دسر پودینگ چیست

به گزارش جملات زیبا، دسر پودینگ تابستانی یکی از خوشمزه ترین انواع دسرهاست. برای تهیه پودینگ تابستانی از میوه های فصل به خصوص توت فرنگی و تمشک استفاده می گردد.

دسر پودینگ چیست

پودینگ یکی از قدیمی ترین انواع دسرهاست که دارای تنوعی بسیار زیاد و طعمی فوق العاده جذاب و لذیذ است و معمولا در میهمانی ها، پس از صرف غذای اصلی سرو می گردد.

در پودینگ معمولا از شیر و شکر استفاده می گردد و برای اتصال مواد داخل آن به یکدیگر، از ماده ای با خاصیت ژله ای مثل پودر ژلاتین، نشاسته ذرت و یا تخم مرغ استفاده می گردد.

پودینگ شکلاتی، پودینگ موز، پودینگ وانیلی و پودینگ تابستانی از محبوب ترین انواع پودینگ ها هستند و ما در اینجا قصد داریم طرز تهیه پودینگ تابستانی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پودینگ تابستانی:

روغن نباتی یا کرهبه میزان لازم
نان سفید6 تا 8 برش
شکر دانه ریز175 گرم
آب1/2 پیمانه
توت فرنگی، تمشک، شاتوت، توت سیاهاز هرکدام حدود 200 گرم
خامه برای سروبه میزان دلخواه
سرشاخه نعناعچند برگ

طرز تهیه پودینگ تابستانی:

  1. برای تهیه پودینگ تابستانی یا پودینگ میوه ای، ابتدا باید شکر و آب را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. مرتب هم بزنید تا شکر کاملا حل بگردد و بعد حدود یکی دو دقیقه صبر کنید تا به جوش بیاید.
  2. اگر قصد دارید این دسر را برای مهمانی تهیه کنید، بهتر است از 6 قالب هم اندازه و کوچک بهره ببرید.
  3. داخل قالب ها را با روغن یا کره چرب کنید.
  4. نان ها را برش زده و داخل قالب ها قرار دهید.
  5. 6 تا از توت فرنگی ها را برای تزیین کنار بگذارید و بقیه را به همراه نیمی از تمشک ها داخل شربت شکری که از قبل تهیه نموده اید، بریزید. کمی صبر کنید تا میوه ها نرم شوند اما مواظب باشید له نشوند. میوه ها را با مقداری از شربت داخل قالب ها بریزید و روی آن ها را با نان بپوشانید.
  6. سپس کمی از شربت را دورتادور مواد بریزید تا نان ها کاملا خیس شوند. روی قالب ها یک نعلبکی قرار داده و با وسیله سنگین تری روی آن ها را بپوشانید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید تا دسر فرم بگیرد.
  7. به جامانده تمشک ها را داخل مخلوط کن ریخته، سپس از صافی رد کنید و کمی از شربت شکری که دارید را به آن اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.
  8. دسر را داخل ظرف مخصوص سرو برگردانید و مقداری از سس تمشک روی آن بریزید.
  9. برای تزیین پودینگ از توت فرنگی، خامه و چند برگ نعناع بهره ببرید.

گردآوری: گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1154

به "دسر پودینگ چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسر پودینگ چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید