پولادگر: در مورد قهرمانی آسیا و کسب سهمیه به جز ما کسی اعتراض نکرد، همه نخبه ها کنارمان هستند

به گزارش جملات زیبا، رئیس فدراسیون تکواندو گفت: برای اولین بار مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک در دو کشور برگزار می شود و ما به این موضوع اعتراض کردیم، اما کشورهای دیگر همراه ما نبودند.

پولادگر: در مورد قهرمانی آسیا و کسب سهمیه به جز ما کسی اعتراض نکرد، همه نخبه ها کنارمان هستند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو درباره اینکه با حضور در فدراسیون تکواندو از سال 79 یکی از قدیمی ترین رؤسای فدراسیون های ورزشی کشور است، گفت: از اولین دوره ای که رؤسای فدراسیون ها با برگزاری مجمع انتخاباتی انتخاب شدند، این افتخار را داشتم در خدمت جامعه تکواندو و ورزش کشور باشم.

وی در خصوص پویایی فدراسیون تکواندو طی سالیان طولانی اعلام کرد: این را که چه کردیم دیگران باید بیشتر قضاوت کنند. مبنای من و همکارانم در فدراسیون تکواندو همیشه این بوده است که خود را بدهکار مردم و کشور می دانستیم و هیچ وقت فکر نکردیم جایگاه فعلی نقطه آخر است و همیشه فکر کردیم می توانیم شرایطی بهتر و جایگاهی بالاتر داشته باشیم، برای همین است که همیشه دوستان، همکاران و رؤسای هیئت ها به فکر این بودند که با کار و تلاش بیشتر بتوانند شرایطی بهتر را برای تکواندوی ایران و جایگاه مان در دنیا تعریف کنند و نقطه توقفی نداشته باشند.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص اینکه شرایط تکواندوی ایران برای حضور در توکیو به نسبت دورهای گذشته المپیک چگونه است، گفت: مردم عزیزان می دانند آسیب آرمین هادی پور آسیب جدی است. علی رغم اینکه خیلی ها اعلام کردند تعویق یک ساله المپیک مسئله ای نیست، اما ضربه بزرگی بود، با این حال چون شرایط برای همه یکسان است نمی توانیم بگوییم فقط برای ما بوده است. تعویق المپیک به بچه ها لطمه وارد کرد و آنها آماده بودند در میدان المپیک هنرنمایی کنند و توانمندی خود را به نمایش بگذارند. اوایل سال گذشته با تعویق یک ساله المپیک ناخواسته شوک وحشتناک برای همه دنیا رخ داد. مسائلی در این مدت پیش آمد که اصلاً غیرقابل پیشگیری بود و همین شرایط نیز برای ما پیش آمد و آرمین هادی پور آسیب دید.

پولادگر راجع به مصدومیت هادی پور گفت: آسیب آرمین زمانی رخ داد که او طبق برنامه کادر فنی به تنهایی در ساحل تمرین می کرد. شاید بعضی بگویند چرا در زمان مصدومیت هادی پور اقدام نکردیم، اما در آن مقطع آن قدر همه در شوک کرونا بودند که نمی توانستیم ورزشکار خود را به تهران بیاوریم و او را مداوا کنیم و در آن مقطع بیشتر نگران جان ورزشکاران بودیم تا آسیب دیدگی.

وی اعلام کرد: زمانی که شهریورماه اردوها آغاز شد، کمیسیون پزشکی اعلام کرد که مصدومیت هادی پور نیاز به جراحی ندارد و قابل ترمیم است. ادامه تمرینات باعث آسیب شد، او در زمان گرم کردن در مسابقات لیگ دچار آسیب دیدگی دیگری شد و نهایتاً در کمیسیون بعدی نظر بر عمل حراجی بود، اما زمانی برای جراحی آرمین نداشتیم. این آسیب نیز یک آسیب شایع در ورزشکاران است و در زمان حاضر پزشک ما در حال تمرین با آرمین است و او رفته رفته تمرینات تکواندو را آغاز کرده است و امیدواریم بتواند پیروز عمل کند.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا در دو کشور مختلف و مسائل این نحوه برگزاری به برنامه کادر فنی شبکه ورزش گفت: متأسفانه اولین بار است که این شکل برگزاری اتفاق می افتاد و علاوه بر هزینه ای که برای کشورها دارد، واقعاً منطقی نیست در یک کشور مسابقات کسب سهمیه باشد و در کشور دیگر مسابقات قهرمانی قاره باشد، به این موضوع اعتراض کردیم، اما معمولاً کشورها همراهی نمی کنند. به هر حال شرایط برای همه کسانی که می خواهند سهمیه بگیرند یکسان است و ما نیز مجبوریم این شرایط را بپذیریم و امیدوارم دختران ما نیز پیروز به کسب سهمیه شوند.

پولادگر در خصوص شانس دختران برای کسب سهمیه المپیک تأکید کرد: ما دو فرصت کسب سهمیه در بانوان داریم و در گروه پاراتکواندو نیز قصد داریم برای اولین بار سهمیه مسابقات پارالمپیک را کسب کنیم. پاراتکواندو اولین حضور رسمی را در توکیو تجربه می کند. در گروه پسران دو سهمیه گرفتیم و در گروه دختران نیز امیدوارم دو سهمیه در تکواندو و پاراتکواندو کسب کنیم.

وی درباره مرکز دنیای تکواندوی ایران شرح داد: مراکز دنیای قرار بود در دنیا و در چندین کشور افتتاح شود. در مقطعی دکتر چو اعلام کرد که به شرطی که کشورها در تکواندو سرمایه گذاری کنند، فدراسیون دنیای آمادگی دارد یک سری مراکز دنیای در کشورها دایر کند. ما اولین کشوری در دنیا بودیم که درخواست افتتاح آن را 10 سال پیش دادیم و با حضور رئیس فدراسیون دنیای این مرکز را در ایران افتتاح کردیم.

رئیس فدراسیون تکواندو اضافه کرد: البته فدراسیون دنیای به خیلی از وعده های خود عمل نکرد و قرار بود بسکمک از دوره های فدراسیون دنیای به صورت متمرکز در این مراکز دنیای برگزار شود، با این حال فکر می کنم مرکز دنیای خیلی برای ما آورده داشت و مهمترین آن اعتباری بود که در حوزه دانش فنی برای کشورمان ایجاد کرد. مهمترین عامل برای اینکه مرکز پررونق داشته باشیم دانش فنی است و تجهیزات، هتل، اقامت ویژه و سالن بدنسازی به تنهایی کفایت نمی کند.

پولادگر در خصوص دلایل برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی بلغارستان گفت: ما کشوری را دعوت نمی کنیم و این تقاضای خود کشورها است که با دانش فنی ایران آشنا شوند و سطح فنی خود را ارتقا بدهند. حضور مربیان ایرانی در کشورها به این موضوع کمک می کند. در زمان حاضر کشور اردن به عنوان میزبان مسابقات کسب سهمیه درخواست برگزاری اردوی مشترک با دختران و پسران ما را دارد و قرار است از 26 فروردین اردوی مشترکی در بخش بانوان و آقایان با اردن داشته باشیم. درخواست اردن در ایام تعطیلات به دست ما رسید و ما امروز به شورای برون مرزی برای برگزاری این اردو نامه زدیم تا اردوی مشترکی در ایران با اردن داشته باشیم.

وی در خصوص شرایط ایران در بحث تجهیزات ورزشی و تولید داخلی ابراز کرد: الحمدلله تمام تجهیزات تکواندو را به کمک متخصصان و مهندسین جوان داخل تولید و استفاده می کنیم. در حوزه تجهیزات ورزشی فقط تولید نیست و متأسفانه بحث بیزنس نیز وارد این عرصه شده است و فدراسیون دنیای با اخذ مبالغ کلان بعضی از برندها را تأیید می کند و ورزشکاران را مجبور می کند در مسابقات از این برندها استفاده کنند. ما مجبور هستیم برای مسابقات از برندها و تجهیزات خاص استفاده کنیم، اما برای مسابقات داخلی از تولیدات داخلی استفاده می کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص استفاده از نفوذ ایران برای معرفی برندهای محصولات داخلی به اتحادیه تکواندوی آسیا و فدراسیون دنیای گفت: برای اینکه برندی تأییدیه بگیرد، در ابتدا باید توان مبلغ پرداختی مورد نظر اتحادیه تکواندوی آسیا و فدراسیون دنیای را داشته باشد، بعضاً تولیدکنندگان ما این آمادگی را ندارند، اما ما آمادگی معرفی آنها را داریم تا بعد از دریافت تأییدهای مورد نظر، از طرف فدراسیون دنیای به دنیا معرفی شوند.

پولادگر راجع به استفاده از ظرفیت نخبگان تکواندوی ایران شرح داد: فکر می کنم همه نخبه ها کنار ما هستند، مگر اینکه فردی با توجه به شرایط نخواسته باشد. درِ فدراسیون تکواندو به روی هیچ کسی بسته نیست و هیچ وقت درِ فدراسیون به روی نخبگان و پیشکسوتان که دانش و توانایی برای توسعه و ارتقای تکواندو داشتند بسته نبوده است. ایده های نو را می پسندیم و خدا را شکر در حوزه آموزش تا حد زیادی پیروز بودیم. یکی از اعتقادات ما این است که علم می تواند جایگاه کشورها را در ورزش و همه حوزه ها تعیین کند و هرچه دانش ما بیشتر باشد می توانیم پیروز تر عمل کنیم، خیلی در این حوزه متمرکز شدیم و یکی از اهداف ما بوده است و تا حد زیادی نیز به آن نائل شدیم.

وی در خصوص اینکه از بودجه فدراسیون در سال 99 با توجه به عدم اعزام و رویدادها در چه بخش هایی استفاده شده است، گفت: اگر ما در سال 99 شرایط اعزام داشتیم به هیچ وجه بودجه پرداختی کفاف هزینه ها را نمی داد. کرونا کمترین حُسن را داشته است، اما اگر حُسنی داشته باشد متوقف شدن رویدادهای بین المللی بود، با این حال در توسعه آموزش توانستیم 49 دوره آموزشی را در سال کرونایی برگزار کنیم و یک سرمایه گذاری خوب در این حوزه انجام شد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1049

به "پولادگر: در مورد قهرمانی آسیا و کسب سهمیه به جز ما کسی اعتراض نکرد، همه نخبه ها کنارمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولادگر: در مورد قهرمانی آسیا و کسب سهمیه به جز ما کسی اعتراض نکرد، همه نخبه ها کنارمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید