدت طولانی تری در اولویت قرار دهند. برای 12 ماه اول بین مارس 2019 و فوریه 2020، میانگین مدت اقامت یک سفر حدود چهار روز بود. از مارس 2024، میانگین طول یک سفر تفریحی به پنج روز نزدیکتر شده است که به معنای تقویت مالی برای مقاصد و جوامع میزبان آنان است.

در حالی که منظره کلی مسافران روشن به نظر می رسد، این مورد برای همه مقاصد صادق نیست. بعضی از نقاط گردشگری و منطقه ها کمتر شناخته شده با چالش های فزاینده ای روبرو هستند. شاخص توسعه سفر و گردشگری مجمع دنیای اقتصاد (TTDI) در سال 2024، محدودیت های مداومی را که بخش دنیای سفر و گردشگری با آن روبرو است، از جمله کمبود سرمایه گذاری در نیروی کار ماهر و تاب آور و مسائل مربوط به مدیریت منابع را نشان می دهد.

این گزارش توصیه هایی به تصمیم گیرندگان سفر و گردشگری ارائه می دهد که چگونه این بخش می تواند نقش فعال تری در مقابله با چالش های اجتماعی در میان رفاه اجتماعی مالی، صلح و تبادل فرهنگی داشته باشد. از آنجایی که این صنعت تقریباً یک دهم فراوری ناخالص داخلی دنیای و اشتغال را به خود اختصاص می دهد، بخش های دولتی و خصوصی باید با یکدیگر همکاری نمایند تا اطمینان حاصل گردد که توسعه گردشگری آینده، در درجه اول و مهمتر از همه، فراگیر و پایدار است.

آموخته های حاصل از این پروژه برای تأثیرگذاری بر سیاست های آینده، سرمایه گذاری و تصمیمات توسعه محصول در سطوح ملی و دنیای به اشتراک گذاشته می شوند. با ترکیب منابع و قابلیت های بخش عمومی با تخصص فنی بخش خصوصی، تصمیم گیرندگان سفر و گردشگری می توانند سیاست ها و برنامه هایی را وضع نمایند که رشد گردشگری را با حفاظت از محیط زیست متعادل و رویکردی متفاوت ارائه می نماید که برای مقاصد منحصر بفرد کارایی دارد.

این زمان مهمی برای این بخش است و با تسریع همکاری بین دولت ها، سازمان های مدیریت مقصد و شرکت های فناوری، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که مقاصد، جوامعی که به آنها قدرت می دهند و محیط هایی که در آنها زندگی می نمایند، در قلب توسعه گردشگری آینده قرار دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 خرداد 1403 بروزرسانی: 30 خرداد 1403 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1795

به "بخش جهانی سفر در حال تجربه بهبودی قوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش جهانی سفر در حال تجربه بهبودی قوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید