ایجاد کارگروه ویژه سیا برای سندروم هاوانا

به گزارش جملات زیبا، یک منبع مطلع به مک کلاچی گفت، آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) کارگروهی از کارشناسان را برای پیشبرد تحقیقات درباره مجموعه ای از حملات رازآلود به آمریکایی ها در هاوانا، گرد هم آورده است.

ایجاد کارگروه ویژه سیا برای سندروم هاوانا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به نقل از میامی هرالد، این کارگروه اواخر سال گذشته ایجاد شد و شامل پزشکان، متخصصان منابع انسانی و افسران ضدجاسوسی است که به طور مشترک در یک تحقیق متمرکز درباره رویدادهایی که به مانع جدی در روابط آمریکا-کوبا تبدیل شده، به انجام وظیفه می پردازند.

دیپلمات های مستقر در سفارت آمریکا در هاوانا ابتدا در سال 2017 علائم عجیبی نظیر گیجی، وزوز گوش، مسائل بینایی، سرگیجه و مسائل شناختی را گزارش کردند. پزشکان در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه میامی شواهدی از آسیب مغزی و آسیب به سیستم دهلیزی گوش داخلی در دیپلمات ها و اعضای خانواده آن ها پیدا کردند. وقایع مشابهی نیز در چین گزارش شد.

یک مقام ارشد دولتی روز آدینه گفت: در کنار ایجاد یک دفتر جداگانه سیا، تیم امنیت ملی جدید جو بایدن نیز این تحقیقات را در اولویت قرار داده است. دولت بایدن در حال آنالیز سیاست کوبا است اما حوادث در هاوانا، مانع قابل توجهی بر سر راه عادی سازی روابط با دولت کوبا قرار گرفته است.

این مقام به مک کلاچی گفت: اگرچه در حال حاضر به موارد خاصی نمی پردازیم، شورای امنیت ملی این مسئله را از ابتدای دولت بایدن بسیار جدی گرفته است. این مسئله به سلامت و تندرستی کارمندان عمومی آمریکا در دولت این کشور مربوط است و ما به اقدامات فوری ادامه می دهیم تا پاسخ کلی دولت به این مسائل را فراهم آوریم.

مقامی که وجود کارگروه سیا را تأیید کرد، در مقام ناشناس صحبت کرد زیرا تأسیس این کارگروه به طور علنی اعلام نشده است.

یک سخنگو اظهار کرد، وزارت خارجه آمریکا نیز منابع اضافی در اختیار این تحقیقات خواهد گذاشت. تونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد انتصاب یک مشاور ارشد برای این تحقیقات را به زودی اعلام کند.

این سخنگو اضافه نمود: این مشاور در صندلی ارشدی منصوب خواهد شد و مستقیماً به رهبری ارشد وزارت خانه گزارش می دهد تا اطمینان حاصل کند ما به کوشش های قابل توجه برای حل این مسئله ادامه می دهیم و مردم ما معالجه ای را که نیاز دارند، دریافت می نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 979

به "ایجاد کارگروه ویژه سیا برای سندروم هاوانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کارگروه ویژه سیا برای سندروم هاوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید