تور ارزان تایلند: 7 تا از برترین جاهای دیدنی بانکوک

به گزارش جملات زیبا، آشنایی با برترین جاهای دیدنی بانکوک

شهر بزرگ و افسانه ای بانکوک مرکز کشور تایلند است که بعضی آن را وهم شرقی هم می نامند. به جرات می توان گفت این شهر یکی از پرجمعیت ترین و پرجنب و جوش ترین شهرهای جهان است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان می باشد. بانکوک که همانند نگینی در جنوب شرقی آسیا می درخشد هر آن چه را که از یک مقصد توریستی انتظار دارید برآورده می سازد. جاذبه های تاریخی و مدرن شهر بانکوک در کنار طبیعت دلنشین و بکرش باعث محبوبیت هرچه بیشتر این شهر شده است. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم بعضی از برترین جاهای دیدنی بانکوک را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا اگر زمانی بانکوک را به اسم مقصد گردشگری خود انتخاب کردید، سفری آگاهانه تر به این شهر را تجربه نموده و خاطراتی فراموش نشدنی را در آن رقم بزنید.

تور ارزان تایلند: 7 تا از برترین جاهای دیدنی بانکوک

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

بازارهای شناور بانکوک

یکی از جالب ترین و قدیمی ترین بازارهای بانکوک، بازارهای شناور این شهر است که محبوبیت ویژه ای میان گردشگران دارد چرا که بازدید از این بازار فرصت بسیار مناسبی برای لمس فرهنگ و زندگی مردم محلی این کشور را در اختیار آن ها قرار می دهد. جالب است بدانید که در بانکوک بیش از 10 بازار شناور بر روی رودخانه و کانال های مختلف این شهر وجود دارد که در آن ها مایحتاج روزانه مانند محصولات کشاورزی، میوه های استوایی، سبزیجات تازه و مواد غذایی های رنگارنگ با قیمت های مناسب به فروش می رسد. دسترسی به این بازارها خوشبختانه بسیار آسان است و گردشگران می توانند با تاکسی یا موتورهای سه چرخ (توک توک) به راحتی خود را به این بازارها برسانند.

معبد وات فو یا بودای خوابیده بانکوک

یکی از مهم ترین و قدیمی ترین معابد تایلند که از برترین جاهای دیدنی بانکوک هم به تعداد می رود، معبد وات فو است. وجود مجسمه بزرگ بودا که به صورت خوابیده در این مکان قرار گرفته، دلیل اصلی معروفیت این معبد است. طول این مجسمه بزرگ 46 متر و ارتفاع آن 15 متر است و در تزیین پای مجسمه بودا تعداد 108 مروارید به کار رفته است. این مجموعه دارای قسمت های مختلفی همانند سالن دعا و نیایش و آموزش و هنر است. در این معبد بعلاوه می توانید برترین ماساژهای دنیا را تجربه کنید و خستگی سفر را از تن به در کنید. دقت فرمایید که برای ورود به این معبد به نشانه احترام باید لباسی بلند به تن نموده و کفش هایتان را از پا در بیاورید.

شرایط سفر به تایلند در کرونا

معبد وات آرون بانکوک

یکی از زیباترین معابد دنیا و از برترین جاهای دیدنی بانکوک معبد وات آرون (معبد سپیده دم) است که معماری منحصر به فرد و خاص آن در کنار رود چائو فریا چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. معماری این مجموعه الهام گرفته از کوه مرو است که مرکز عرفان بودایی می باشد. ارتفاع این معبد را بیش از 70 متر تخمین زده اند. در چهار طرف این معبد پله هایی وجود دارد که با بالا رفتن از آن ها می توانید چشم انداز بی نظیری از شهر بانکوک، رودخانه چائوفریا، معبد وات فو و کاخ بزرگ را ببینید. این راه پله ها راستا ورود به سالن اصلی معبد هستند که در راستا آن می توانید مجسمه های مختلفی را ببینید. بر روی دیوارهای معبد هم نقاشی های چشم نوازی دیده می گردد.

شهر سوخته آیوتایا بانکوک

شهر تاریخی آیوتایا که در زمان خود یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا محسوب می شد، بیش از چهار قرن مرکز کشور تایلند بوده است. این شهر بر روی جزیره ای قرار گرفته که از طریق سه رودخانه شهر به دریا متصل شده است. شهر آیوتایا که به ثبت میراث دنیای یونسکو هم رسیده است یکی از افتخارات کشور تایلند و از برترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می گردد که تا به حال 33 پادشاه مختلف بر آن حکومت نموده اند. این شهر در گذشته بیش از 400 معبد زیبا در خود داشت که با حمله مردم برمه ای به تایلند تا حدود زیادی تخریب شدند و متاسفانه امروز تنها ویرانه ای از آن ها به جای مانده است.

گراند پالاس یا کاخ بزرگ بانکوک

مجموعه گراند پالاس یا کاخ شاهی واقع در منطقه قدیمی شهر بانکوک یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهر است که معروف ترین نماد شهر بانکوک هم به تعداد می رود. مجسمه بودایی که در این مجموعه واقع شده است یکی از مقدس ترین مجسمه های بودا در تایلند است. گراند پالاس در طول 200 سال به دست پادشاهان مختلف پیشرفته است از این رو معماری آن سبکی نامتقارن دارد. این کاخ از چندین تالار، ساختمان، باغ، عمارت کلاه فرنگی و حیاط های متعدد تشکیل شده است و مجسمه های جالب و تماشایی زیادی در آن قرار گرفته است.

پارک لومفینی بانکوک

یکی از برترین جاهای دیدنی بانکوک پارک لومفینی است که آرامشی مثال نزدنی را در شلوغی شهر پر جنب و جوش بانکوک با شما هدیه می دهد. مساحت این پارک 58 هکتار است که تمامی آن را فضای سبز تشکیل داده و به نوعی قلب تپنده بانکوک به تعداد می رود. در این پارک می توانید به فعالیت های مختلفی همانند دوچرخه سواری، پیاده روی، ورزش هوازی و… مشغول شوید. در وسط پارک بعلاوه دریاچه کوچکی واقع شده است که امکان قایق سواری را برای گردشگران عزیز فراهم آورده است.

بازار چاتوچاک بانکوک

یکی از بزرگ ترین و متنوع ترین بازارهای هفتگی بانکوک بازار آخر هفته چاتوچاک است که بسیار مورد استقبال گردشگران این شهر واقع می گردد. این بازار سرپوشیده دارای بیش از 15000 مغازه است که بیشتر آن ها در روزهای شنبه و یکشنبه باز می شوند. در این بازار هرچیزی که انتظار داشته باشید را می توانید پیدا کنید؛ بیشتر اجناس در این بازار با تخفیفات ویژه ای همراه است، از این رو محل بسیار مناسبی برای تهیه سوغاتی می باشد.

باغ وحش دوزیت بانکوک

باغ وحش دوزیت اولین باغ وحش کشور تایلند است که تقریبا 60 سال از شروع فعالیت آن می گذرد. این باغ وحش با مساحتی حدود 189000 متر مربع یکی از وسیع ترین و بزرگ ترین باغ وحش های تایلند و یکی از برترین جاهای دیدنی بانکوک است که هم اکنون حدود 1600 نوع گونه مختلف جانوری در آن نگهداری می گردد. در این باغ وحش حیوانات بومی و غیربومی بسیاری سکونت می نمایند که بعضی از آن ها در دسته موجودات نادر قرار دارند مانند بعضی از گونه های گوزن و ببر سفید بنگال. به صورت کلی مشهورترین حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می نمایند شامل ببر، شیر، گونه های مختلف میمون، شترمرغ، پنگوئن، زرافه، کانگرو، اسب آبی و… هستند.

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1284

به "تور ارزان تایلند: 7 تا از برترین جاهای دیدنی بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: 7 تا از برترین جاهای دیدنی بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید