قیمت تور ترکیه در ایام عید: امضای قرارداد گازی 11 میلیارد متر مکعبی آذربایجان و ترکیه

به گزارش جملات زیبا، وزیر انرژی ترکیه گفت: برای واردات 11 میلیارد مترمکعب گاز به وسیله خط لوله باکو ـ تفلیس - ارزروم تا انتها سال 2024 با آذربایجان امضا نموده است.

قیمت تور ترکیه در ایام عید: امضای قرارداد گازی 11 میلیارد متر مکعبی آذربایجان و ترکیه

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه در ایام عید در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، فاتح دونمز وزیر انرژی ترکیه بیان کرد که این کشور یک قرارداد سه ساله گازی برای خرید 11 میلیارد مترمکعب گاز از آذربایجان امضاء نموده و در پی خرید بیشتر گاز است.

در واقع افزایش شدید تقاضا برای گاز طبیعی در ترکیه طی امسال دولت این کشور را مجبور نموده تا واردات گاز را افزایش دهد و در پی تمدید یا بستن قرارداد های بلندمدت است.

دونمز گفت: که این قرارداد برای واردات 11 میلیارد مترمکعب گاز به وسیله خط لوله باکو ـ تفلیس - ارزروم تا انتها سال 2024 است.

وی البته این مسأله را که ترکیه به خاطر نبود گاز در بازار جهانی در مضیقه قرار گرفته و به خاطر آن این قرارداد را امضاء نموده را رد کرد.

وزیر انرژی ترکیه طی یک بیانیه گفت: با نزدیک شدن فصل زمستان ادامه مذاکرات برای تامین افزایش احتمالی تقاضای گاز در این کشور به شکل مثبتی در حال اجرا است.

وی با اشاره به قرارداد با آذربایجان گفت: کشور های صادرکننده گاز به ترکیه بیان کردند که در پی افزایش صادرات به این کشور هستند.

ترکیه یکی از بزرگ ترین واردکنندگان گاز در اروپا به شمار می رود و برای تامین این حامل انرژی به خطوط لوله ورودی از روسیه به ایران و آذربایجان وابسته است. این کشور بعلاوه از نیجریه و الجزایر LNG وارد می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1331

به "قیمت تور ترکیه در ایام عید: امضای قرارداد گازی 11 میلیارد متر مکعبی آذربایجان و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور ترکیه در ایام عید: امضای قرارداد گازی 11 میلیارد متر مکعبی آذربایجان و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید