رخت نو بر تن مسیر کوهپیمایی دربند

به گزارش جملات زیبا، بازسازی سنگفرش میدان سربند تا میدان کوهپایه در محله دربند شروع شده و از این پس کوهنوردان، طبیعت گردان و کسبه با ایمنی بیشتری از این مسیر زیبا استفاده خواهند کرد.

رخت نو بر تن مسیر کوهپیمایی دربند

به گزارش خبرنگاران، لذت پیاده روی در مسیر کوهپیمایی میدان سربند تا میدان کوهپایه وصف شدنی نیست. به ویژه این روزها که درختان جامه سبز به تن نموده اند و طبیعت زیبای دربند گردشگران و طبیعت گردان را از چهارگوشه شهر فرا می خواند. با وجود این، مسیر کوهپیمایی دربند خالی از مشکل نیست. یکی از این مسائل، سنگفرش فرسوده این مسیر بود که سلامت کسبه، ساکنان دربند و پس قلعه و طبیعت گردان را در هنگام تردد از مسیر کوهپیمایی تهدید می کرد.

خوشبختانه حالا خبر رسیده است که مدیریت شهری منطقه یک، بازسازی 4 هزار متر مربع از سنگفرش این محدوده را که یکی از معابرمهم گردشگری شهر تهران به شمار می رود را با تعریض پیاده راه، جمع آوری سد معبرها، راهنمایی مناسب آب های سطحی، زیباسازی بصری و... شروع نموده است.

به گفته سید مهدی صباغ شهردار این منطقه، در این طرح بازسازی و نوسازی اساسی پیاده راه و خیابان از میدان سربند تا میدان کوهپایه که شامل تعویض سنگفرش، اجرای آبراه های عرضی و طولی، نصب فلاور باکس از ابتدا تا انتهای مسیر و اجرای فضای سبز و نورپردازی و ... است به وسیله شهرداری ناحیه کوهستان شروع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1738

به "رخت نو بر تن مسیر کوهپیمایی دربند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخت نو بر تن مسیر کوهپیمایی دربند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید