پیشنهاد چند هله هوله سالم برای اردوی دانش آموزی

به گزارش جملات زیبا، چیپس و پفک، انواع اسنک، کیک و بیسکویت های صنعتی همه از جمله هله هوله های فانتزی و صنعتی به شمار می فرایند که به خاطر داشتن مقادیر زیادی نمک، مواد نگه دارنده و طعم دهنده، روغن و مواد شیرین برای بچه هامان به عبارتی مفید نیستند و محدودیت مصرف دارند. تنها نمک زیاد این هله هوله های صنعتی می تواند سبب آسیب به کلیه ها، فشار بالا و تغییر ذائقه گردد و هزاران آسیب دیگر را با خود به همراه داشته باشد. بی شک حذف کردن هله هوله از رژیم غذایی بچه ها و نوجوانان کار درستی نیست. بنابراین والدین متعهدند تا علاوه بر محیط خانه با ارائه راهکارهای مناسب و هله هوله سالم ، تغذیه کودک و نوجوان خود را در مهد و مدرسه راهنمایی نمایند. در این مقاله درباره مضرات خوراکی های صنعتی و معرفی چند هله هوله سالم صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد چند هله هوله سالم برای اردوی دانش آموزی

مضرات هله هوله های صنعتی

علاوه بر مضرات نمک که در بالا اشاره کردیم، هله هوله های صنعتی حاویکربوهیدرات مثل چیپس و پفک و بیسکویت وقتی سرخ می شوند ماده ای سمی فراوری می نمایندکه سیستم ایمنی بدن را کاهش داده و درصد ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش می دهد.

از طرفی سوء تغذیه ناشی از این هله هوله ها باعث کم خونی، کوتاهی قد، ریزش مو و پوکی استخوان می گردد.

معرفی چند هله هوله سالم

گندمک محبوب و نوستالژی

احتمالا بسته های آماده گندمک را در سوپر مارکت ها دیده باشید. اما چه بهتر کهبتوانید این خوراکی محبوب بچه ها را خودمان در خانه درست کنیم که درست کردن آناصلا کار سختی هم نیست. فقط کافی است یک پیمانه گندمک را حدود 45 دقیقه در آببپزید تا خوب مغزپخت گردد. بعد گندم ها را با آب سرد آبکش کنید تا نشاسته آن گرفتهگردد. سپس آبکش را کنار بگذارید تا گندم ها کاملا خشک شوند. بعد از خشک شدن داخلتابه میزانی روغن ذرت یا کنجد بریزید و گندمک ها را تفت دهید. در آخر هم می توانیدکمی عسل به گندمک ها اضافه کنید.

برنجک خوشمزه و باز هم نوستالژی

برنجک هم از تنقلاتی است که آماده آن در سوپرمارکت ها قابل خریدن است اما می توانید برای دانش آموزان خودتان در منزل تهیه کنید. برای تهیه برنجک، چند پیمانه از برنج را چند ساعت خیس کنید و آبکش کنید تا کاملا آب آن رفته و خشک گردد. در یک تابه میزانی روغن بریزید و برنج ها را داخل روغن تفت دهید تا پف نمایند. برای مزه دار کردن آن ها می توانید از میزانی نمک یا شکر بهره ببرید.

آجیل سویا غنی از کلسیم

کلسیم فراوان را می توانید در دانه های سویا پیدا کنید. علاوه بر تامینکلسیم، این ماده به جذب کلسیم بچه ها تان یاری می نماید. میزان پتاسیم، کلسیم و فسفراین آجیل باعث تعادل عصبی شده و به سلامت قلب یاری می نماید.

کنجد و شاهدانه

کنجد و شاهدانه از دانه های پرکالری و فوق العاده مفید به خصوص برای دانشآموزان است. این دانه ها به خاطر فسفر فراوان برای تقویت حافظه و آرامش اعصاب مفیدهستند و به خاطر کلسیم زیادی که دارند باعث استحکام استخوان به خصوص برای بچه ها ونوجوانان در سنین رشد می شوند. علاوه بر این ها کنجد سرشار از زینک است که باخوردن آن ها بچه ها تان از مصرف کپسول های این ماده بی احتیاج می شوند. پیشنهاد می دهیممخلوط کنجد و دانه را حتما در رژیم غذایی دانش آموزان تان قرار دهید.

کشمش یا مویز دشمن سوءهاضمه

مویز حبه های انگور سیاه و کشمش حبه های انگور سبز است. با این که خواص مویز از کشمش معمولی بیشتر است اما هر دوی این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای برطرف سوءهاضمه بسیار مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. برای این بچه ها تان به این میوه خشک علاقه مند شوند، می توانید سطح این دانه را با شکلات نرم شده بپوشانید و آن را جایگزین اسمارتیز کنید.

چیپس های میوه ای

میوه خشک یک هله هوله بسیار مفید و انرژی زا برای دانش آموزان است. چیپس هایمیوه ای را در تمامی فروشگاه ها می توانید پیدا کنید. اما اگر کمی زرنگ باشید می توانیدبرش هایی نازک از هلو، زردآلو، موز، کیوی و سیب و نارنگی را جلوی آفتاب یا رویشوفاژ خشک کنید. اگر که دستگاه میوه خشک کن هم دارید که چه بهتر!

نخودچی

نخودچی همان نخودی است که بو داده شده است. این دانه سرشار از پروتئین و فیبر است و علاوه بر این که گشنگی دانش آموزان در ساعت مدرسه را تامین می نماید، از یبوست جلوگیری می نماید. این دانه حاوی منگنز، فولات، فسفر، ویتامین های گروه B و A و کلسیم است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1615

به "پیشنهاد چند هله هوله سالم برای اردوی دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد چند هله هوله سالم برای اردوی دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید