ارگ بم برای اولین بار شب ها نیز پذیرای گردشگران است

به گزارش جملات زیبا، فریدون فعالی شامگاه 24 اسفندماه در حاشیه افتتاح نورپردازی ارگ بم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امشب ارگ تاریخی بم را بعد از زلزله دلخراش سال 82 زنده می بینیم که آروزی خیلی ها بود این مجموعه بسیار زیبا بازسازی گردد که این امر محقق شده است.

ارگ بم برای اولین بار شب ها نیز پذیرای گردشگران است

وی اعلام کرد: اعتبار نورپردازی در فاز اول این بنای تاریخی بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود.

فعالی اضافه کرد: این نوید را به تمام هموطنان می دهیمکه ارگ تاریخی بم احیا شد و موقعیت برای استقرار بازدیدکنندگان در شب مهیاست.

وی با اشاره به بهره برداری از 9 پروژه همزمان در ارگ بم با هزینه 20 میلیارد تومانی اظهار کرد: این مجموعه احیاء و بازارچه صنایع دستی در بخشی از ارگ راه اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: مطالعات نورپردازی تمامی بخش های ارگ تاریخی بم اجرا شده و با تامین اعتبار، فاز دوم این طرح شروع می گردد.

وی با دعوت از گردشگران برای تماشا ارگ بم، گفت: برج جنوبشرقی اصطبل ارگ تاریخی بم، موسوم به برج بیدار باش در زلزله بم بیش از 80 درصد تخریب شده بود که بازسازی و بازسازی این برج در خردادماه سال 1400 در دستور کار پایگاه میراث جهانی بم نهاده شد.

وی اضافه کرد: تزئینات این برج زیبا که بی نظیرترین برج ارگ تاریخی بم است، بصورت دقیق از روی تصاویر، عکسها و مستندات موجود به وسیله کارشناسان پایگاه و به سرپرستی خانم دکتر ملیحه نوروزی (عضو هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی بم) برداشت و اجرا شد و این برج، عملِ دست استاد کار سنتی ارگ بم آقای اسدآبادی است که امشب از این اثر فاخر معماری ایران رونمایی شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1705

به "ارگ بم برای اولین بار شب ها نیز پذیرای گردشگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارگ بم برای اولین بار شب ها نیز پذیرای گردشگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید