به خاطر این 8 علت مصرف هندوانه را از قلم نیاندازید

به گزارش جملات زیبا، قریب به 92 درصد از این میوه را آب تشکیل می دهد و میوه ای بدون چربی است. خواص مصرف هندوانه از بهبود سلامت قلب و عروق گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن، متنوع است:

به خاطر این 8 علت مصرف هندوانه را از قلم نیاندازید

بهبود سلامت قلب و عروق و استخوان ها: لیکوپن موجود در هندوانه برای حفظ سلامت قلب و عروق به رسمیت شناخته شده است ضمن این که یک عامل مهم در ترویج سلامت استخوان ها هم محسوب می گردد. مصرف مقددار زیاد هندوانه از آنجا که منجر به بهبود جریان خون به وسیله شاهرگ ها می گردد، به عملکرد قلبی عروقی یاری می نماید. لیکوپن بعلاوه استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. هندوانه در ضمن سرشار از پتاسیم است و به حفظ کلسیم در بدن و داشتن استخوان ها و مفاصل قوی تر یاری می نماید.

کاهش چربی بدن: هر لیوان آب هندوانه حاوی 250 میلی گرم سیترولین است؛ یک اسید آمینه که به آرژنین تبدیل می گردد و به جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی در بدن یاری می نماید. طبق تحقیقات تازه مصرف آب هندوانه قبل از فعالیت بدنی شدید به کاهش ضربان قلب و درد عضلات یاری می نماید و این به خاطر سیترولین موجود در آن است.

حفظ سلامت کلیه: هندوانه یک ادرار آور طبیعی است و بر خلاف کافئین و الکل به حفظ سلامت کلیه ها یاری می نماید.

پشتیبانی از عصب و عضله: هندوانه سرشار از پتاسیم و یک الکترولیت طبیعی است که منجر به تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات می گردد.

بهبود سلامت چشم: هندوانه یک منبع فوق العاده از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین آ تبدیل می گردد و به فراوری رنگدانه در شبکیه و محافظت از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و شب کوری یاری می نماید. ویتامین آ بعلاوه برای حفظ سلامت پوست، دندان ها، بافت اسکلتی و غشاهای مخاطی مفید است.

پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، بهبود زخم و جلوگیری از آسیب به سلول: محتویات ویتامین ث موجود در هندوانه فوق العاده زیاد است و این ویتامین تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن به تعداد می رود.

فراوری انرژی: هندوانه سرشار از ویتامین های ب است که برای فراوری انرژی مفید هستند. متخصصان تغذیه توصیه می نمایند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین ب 1، ویتامین ب 6 و مهمیم است.

کاهش شدت آسم: آنتی اکسیدان های موجود در این میوه به کاهش شدت آسم یاری می نمایند. بعلاوه خطر سرطان روده، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات با مصرف هندوانه کاهش می یابد.

منبع: livelovefruit

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1249

به "به خاطر این 8 علت مصرف هندوانه را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خاطر این 8 علت مصرف هندوانه را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید