عبور اولین قطار اسلام آباد-استانبول از راستا ایران در فروردین 1400 خبرنگاران
به گزارش جملات زیبا، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزی نموده ایم با احداث یک هزار و 62 کیلومتر خط آنتنی، 121 چشمه بار به شبکه ریلی متصل و دسترسی به 130 میلیون تن بار برای راه آهن فراهم گردد.

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.
به گزارش گروه مالی خبرنگاران سعید رسولی امروز در مراسم ورود 289 دستگاه ناوگان ریلی فراوری داخل به شبکه ریلی گفت: اراده کردیم در سال جهش فراوری هر ماه یک مراسم افتتاح داشته باشیم و امروز در ماه پایانی سال نیز 289 دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به داخلی به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: در امسال جمعاً 1015 دستگاه انواع ناوگان داخلی به شبکه ریلی اضافه شد و در صورت همراهی نظام بانکی سال آینده به سمت خودکفایی در حوزه ریلی شتابان پیش می رویم.
وی بیان نمود: امروز یک دستگاه واگن مسطح 26 متری برای اولین بار با قابلیت حمل دو کانتینر 40 فوت وارد شبکه ریلی می گردد.
مدیرعامل راه آهن گفت: امسال در تن کیلومتر از رکورد حمل بار در راه آهن عبور کردیم و به رقم 35.4 میلیارد تومان رسیده ایم.
وی با بیان اینکه در حمل بار بنادر 75 درصد رشد در شبکه ریلی داشتیم، افزود: بهره وری لوکوموتیو در امسال 14.5 درصد رشد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال سه و نیم میلیون تن بار جدید در شبکه ریلی جذب و سبد بار ریلی متنوع شد همچنین در حوزه حمل و نقل بین المللی 30 درصد در ترانزیت رشد داشتیم و در صادرات رکورد 16 سال اخیر را شکستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی در سال 1400 سهم قابل توجهی از ترانزیت منطقه به ریل اختصاص می یابد.
وی اضافه نمود: در فروردین ماه 1400 اولین قطار آی تی آی از اسلام آباد به استانبول به وسیله ایران عبور می نماید.
رسولی اضافه نمود: امسال رکورد حمل کانتینر از بندرعباس به وسیله شبکه ریلی را با عدد 12 هزار تن جابه جایی پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: راه اندازی اولین قطار ویژه پست در راستا مشهد امسال انجام شد همچنین امسال حمل مستقیم از کشتی به قطار در غلات داشتیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: امسال 9 مرکز بار به شبکه ریلی و شد و برنامه ریزی نموده ایم با احداث یک هزار و 62 کیلومتر خط آنتنی 121 چشمه بار به شبکه ریلی متصل گردد و دسترسی به 130 میلیون تن بار برای راه آهن فراهم گردد و سهم راه آهن در برنامه که رقم 30 درصد تکلیف است به 33 درصد برسد.
رسولی گفت: در حوزه مسافری نیز شرکت های ریلی با وجود همه مسائل و عدم دریافت تسهیلات و مسائل درآمدی همکاری مناسبی داشتند.
منبع: خبرگزاری دانشجو