راه حلی برای دور زدن کرونا

به گزارش جملات زیبا، مهدی عباسی، کارشناس گردشگری با مرور تجربه بعضی کشورها در دوران کرونا برای جذب گردشگری به مدل قبرس که به تازگی اجرا شده است، اشاره نمود و گفت: قبرس شمالی مدلی از سیاحت را با عنوان گردشگری محدود به گردشگران ارائه نموده که امکان می دهد بدون خروج از هتل، تعطیلات امن داشته باشند. در این مدل نظارت بر گردشگران توسط مچ بندهای الکترونیکی انجام خواهد شد. در اولین پرواز چارتری سازمان یافته برای گردشگریِ محدود، 151 مسافر به این شیوه به قبرس شمالی سفر کردند.

راه حلی برای دور زدن کرونا

او اضافه کرد: این مدلی که در قبرس شمالی عنوان مدار محدود را گرفته است، در قالب پروژه ایمن بمان در سراسر کشور طراحی و اجرا شده است. در این مدل مچ بندهای الکترونیکی برای گردشگران استفاده می گردد. درخواست برای استفاده از مچ بند الکترونیکی برای مسافرانی که از راستا هوایی وارد لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی می شوند به وزارت بهداشت این جمهوری ارسال شده تا در آینده نزدیک اعمال گردد.

عباسی ادامه داد: گردشگران ورودی به قبرس شمالی بعد از عبور از چک پلیس، به غرفه های مخصوص راهنمایی شده تا اپلیکیشنی را روی تلفن های همراه خود نصب و فرم های اطلاعات را تکمیل نمایند. پس از اتمام مراحل لازم، مچ بندها روی دست مسافران نصب می گردد.

این کارشناس گردشگری گفت: مچ بندهای الکترونیکی مورد استفاده را می توان با برنامه هایی کنترل کرد که روی تلفن های هوشمند گردشگران نصب شده است. گردشگرانی که با مچ بند الکترونیکی وارد قبرس شمالی می شوند به ازای هر دستبند مبلغ 750 لیر پرداخت می نمایند، اما در سرانجام قرنطینه 350 لیر هزینه آن بازپرداخت می گردد.

دولت قبرس پیش تر برای نجات اقتصاد گردشگری خود بسته های تشویقی دیگری طراحی نموده بود؛ در تابستان گذشته همزمان با شروع فصل سفر اعلام شد اگر گردشگران در جریان سفر به قبرس به ویروس کرونا مبتلا شوند، هزینه اقامت، درمان و تغذیه آن ها بازگردانده می گردد و آن ها فقط باید خرج بلیت برگشت و انتقال به فرودگاه را از جیب خودشان بدهند.

قبرس شمالی که با احتیاط مرزهایش را به روی بعضی کشورها باز نموده، سال گذشته بیمارستان یک صدتخت خوابه ای را به طور ویژه برای گردشگرانی که معلوم گردد به کرونا مبتلا هستند، اختصاص داد.

در سال 2019 سهم گردشگری از فراوری ناخالص داخلی قبرس حدود 15 درصد بود، به همین دلیل دولت این کشور کوشش می نماید گردشگران را دوباره به قبرس برگرداند.

ایسنا نوشت، ردیابی الکترونیکی گردشگران طرحی است که همزمان با همه گیری کرونا در کشورهای دیگر از جمله مالزی، سنگاپور، تایلند، عمان و عربستان (برای زائران) نیز تجربه شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1080

به "راه حلی برای دور زدن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حلی برای دور زدن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید