در نشست رییس صدا وسیما با وزیر بهداشت چه گذشت؟

به گزارش جملات زیبا، رییس سازمان صدا و سیما در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وی، از حمایت همه جانبه رسانه ملی از نظام سلامت برای بالا بردن سطح سلامت مردم خبر داد.

در نشست رییس صدا وسیما با وزیر بهداشت چه گذشت؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری 30 آذر ماه، میزبان دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونان این مسوول بود.

دکتر عسکری در این نشست،سازمان صدا و سیما را رسانه ای حاکمیتی دانست که همکار تمام دستگاه ها و حامی فعالیت های ارزشمند آنها به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که مردم با آن بسیار سر و کار دارند.

وی اضافه کرد: در کنار حمایت از همه دستگاه های خدمتگذار ، نگاه ما به وزارت بهداشت و درمان، که مجری طرح جامع سلامت است، نگاهی ویژه خواهد بود چرا که معتقدیم جامعه ای که از بهداشت و سلامت کافی برخوردار باشد، جامعه ای آرمانی به شمار می رود.

دکتر عسکری بهداشت را موضوعی کلیدی در جامعه دانست و تاکید کرد: رسانه ملی در برنامه های خود اهتمام ویژه ای به پرداختن به این موضوع دارد و راه اندازی شبکه های 24 ساعته رادیویی و تلویزیونی سلامت و اختصاص بخش های مهمی از برنامه های اجتماعی در شبکه های مختلف، به مقوله بهداشت نشان از این نگاه سلامت محور است.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین از توجه ویژه رسانه ملی به تولید برنامه هایی برای آموزش سلامت و تغذیه مادران خبر داد و اضافه کرد: مادران سکاندار سلامت جامعه هستند و برنامه ریزی ما بر روی آموزش مادران بطور جدی در حال پیگیری است.

او یادآور شد: باید از طریق رسانه به جامعه آموزش داد که به سلامت خود توجه بیشتری کنند، به همین علت نیز در شبکه های مختلف علاوه بر دو شبکه ویژه سلامت، بسته های متعدد پیام در قالب های متنوع تهیه می شود تا در عرصه سلامت آگاهی بخشی مناسبی به مردم انجام شود.

دکتر علی عسکری با تاکید بر کارهای بزرگی که در حوزه سلامت برای مردم شده، نقد سازنده را ابزاری برای اجرای عدالت دانست و اضافه کرد :اگر نقد در جای خود با ظرافت و هوشمندانه مطرح شود و هدف تخریب نباشد، بی شک اثرگذار خواهد بود و منافع آن به مردم خواهد رسید.

وی با اعلام آمادگی سازمان صدا و سیما برای انعکاس خدمات مفید و موثر در حوزه های مختلف خدمت رسانی به مردم گفت: اگر در جایی از یک کاستی انتقاد می شود،صرفا برای رفع کردن آن است و قصد تخریب وجود ندارد.

وی اضافه کرد: نقد رسانه نسبت به برخی سیاست ها مبتنی بر نقد منصفانه و سازنده است و لذا آمادگی داریم اگر جایی اشکالی وجود دارد آن را رفع کنیم.

دکتر عسکری گفت:من نیز نقدهای مربوط به رسانه ملی را مطالعه می کنم و اگر منصفانه و با رویکرد سازنده باشد، آن را به مدیران ارجاع می دهم که به آن توجه کنند چون چنین نقدهایی را سازنده می دانم.

وی تبلیغ برای توسعه گردشگری سلامت را از جمله موضوعات همکاری صدا و سیما و وزارت بهداشت برشمرد و اضافه کرد:کشورهای همسایه هیچ یک به اندازه ایران در حوزه سلامت پیشرفت نکرده اند و ما می توانیم با تبلیغ توانمندی های حوزه سلامت و بهداشت،به ویژه در شبکه های برون مرزی، حوزه گردشگری سلامت را فعال تر کنیم که به نوعی بازار یابی موثری در این زمینه خواهد بود.

وی در پایان آمادگی سازمان صدا و سیما را برای تقسیم وظایف و همکاری در جهت آموزش سلامت عمومی با وزارت بهداشت گفت.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، از حمایت های رسانه ملی از این طرح قدردانی کرد و اضافه کرد: انصافا صدا و سیما تنها رسانه ای بوده که بیشترین حمایت را در طرح تحول سلامت از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات اجرا شده در طرح تحول سلامت جامعه شرح داد:اهداف کلی این طرح بر کاهش پرداخت حق بیمه از جیب مردم و ارتقاء عدالت در بستر سلامت جامعه استوار بوده است.

دکتر هاشمی یادآور شد: در این سه سال ، توسعه زیرساخت های سلامت مورد توجه بوده است که می توان به بازسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، نوسازی تخت های بیمارستانی و افزایش حدود 13 هزار تخت بیمارستانی در کشور اشاره کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه برخی طرح تحول را صرفا به نفع پزشکان دانسته اند، گفت: چنین مطلبی صحیح نیست، چرا که 56 درصد پول طرح تحول برای حفاظت مالی از مردم صرف شده است، 24 درصد آن برای بازسازی زیرساخت ها بوده است و حدود 20 درصد آن هم پرداختی پزشکان ، کادر درمانی و پرستاران بوده است.

دکتر هاشمی شرح داد: طرح تحول سلامت مربوط به نظام است و لذا معتقدیم باید آن را درست اجرا کنیم تا مردم امیدوار شوند.

وی گفت: در موضوع سلامت باید به اصلاح رفتارهای مردم در این حوزه توجه نشان دهیم، بنابر این، رسانه با فرهنگ سازی می تواند عامل مهمی در اصلاح رفتاری جامعه باشد.

دکتر هاشمی فرهنگ سازی را موثرترین راه برای پیشگیری از بیماری ها در جامعه دانست و اضافه کرد:نقش رسانه ملی در این فرهنگ سازی بسیار اهمیت دارد و به عبارت دیگر تولیدات فرهنگی و رسانه ای است که زحمات همه دستگاه ها را در عرصه سلامت به ثمر می نشاند و جامعه را با فرهنگ سلامت آشنا می کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اعلام آمادگی برای همکاری با صدا و سیما در جهت افزایش فرهنگ سلامت مردم گفت: در کنار این موضوع هرگونه نقد منصفانه را می پذیریم و برای رفع نواقص و عیب های احتمالی در حوزه سلامت تلاش می کنیم.

در پایان این جلسه مقرر شد تا شورای عالی سلامت سازمان صدا و سیما با همکاری وزارت بهداشت تشکیل شود و همچنین تفاهم نامه ای میان دو طرف به امضا برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 318

به "در نشست رییس صدا وسیما با وزیر بهداشت چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نشست رییس صدا وسیما با وزیر بهداشت چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید