حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است

به گزارش جملات زیبا، به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است؛ چراکه همه جریان­های لبنانی در کنار حزب الله هستند. حریری در مواضع خود دچار اشتباه محاسباتی شده است.

حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است

قاسم غفوری، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در مورد مواضع اخیر نخست وزیر لبنان مبنی بر تداوم همکاری با آمریکا برای تحریم حزب الله، با اشاره به اینکه حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است، بیان داشت: سعد حریری نخست وزیر لبنان در سفر اخیر خود به آمریکا و ملاقات با ترامپ مواضعی علیه حزب الله اتخاذ کرد. حریری در مواضع خود از تداوم همکاری با آمریکایی ها برای مقابله با حزب الله سخن به میان آورده است.

وی با توجه به چرایی اتخاذ برخی از مواضع علیه حزب الله از سوی برخی از مقامات لبنانی مانند سعد حریری گفت: رفتارهای سعد حریری نشان می دهد که او در عرصه قدرت در لبنان به دنبال کسب حامی برای خود است؛ چراکه وی موقعیت مردمی مناسبی به دلیل وابستگی به سعودی ندارد. لذا با این­گونه رفتارها سعی می نماید موقعیتی برای خود کسب کند.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به ادعای برخی مبنی بر اینکه سعد حریری با اتخاذ برخی مواضع علیه حزب الله سعی دارد حمایت های تسلیحاتی آمریکا را برای ارتش لبنان کسب کند، تأکید کرد: این گونه ادعاها با توجه به دستاوردهایی که ارتش لبنان و حزب الله به دست آورده است، چندان صحیح نیست.

وی با تأکید بر وابستگی های سعد حریری به عربستان نیز اشاره داشت: حریری با توجه به نسبت فامیلی که از گذشته با سعودی­ ها داشته است، همواره کوشش نموده رضایت آن ها را در سیاست های خود به همراه داشته باشد. با این حال رفتارهای سعد حریری موجب تقویت قدرت او در عرصه لبنان نخواهد شد.

غفوری با توجه به حمایت­ های جریان­های مختلف لبنان از حزب الله تأکید کرد: هم زمان با مواضعی که سعد حریری علیه حزب الله اتخاذ نموده بود، بسیاری از جریان­ های لبنانی از حزب الله و عملیات آن در عرسال حمایت کردند. سمیر جعجع که از مخالفان سرسخت حزب الله به شمار می­ رود، رسماً اعتراف کرد که حضور حزب الله در عرسال دستاوردهای امنیتی بسیاری برای لبنان داشته؛ لذا از حزب الله حمایت کرد. نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز از حزب الله و عملیات آن در عرسال حمایت نموده است.

وی با اشاره به اشتباه محاسباتی نخست وزیر لبنان گفت: حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است. این مسئله با توجه به اینکه همه جریان­های لبنانی در کنار حزب الله هستند و حمایت­های منطقه ای و جهانی از آن می­ گردد، به ضرر حریری خواهد شد. حریری در مواضع خود دچار اشتباه محاسباتی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 250

به "حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری در مواضع خود علیه حزب الله تنها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید