نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور

به گزارش جملات زیبا، تهران (پانا) - به گفته مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره فرایند فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور در بیشتر مراکز استان ها و شهرهای عظیم، کمتر از 10 درصد دانش آموزان آموزش حضوری دریافت می نمایند و بیش از 90 درصد از آموزش های غیرحضوری بهره مند می شوند.

نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، محمد محسن بیگی درباره فرایند فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: از نیمه شهریورماه این اختیار به خانواده ها داده شد که یکی از روش های آموزش حضوری یا غیرحضوری را انتخاب نمایند و از ظرفیت های ایجاد شده از سوی آموزش و پرورش استفاده نمایند تا چرخه آموزش قطع نگردد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه شیوع بیماری نیز مقداری گسترش پیدا کرد؛ اکنون تقریبا در بیشتر شهرهای عظیم و مراکز استان ها آموزش به شیوه غیر حضوری در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده ها و مدارس به وسیله شبکه شاد و سایر بسترها چون آموزش های تلویزیونی استفاده می نمایند گفت: در بعضی شهرستان ها، مناطق روستایی و عشایری جمعیت بیشتری به صورت حضوری در مدرسه حاضر می شوند. البته در آنجا تراکم دانش آموزی کم است و نگرانی چندانی از حیث شیوع بیماری وجود ندارد.

محسن بیگی ادامه داد: نکته دیگر اینکه با توجه به تفویض اختیار استانی از سوی ستادملی مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس حتی به صورت محدود در بعضی استان ها و شهرستان ها اعلام شده که از جمله آنها می توان به شهر تهران اشاره نمود که حدود سه هفته است کلاس ها دیگر حتی به صورت حداقلی هم تشکیل نمی شوند.

وی اضافه نمود: در بعضی استان های دیگر نیز همین شرایط را داریم که البته شرایط با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استانی متفاوت است. ممکن است تعطیلی در شهری طولانی و در شهر دیگر کوتاه تر باشد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشایی مدارس هم در مناطق با شیوع بالا، عمدتا برای برقراری ارتباط بین خانواده و مدارس انجام می گردد و عمده حضور دانش آموزان با هدف برطرف اشکال و یا برای کسانی است که به سیستم های ارتباطی دسترسی ندارند اظهار کرد: در مجموع در بیشتر مراکز استان ها و شهرهای عظیم، کمتر از 10 درصد دانش آموزان آموزش حضوری دریافت می نمایند و بیش از 90 درصد از آموزش های غیرحضوری بهره مند می شوند.

به گفته محسن بیگی در حال حاضر چون این شرایط را داریم؛ تراکم کلاس های درس به شدت کاهش یافته و حساسیت عوامل اجرایی و مراقبین سلامت نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته و مشکل خاصی در این بخش نداریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 747

به "نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید