دیدار هیأت فرانسوی با رئیس جمهور لبنان

به گزارش جملات زیبا، مدیر اداره غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد و عون در این دیدار بر تشکیل دولت جدید متشکل از چهره های سیاسی و تکنوکرات تأکید کرد.

دیدار هیأت فرانسوی با رئیس جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امروز (چهارشنبه) کریستُف فارنو مدیر اداره غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه به همراه هیأت خود با میشل عون رئیس جمهور لبنان و سعد الحریری نخست وزیر دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری النشره، میشل عون در این دیدار بیان نمود، دولت به سند اصلاحی تصویب شده و قوانینی که انتظار می رود در مجلس و در زمینه مقابله با فساد و تحت پیگرد قرار دادن مفسدان اقتصادی تصویب شود، پایبند است.

رئیس جمهور لبنان در ادامه گفت: در تحرکات مردمی فعلی همان شعارهای اصلاحی سر داده می شود که ریاست جمهوری قول تحقق آنها را داده است؛ اما مذاکره با طرف های مربوط در این تحرکات مردمی علیرغم دعوت های مکرر رئیس جمهور، همچنان انجام نشده است.

میشل عون بر ادامه تماس ها برای اجرای مشورت های مجلسی لازم برای مأمور کردن نخست وزیر جدید به تشکیل دولت تأکید و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در زمانی کوتاه محقق شود.

وی بار دیگر بر گزینه خود یعنی تشکیل دولتی شامل چهره های سیاسی و تکنوکرات تأکید کرد.

میشل عون سپس گفت، اواضع اقتصادی در نتیجه تظاهرات ها و اعتصاب ها بدتر شده ، علاوه اینکه وجود یک میلیون و نیم آواره سوری در کشور بر این شرایط دامن می زند.

او ابراز امیدواری کرد، آغاز بهره برداری نفت و گاز در لبنان طی دو ماه آینده شرایط اقتصادی این کشور را کم کم بهبود بخشد.

رئیس جمهور لبنان دیشب بیان نمود که تحریم های آمریکا علیه لبنان بر اساس ادعای واشنگتن علاوه بر حزب الله، مردم لبنان را نیز شامل می شود.میشل عون در حمایت از حزب الله گفت: کسی نمی تواند من را مجبور به رها کردن حزبی کند که یک سوم لبنان را تشکیل می دهد (جزئیات بیشتر).

فارنو در دیدار با سعد الحریری نیز به گفت وگو درباره آخرین تحولات لبنان پرداخت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 35

به "دیدار هیأت فرانسوی با رئیس جمهور لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار هیأت فرانسوی با رئیس جمهور لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید