یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از صبح طلایی تا شهر طوفانی

به گزارش جملات زیبا، در هفته ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس های روز خود عکس های بی نظیری را از طلوع طلایی رنگ آفتاب در ماندالای تا عبور شیر و توله هایش از برکه انتخاب نموده است.

یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از صبح طلایی تا شهر طوفانی

در عکس های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا آدینه هفته گذشته، تصاویر مجذوب کننده و دیدنی از ساعات اولیه طلوع آفتاب در ماندالای، عبور گردباد خطرناک، قدم زدن میمون و فرزندش، اجتماع مذهبی یک انجمن برادری در اسپانیا، طوفان بر فراز منهتن، بازی کردن یک کودک با زرافه ها و عبور یک شیر ماده با توله هایش از برکه دیده می شود.

صبح طلایی رنگ

ساعات اولیه طلوع افتاب در ماندالای این شهر را به رنگ طلایی درآورده است. ونگ سانگ وونگ عکاس یورشات فکرش را هم نمی کرد که صبح آن روز قرار است چه عکس بی نظیری بگیرد. او می گوید:

بدون هیچ ایده ای از اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد، صبح زود به نوک کوه رسیدم. خوشبختانه توانستم ببینم که طلوع آفتاب چگونه رنگ آبی آسمان را به رنگ قرمز و سپس به رنگ طلایی تبدیل می نماید.

عبور گردباد

جیمز همت عکاس یورشات و یکی از عکاسان علاقه مند به گردبادها زمانی از این گردباد عکس گرفته که در حال عبور از بزرگراه لینکلن بوده است. او می گوید:

گردباد به سرعت تقویت می شد و در طول حرکتش اجسام سبک را از روی زمین بلند می کرد. سازمان آب و هوایی ملی به این گردباد درجه EF-3 داده که به معنی آسیب رسانی شدید است.

همراه

یک بچه میمون در حالی که به مادرش آویزان شده در حال گردش در پناهگاه کاتاگاموا هستند. این میمون ها که بومی سریلانکا هستند، به وسیله اتحادیه حفاظت از محیط زیست در دسته بندی گونه های جانوری در معرض خطر قرار گرفته اند. به علت افزایش کشت و زرع و بعلاوه تبدیل جنگل به زمین های کشاورزی محل زندگی این میمون ها در حال نابودی است.

اجتماع مذهبی

اعضای گروه مذهبی در زاراگوزا اسپانیا برای شرکت در مراسمی طی هفته مقدس جمع شده اند. تاریخ شکل گیری این انجمن برادری به سال 1759 برمی شود.

شهر طوفانی

آستین پاز عکاس یورشات می گوید:

این عکس را زمانی گرفتم که برای فرار از طوفان در منهتن به استیتن ایلند فری پناه می بردم. در آن لحظه من پشت قایق ایستاده بودم و بعد از گرفتن بیش از 30 فریم بالاخره به عکس دلخواهم رسیدم.

رانندگی در میان حیاط وحش

یک پسر بچه در حال ارتباط برقرار کردن با زرافه های مرکز حیات وحش فولسوم در لوئیزیانا است. این مرکز منزلگاه بیش از 4 هزار گونه جانوری از سراسر جهان است.

غریزه مادری

یک شیر مادر در حال راهنمایی کردن توله هایش در بوتسوانا است. کنی بوون عکاس یورشات می گوید:

یکی از توله ها به سختی می تواند شنا کند اما دیگری نمی تواند و به همین علت مادرش او را به دهان گرفته است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1487

به "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از صبح طلایی تا شهر طوفانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از صبح طلایی تا شهر طوفانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید