استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سرا ها

به گزارش جملات زیبا، وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر این که همه دانش آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سرا ها را داشته باشند، اظهار کرد: باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان تسهیل شود.

استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سرا ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی، در اولین جلسه شورای سیاست گذاری پژوهش سرا های دانش آموزی که با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش سرا یک موقعیت یادگیری است و حق همه دانش آموزان است که از امکانات پژوهش سرا ها استفاده کنند و باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان، تسهیل شود.

وی بابیان این که توسعه پژوهش سرا ها به امکانات نیاز دارد، اظهار کرد: در بحث توسعه پژوهش سرا ها باید الگوریتمی در نظر گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی پژوهش سرا ها را به طور همزمان به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: دستاورد های پژوهش سرا ها شگفت آور است و باید به نام یک تصمیم جدی، پژوهش سرا ها باهم شبکه شوند، زیرا با روش های قدیمی نمی توانیم نتایج نو و مطلوبی را به دست آوریم.

وی شرح داد: پژوهش سرا های غیردولتی باید توسعه یابد و نیازمند اندیشه خلاقانه برای باز کردن جهت ها هستیم و توسعه کیفی بر توسعه کمی اهمیت دارد.

حاجی میرزایی ضمن تاکید بر این نکته که باید فرصتی را فراهم کنیم تا همه دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سرا ها استفاده کرد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری کنیم.

در ابتدای این نشست علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با تشریح فعالیت های پژوهش سرا های دانش آموزی گفت: پژوهش سرا های دانش آموزی در راستای راهکار 6-6 سند تحول و برای تنوع بخشی به محیط های یادگیری، طراحی شده که اصل غنی سازی محیط مدرسه را به نام هدف اصلی در بر می گیرد.

وی ادامه داد: مأموریت پژوهش سراها؛ کیفیت بخشی، تأمین و بسط عدالت آموزشی بوده است که به دو شیوه دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد. تا به امروز این پژوهش سرا ها به صورت دولتی اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش معاون آموزش متوسطه با تشریح فعالیت پژوهش سرا ها در هفتحوزه، اظهار کرد: جهت گیری اصلی پژوهش سراها، ایجاد فعالیت های علمی و پژوهشی است که دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی در آن مشارکت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1196

به "استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سرا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سرا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید