حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یابد؟ ، خبری خوش در راه است

به گزارش جملات زیبا، به گزارش خبرنگاران، همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رضایت بخش نبوده و گروهی از بازنشستگان در هفته گذشته در چند شهر برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یابد؟ ، خبری خوش در راه است

به گفته این گروه از بازنشستگان، اجرای طرح همسان سازی در تامین اجتماعی منجر به افزایش قابل توجه دریافتی آنان مشابه صندوق بازنشستگان کشوری نشده است.

بازنشستگانی که در مشاغل سخت و زیان آور کار نموده اند نیز می گویند که حقوقشان افزایش زیادی نیافته و براساس سال هایی که کار نموده اند حقوق می گیرند. به طور مثال اگر فردی با 20 سال کار در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته گردد برابر با آورده این 20 سال حقوق بازنشستگی دریافت می نماید، یعنی حقوق 20 روز برای آنها واریز می گردد.

بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض هستند و می گویند باید برای 30 روز حقوق دریافت نمایند و این استدلال که باید براساس 20 سالی که کار نموده اند 20 روز در ماه حقوق بگیرند درست نیست، چون قانون برای حفظ سلامت جانی افراد زمان بازنشستگی را پایین آورده است ولی نباید در پرداختی دوره بازنشستگی حقوق واریزی کم باشد.

از سوی دیگر در طرف مقابل نیز اینطور استدلال می نماید که حقوق افراد براساس میزان آورده ای که دارند باید پرداخت گردد، اگر شخصی کمتر از 30 سال بازنشسته شده بنابراین باید براساس تعداد سال هایی که کار نموده در ماه حقوق دریافت کند.

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

اما به نظر می رسد این موضوع در سازمان تامین اجتماعی نیز هنوز حل نشده است. علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در این خصوص به خبرنگاران گفت: در حال پیگیری مطالبات بازنشستگان هستیم و در این خصوص جلساتی در سازمان تامین اجتماعی در حال برگزاری است، امیدواریم در ماه های آینده خبرهای خوشی برای این افراد داشته باشیم.

جزئیاتی در مورد این که قرار است چه اقدامی برای بازنشستگان انجام گردد گفته نشده اما از آنجایی که سیاست های حمایتی معمولا در قالب وام، یارانه و بسته های حمایتی انجام می گردد احتمالا یاری هزینه خانوار به بازنشستگان پرداخت گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 873

به "حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یابد؟ ، خبری خوش در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یابد؟ ، خبری خوش در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید