طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای

به گزارش جملات زیبا، کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای را می توانید در فر یا روی گاز نیز تهیه کنید، ولی زمان بیشتری لازم دارید. کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای در کنار یک اسکوپ بستنی طعمی فوق العاده خواهد داشت.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای

کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای یکی از روش های بسیار خوب و ساده برای تهیه یک کیک خانگی است. اگر در خانه ماکروفر و سولاردم دارید، این کیک بی نظیر را داخل آن قرار دهید و یک کیک فوری درست کنید. روش پخت بدون ماکروفر را هم در سرانجامی مطلب آورده ایم. امروز روز جهانی شکلات است و یک دسر خوشمزه شکلاتی روز شما را شیرین تر از قبل خواهد نمود. این کیک شکلاتی بدون تخم مرغ درست می گردد و حتما پیش گرمایش ماکروفر را بزنید. با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای

  • آرد 4.5 قاشق غذاخوری
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • شیر 4.5 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر 1/2 قاشق چای خوری
  • نمک 1 پنس
  • روغن مایع 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و صبر کنید تا هم دما شوند. سپس مواد را میزان گیری کنید و کنار بگذارید. ماگ یا ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید. ماکروفر را با قدرت 100 ماکرو روشن کنید تا کمی گرم گردد.

مرحله دوم

در ادامه باید شکر و آرد را داخل لیوان بریزید و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس پودر کاکائو و نمک و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید. در سرانجام روغن و شیر را بریزید و با چنگال در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم

مواد باید یکدست مخلوط شوند. ماگ یا لیوان را داخل ماکروفر قرار دهید و در دستگاه را ببندید و روی قدرت 100 درصد یا همان 900 درصد سولاردم بگذارید. به مدت 1 دقیقه کاپ کیک می پزد و پف می نماید. ماگ را از ماکروفر خارج و با بستنی سرو کنید. اگر به دستور کیک های خانگی علاقه دارید، طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون احتیاج به فر را بخوانید.

مرحله چهارم

برای پخت بدون مایکروفر باید لیوان ها را داخل قابلمه قرار دهید و تا نیمه قابلمه آب بریزید، به طوری که لیوان تا نیمه داخل آب باشد. سپس روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و 20 دقیقه زمان دهید تا کاپ کیک بپزد.

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای

  • پف این کیک بسیار خوب است و نباید آن را در توستر تهیه کنید.
  • بافت این کیک زیاد نرم نیست و باید سریع سرو گردد.
  • می توانید پودر کاکائو را حذف و به همان میزان آرد اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از آشپزی کباب قلقلی خوش طعم همراه سبزیجات را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1583

به "طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید