خبرنگاران دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی به کشورشان بازگردند

به گزارش جملات زیبا، مشهد- خبرنگاران- مدیر همکاریهای علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان بین المللی غیر مقیم در دانشگاه فردوسی مشهد می توانند به کشور خود بازگردند و فعالیت تحصیلی خود را تا سرانجام سال جاری به صورت مجازی ادامه دهند.

خبرنگاران دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی به کشورشان بازگردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انگلیس تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

دکتر احسان قبول روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با هماهنگی اجرا شده و اعلام شعبه کنسولی خراسان رضوی، این دانشجویان با استناد به بخشنامه شماره 98451669 اداره پلیس گذرنامه در خصوص خروج و مراجعت بدون درج مهر، منوط به داشتن اقامت معتبر و ارائه کارت دانشجویی می توانند از مرزهای زمینی و هوایی کشور خارج شوند.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل دانشگاه فردوسی مشهد و وزارت بهداشت در خصوص ضد عفونی کردن محیط های دانشجویی و استریل کردن بخش های مختلف دانشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین پیگیری فعالیت آموزشی این دانشگاه به صورت مجازی این دانشجویان برای فعالیت علمی خود احتیاج به حضور فیزیکی در دانشگاه فردوسی مشهد ندارند.

مدیر همکاریهای علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در صوتی که امکان برگزاری کلاسی به صوت مجازی وجود نداشته باشد پس از سرانجام تعطیلات، کلاسهای برگزار نشده به صورت فوق العاده برگزار خواهد شد.

قبول اضافه نمود: پس از سرانجام تعطیلات نوروز، در زمان بازگشت این دانشجویان آنها مانند سایر مسافران در صورت قرنطینه در مبادی ورودی کشور مورد پایش قرار خواهند گرفت با این وجود مرکز سلامت دانشگاه فردوسی مشهد بر سلامت این دانشجویان نظارت خواهد داشت.

وی ادامه داد: این دانشگاه تصمیم دارد تا در سال آینده فعالیت های بین المللی خود را بر محور سودآوری و تجاری سازی فناوری قرار دهد تا با توجه به کاهش رفت و آمد فیزیکی بین استادان و محققان علمی داخلی و خارجی شاهد پیشرفت بسیار در این جهت باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 314

به "خبرنگاران دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی به کشورشان بازگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی به کشورشان بازگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید