گردشگاه باباامان بجنورد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری ایران

به گزارش جملات زیبا، گردشگاه باباامان در کیلومتر 10 جادهٔ بجنورد - مشهد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری در ایران می باشد. این پارک دارای استخرهای متعدد و پارک جنگلی دارای 400٬000 اصله درخت ازجمله چنارک، زالزالک، اقاقیا و زردآلو است، بعلاوه این پارک دارای پوشش گیاهی به وسعت 250 هکتار می باشد. پارک باباامان دارای پوشش گیاهی و درختان قطور چنار 400 ساله و چشمه هایی است که در مرکز و اطراف باباامان میجوشند و بر زیبایی این پارک می افزایند.

گردشگاه باباامان بجنورد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری ایران

بعلاوه شاخه ای از رودخانه اترک از کنار این پارک می گذرد که وجود این رودخانه امکان ماهیگیری را برای علاقه مندان فراهم نموده است. و چشمه این مجموعه تفریحی که از نوع آبهای معدنی محسوب می گردد و 300 الی 400 لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه ای می جوشد و به درون استخرهایی می ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده است.آب این چشمه ها جزو دسته آب های سولفاته کلسیک و سدیک هست و مصرف آن صفرا آور، ملین و تسهیل کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است.بابا امان

در این تفرجگاه امامزاده ای وجود دارد که به بابا امان مشهور است. این تفرجگاه به دلیل قرار داشتن در کنار جاده اصلی در فصول مسافرتی یکی از محلهای اصلی اتراق مسافرین و زائرین است. از میان درختان چنار کهنسال، بر فراز تپه ای که چشمه در مجاورت آن قرار گرفته است، بنای امامزاده ای معروف به شاهزاده اسماعیل قرار گرفته است.

در آغوش تپه ها، درختان انبوه و منظره ها تماشایی باباامان تاسیساتی نظیر متل، رستوران، پارک کودک و محل استراحت خانواده ها جای گرفته است هوای لطیف و شبهای دل انگیز و زیبای باباامان هر گردشگری را به خود جذب می نماید.

بر روی تپه ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور وجود دارد که محلی برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای ساخته شده و دلیل نامگذاری آن وجود نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از 4 متر است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1727

به "گردشگاه باباامان بجنورد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگاه باباامان بجنورد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید