موج دوم کرونا، امید ها را برای احیای اقتصاد از بین برده است

به گزارش جملات زیبا، خبرگزاری خبرنگاران- بنا بر اعلام بانک آلمانی KFW، به علت بحران کرونا ممکن است حدود یک میلیون شغل در شرکت های کوچک و متوسط نابود گردد.

موج دوم کرونا، امید ها را برای احیای اقتصاد از بین برده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان روز آدینه از افزایش فراوری ناخالص داخلی خود در سه ماهه سوم سال کنونی میلادی خبر خواهد داد، اما با موج دوم شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن، روز های سختی را در انتظار خواهد داشت.

آلمان پس از ثبت سقوط 9,7 درصدی رشد اقتصادی بین ماه های آوریل تا ژوئن، تابستان در جهت بهبودی نهاده شد. تحلیلگران موسسه چندملیتی مدیریت داده های اقتصادی فکت ست (Factset) انتظار دارند که فراوری ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم 7,4 درصد افزایش داشته باشد.

شرایط اقتصادی آلمان تحت تاثیر آرام شدن بحران همه گیری که در ماه مه شروع شد و لغو اقدامات قرنطینه ای، توانست در جهت بهبود پیش رود. همه شاخص های اقتصادی این کشور از فراوری تا سفارشات صنعتی و صادرات بهبود یافت.

پیش بینی های جدید رشد اقتصادی آلمان برای سال های 2020 و 2021 که قرار است روز آدینه اعلام گردد، احتمالا این بهبود را منعکس خواهد نمود. اما این نتایج گذرا خواهد بود؛ بحران سلامتی در سراسر اروپا تشدید شده است و بار دیگر اقتصاد را تهدید می نماید.

شمار موارد جدید ابتلا در آلمان از سطح 15 هزار نفر فراتر رفته است. این مسئله در این کشور که در مقایسه با کشور های همسایه نسبتا در برابر همه گیری در امان مانده بود، هرگز اتفاق نیفتاده بود.

کارستن برزسکی (Carsten Brzeski) تحلیلگر شرکت چندملیتی بانکداری و خدمات اقتصادی معتبر بین المللی آی. ان. جی (ING) گفت: از این پس احیای اقتصادی آلمان متوقف می گردد.

آلمان به منظور مهار شیوع کووید-19 محدودیت هایی برای ماه نوامبر وضع نموده است. کافه ها، رستوران ها، مراکز فرهنگی و تفریحی از روز دوشنبه تا اوایل دسامبر (به مدت یک ماه) تعطیل خواهند بود. همچنین اقامت در هتل ها با هدف گردشگری ممنوع خواهد بود.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان روز پنجشنبه هشدار داد این اقدامات اقتصاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بنا بر اعلام لاندس بانک بادن-وورتمبرگ (LBBW)، این محدودیت ها می تواند نیم درصد برای فراوری ناخالص داخلی عظیمترین اقتصاد منطقه یورو در سال 2020 و یک درصد برای سال 2021 هزینه داشته باشد.

به رغم ساز و کار های بیکاری موقت که این امکان را فراهم کرد تا نرخ بیکاری در ماه اکتبر در سطح 6,2 درصد تثبیت گردد، اما همچنان نگرانی هایی در خصوص اشتغال وجود دارد.

بنا بر اعلام بانک آلمانی KFW، به علت بحران کرونا ممکن است حدود یک میلیون شغل در شرکت های کوچک و متوسط نابود گردد.

طرح های حذف مشاغل در شرکت های عظیم از جمله لوفتهانزا (تا 30 هزار فرصت شغلی)، شرکت چندملیتی هتلداری و گردشگری TUI (هشت هزار شغل) و حتی BMW (شش هزار شغل) تشدید شده است.

سازمان های مرتبط با بخش هتلداری و رستوران داری نگران ورشکستگی یک سوم موسسات این بخش است.

هزاران نفر از کارکنان بخش هایی از قبیل فرهنگی، رستوران داری و برگزار کننده رویداد های مختلف که به شدت تحت تاثیر همه گیری نهاده شده اند، روز چهارشنبه برای بقای مشاغل خود در برلین تظاهرات کردند.

پاسکال راشستن 23 ساله، کارمند یک شرکت امنیتی برای کنسرت ها و رویداد های ورزشی گفت: شش ماه است که بیکارم.

کوردولا ویدنباخ کارمند یک شرکت که برای برگزاری نمایشگاه ها در مونیخ مبلمان اجاره می دهد، گفت: همه ما نگران ورشکستگی شرکت ها در صورت ادامه این شرایط هستیم. ما خواهان حمایت سیاسی هستیم.

برلین روز چهارشنبه از اختصاص یک بسته حمایتی تا سقف 10 میلیارد یورو برای مشاغل این بخش اطلاع داد. قرار است تا 75 درصد گردش اقتصادی خسارت دیده جبران گردد.

تا پیش از این، آلمان فقط هزینه های ثابت مانند هزینه های اجاره خانه یا قبوض برق را پرداخت می کرد.

دولت آلمان اواخر ماه برنامه های بیکاری جزئی را که ابتدا برای 12 ماه اعلام شده بود، تا 24 ماه تمدید کرد.

حالا امید آلمان به آسیا -بازاری ضروری برای صنایع صادراتی- است که در حال حاضر شاهد تشدید همه گیری نیست. فروش خودرو های آلمانی که ستون صنعت آلمان محسوب می گردد، ماه سپتامبر به لطف از سرگیری فعالیت در این منطقه، به سطح پیش از بحران کرونا بازگشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 765

به "موج دوم کرونا، امید ها را برای احیای اقتصاد از بین برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج دوم کرونا، امید ها را برای احیای اقتصاد از بین برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید