تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه

به گزارش جملات زیبا، آشنایی تالار بولشوی در مسکو

شهر مسکو گنجینه ای از تاریخ باشکوه روسیه محسوب می گردد و می توانید روزها در خیابان های این شهر راه بروید اما هیچ چیز برایتان تکراری نخواهد شد. یکی از جذاب ترین شاخه های هنر، بخش سینما و تأتر و موسیقی است که در هر کشوری سبب به وجود آمدن فرهنگ خاصی می گردد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره یکی از مراکز هنری روسیه که تالار بولشوی در مسکو است صحبت کنیم. این تالار یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی این کشور است و مکانی برای اجرای اپرا و باله می باشد، تالار بولشوی در مسکو مکانی تاریخی و بی نظیر در کشور روسیه است و شهرتی جهانی دارد. سالانه گردشگران زیادی که به هنر و جاذبه های تاریخی دارند به شهر مسکو سفر می نمایند تا از این بنای تاریخی ارزشمند دیدن نمایند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره تالار بولشوی در مسکو بدانید.

تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

تالار بولشوی در مسکو یکی از مشهورترین تالارهای دنیا برای اجرای هنرهای باله و اپرا در دنیا می باشد و اغلب عظیمان موسیقی را در طول تاریخ به خود دیده است. با توجه به این که روسیه یکی از عظیمترین کشورهای دنیا است و تاریخی بسیار کهن و تمدنی باستانی دارد، طبیعی است که در زمینه هنرهای نمایشی حرف های بسیار برای گفتن داشته باشد.

تالار بولشوی در مسکو در سال 1776 میلادی به دستور یکی از تزارهای معروف کشور روسیه به نام تزار ساخته شد. این سالن باشکوه و باعظمت به عنوان یکی از مدارس موسیقی ویژه هنر باله فعالیت داشت و جالب است بدانید که در حال حاضر هم این سالن تئاتر یکی از شناخته شده ترین مکان ها برای هنر باله می باشد.

بولشوی در میدان تئاتر در شهر مسکو واقع شده است و همیشه جمعیت زیادی از افراد در اطراف این سالن در حال رفت و آمد هستند. در مقابل ساختمان اصلی این آمفی تئاتر، فواره ای زیبا و سنتی قرار گرفته که نمای ویژه ای را به این سالن بخشیده است.

در اطراف تالار بولشوی در مسکو یک پارک وجود دارد و نیمکت های بسیاری هم وجود دارد که محلی برای تجمع علاقمندان به موسیقی و نمایش می باشد. در ورودی این ساختمان تالار بولشوی در مسکو 16 ستون مرتفع و سفید رنگ وجود دارد، این ستون های نشان از معماری هنرمندان و خلاقانه معمارانی است که حدود 3 قرن پیش در این کشور زندگی می کردند. در ورودی این سالن 3 در چوبی بسیار بلند و در دو سمت ورودی ساختمان مجسمه ای از مفاخر این کشور قرار گرفته است.

تالار بولشوی در مسکو طی سال های گذشته چندین مرحله مورد بازسازی قرار گرفته و قسمت هایی هم از آن با تغییرات اساسی روبرو بوده است. این مجموعه تاریخی با ارزش در سال های 1805 و 1812 و همچنین سال 1853 میلادی دچار آتش سوزی عظیمی شد. ظاهر این مرکز هنری بسیار مورد توجه بعضی حاکمان در کشورهای مختلف در سال های گذشته امری کاملا عادی بوده است. این تالار زیبا در مساحتی برابر با 80 هزار متر هم اکنون فعالیت خود را به صورت کاملا حرفه ای نیز ادامه دارد. در زمان حکومت جماهیر شوروی بی شک این تالار محلی برای برگزاری جشن های ملی و پرشکوهی بوده است.

این تالار عظیم از قسمت های مختلفی تشکیل شده و یکی از مهمترین و بی نظیرترین قسمت های آن سالن اصلی نمایش می باشد. این سالن محلی برای تماشاگران است که کاملا هنرمندان به شکل یک ساز موسیقی ساخته شده است و در چند طبقه با چشم انداز و دید کامل به سمت محل اجرای اصلی سالن برای تماشاچیان نیز آماده شده است.

این سالن بسیار عظیم اپرا که از آن به عنوان ابر سالن یاد می گردد، حدود 2000 نفر را می تواند در دل خود جای دهد و تمامی تماشاچیان این تالار می توانند کاملا بر صحنه اصلی سالن مسلط باشند و از برنامه مورد علاقه خودشان نهایت لذت را ببرند. صحنه اصلی این مجموعه که وسعتی باور نکردنی دارد، 7 صحنه را در دل خود جای داده است که می توان فرصت کافی را برای چیدن صحنه های نمایش و آماده سازی سازها و چیدمان صحنه را برای برگزار کنندگان نمایش و موسیقی در اختیار آن ها قرار داد.

سبک معماری و همچنین تزئینات داخلی تالار بولشوی در مسکو به گونه ای است که بی شک می توان این مجموعه را شبیه به موزه ای تاریخی دانست. بر روی سقف و دیوارهای این مجموعه تاریخی ارزشمند نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده است و فضایی کاملا هنرمندانه و آرامبخش را برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های این مجموعه فراهم آورده است. در گوشه و کنار این مجموعه اتاق ها و سالن های بسیاری وجود دارد که برای تمرین پایکوبی، تمرین موسیقی و تئاتر، اتاق های استراحت، محل هایی برای کنترل نور و استفاده از تکنیک های مدرن موسیقی و تئاتر تشکیل شده است. این تالار مکان هایی عظیم و مجهز برای اجرا اپرا هم دارا می باشد. از کافه بسیار مجلل این مجموعه که برای استراحت و نوشیدن قهوه از بهترین و شیک ترین محل ها می باشد هم غافل نشوید که می توانید بهترین نوشیدنی های گرم را در این مکان میل کنید.

در ادامه توضیحاتی که درباره تالار بولشوی در مسکو دادیم، گفتنی است که بگوییم حتما سایت تئاتر بولشوی را چک کنید و برنامه ها و جشنواره هایی که همه روزه در این سالن اپرا برگزار می گردد نیز آگاه شوید. سایت این مجموعه شما را با برنامه ها، کلاس ها و همچنین تورهای موسیقی و گردشی در این مکان زیر نظر عظیمان موسیقی دنیا برگزار می گردد نیز آشنا می نماید. برای رزرو هتل مسکو و سفر به این کشور، روی لینک آن کلیک کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 453

به "تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار بولشوی، باشکوه ترین سالن اپرا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید