22 مؤسسه ایرانی در میان سبزترین مؤسسه های دنیا

به گزارش جملات زیبا، بر پایه ویرایش 2019 رتبه بندی دنیای دانشگاهی گرین متریک درباره توسعه پایدار، 22 مؤسسه ایرانی در سیاهه سبزترین های دنیا جای گرفته اند. دانشگاه زنجان در این سیاهه در صندلی نخست ملی و صندلی 48 دنیای جای دارد.

22 مؤسسه ایرانی در میان سبزترین مؤسسه های دنیا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ویرایش 2019 نظام رتبه بندی گرین متریک 780 مؤسسه از سراسر دنیا ارزیابی شده اند. گرین متریک با هدف ارائه چشم اندازی فراگیر از شرایط و سیاست های زیست محیطی و توسعه پایدار مؤسسه های آموزش عالی دنیا راه اندازی شده است.

گرین متریک در گونه خود یگانه و ابزاری برای مطلع سازی مدیران و سیاست گذاران دانشگاهی به مسائل زیست محیطی و مصرف انرژی است. محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل ونقل، و آموزش و پژوهش سنجه هایی هستند که در این نظام رتبه بندی برای مقایسه مؤسسه ها به کار می فرایند. منبع داده های گرین متریک برای ارزیابی مؤسسه ها، پرسشنامه ای است که برای آن ها می فرستند. در جدول یک، امتیاز کل و رتبه دنیای مؤسسه های ایرانیِ برتر و در جدول دو، امتیاز مؤسسه ها در سنجه های گوناگون آمده است.

جدول 1. امتیاز کل و رتبه مؤسسه های ایرانی در نظام رتبه بندی گرین متریک

جدول 2. امتیاز مؤسسه های ایرانی در سنجه های گوناگون نظام رتبه بندی گرین متریک

بر پایه گزارش 2019 گرین متریک Wageningen University & Research با بیشترین امتیاز سبزترین مؤسسه دنیا است و University of Oxford ، University of California - Davis ، University of Nottingham ، Nottingham Trent University ، Umwelt-Campus Birkenfeld ، Leiden University ، University of Groningen - UG ، University College Cork - UCC ، و Bangor University ، در صندلی دوم تا دهم جای گرفته اند.

سامانه نما که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) راه اندازی نموده است، به پایش و گزارش صندلی علم، فناوری و نوآوری ایران در دنیا می پردازد. این سامانه با پایش و گزارش نزدیک به 90 شاخص دنیای، در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 82

به "22 مؤسسه ایرانی در میان سبزترین مؤسسه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 مؤسسه ایرانی در میان سبزترین مؤسسه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید